spot_img

Arhitektica Marija Simeunović pomaže arhitektima da bolje organizuju poslovanje i razviju efikasne timove

Autor fotografija: Milica Rašković

Cilj bolje organizacije posla je povećanje efikasnosti cijelog tima, što vodi ka manjem broju utrošenih sati u projekte i većoj profitabilnosti.

Marija Simeunović je arhitekta, poslovni konsultant, trener i kouč. Na uspješnu desetogodišnju korporativnu karijeru u menadžementu, nadovezala je isto toliko dug preduzetnički staž. Sve metode i tehnike koje podučava u svojim programima testirala je u sopstvenoj praksi. U radu povezuje biznis sa ličnim razvojem, kreativnošću i vještinama komunikacije

Za početak recite nam nešto više o sebi?

Završila sam Arhitektonski fakultet u Beogradu i magistarske studije Scenskog dizajna i mislila sam da ću se baviti scenografijom ili nekim sličnim umjetničkim projektima. Međutim, zaposlila sam se u korporaciji i vrlo brzo se okrenula menadžmentu, edukacijama o poslovnim vještinama i ličnom razvoju. Pošto sam preko noći došla u situaciju da vodim tim, uvidjela sam koliko na tome treba da radim i učim. Otkrila sam da više volim da radim sa ljudima nego da se bavim arhitekturom. Posle decenije u korporaciji, otišla sam u preduzetništvo i to mi je bila velika prekretnica. Donijela mi je nova učenja, iskušenja i uvide, ali ono što mi je najdragocjenije slobodu da osmislim novu ulogu i program ARHITEKTURA BIZNISA u kome sam spojila sve svoje ljubavi i znanja: arhitekturu, biznis i lični razvoj.

Bavite se konsaltingom i treninzima na temu biznisa u arhitekturi. O čemu se tačno radi?

Radeći individualno na unapređenju biznisa sa nekoliko arhitekata, prepoznala sam ogroman potencijal i prilike koje bi mogli da iskoriste, da rade sa manje stresa, a više slobodnog vremena i profita, Pošto sam i sama arhitekta, razumijem način razmišljanja, problematiku i kompleksnost situacija sa kojima se svakodnevno suočavaju. Sa druge strane, moja ekspertiza i višegodišnje iskustvo je u menadžmentu i poslovanju, tako da arhitektama približavam i prilagođavam elemente biznisa tako da mogu odmah praktično da ih primjene. Tu sam i da pružim podršku prilikom prevazilaženja prepreka u načinu razmišljanja o poslu, prodaji ili odnosu sa klijentima. Navijam za svoje klijente i uvijek kod njih vidim potencijale kojih oni često nisu svjesni.

Najveće poslovne potencijale vidim u razvoju, nadogradnji i naplati usluga koje arhitekte pružaju, a prate potrebe i vrijednosti klijenata. Druga velika šansa koju imaju je optimizacija utrošenog vremena u radu na projektima.

Pomažete arhitektama da bolje organizuju poslovanje i razviju efikasne timove. Kako, na koji način i koliko je to važno?

Na programu prolaze osnove projektnog menadžmenta i razvoja timova uz praktične vježbe i zadatke, koje odmah mogu da primjene. Cilj bolje organizacije posla je povećanje efikasnosti cijelog tima, što vodi ka manjem broju utrošenih sati u projekte i većoj profitabilnosti. Baza za to su utvrđeni procesi rada, templejti i automatizacije, jer se tako štedi vreme i energija, dok se novi saradnici brže uključuju u rad. Vještine vođenja i razvoja timova su posebno važne jer donose vlasnicima uspješnije delegiranje, bolje rezultate. Razvojem timova, vlasnici biroa dobijaju više vremena za strateški važne teme, jer se manje bave svakodnevnom operativom.

Da li su i koliko arhitekti zainteresovani?

Sve su zainteresovaniji i otvoreniji. Juče sam bila na jednom zanimljivom događaju, na kome su vlasnici biroa govorili o svojim poslovnim iskustvima, načinu rada, naplati i svemu što utiče na profitabilnost. Sve više se govori o različitim aspektima biznisa u arhitekturi. Drago mi je da se arhitekte sve više otvaraju za temu biznisa i osvješćuju koliko sami, pored svih postojećih ograničenja, mogu da utiču na svoje rezultate i zadovoljstvo u poslu.

Šta im donose ovi treninzi, koje su prednosti?

Donose im alate, tehnike i način razmišljanja, koji im olakšava svakodnevne poslovne odluke, komunikaciju sa klijentima i zaposlenima. Dobijaju praktično znanje o elementima biznisa, koje mogu da primjene u skladu sa svojim modelom poslovanja, tipom usluge i veličinom tima. Štede vreme i energiju, jer ne moraju više da uče kroz sopstveno iskustvo, greške i pokušaje, Dolazi i do povećanja samopuzdanja i boljeg work-life balance-a.

Za kraj, imate li poruku za arhitekte?

Da projektuju i dizajniraju svoje biznise, tako da budu autentični, profitabilni i u skladu sa njihovim vrijednostima. Da ulože u svoje poslovanje i njegov razvoj bar dio ljubavi koju gaje ka arhitekturi. 🙂 Da razvijaju svoje poslovne vještine i znanja, jer će im dati veću slobodu i lakoću u svakodnevnom radu.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE