spot_img

Auto-put umjesto Ibarske

auto-put-umesto-ibarske-1104

U naredne tri godine majstori iz kineske kompanije China Communication Construction Company trebalo bi da izgrade dionicu auto-puta od Surčina do Obrenovca, a kada ovi radovi budu završeni, Beograđani će umjesto nebezbjednom i neuslovnom Ibarskom magistralom, ka Crnoj Gori putovati modernom saobraćajnicom u šest traka. Na Koridor 11 uključivaće se sa obilaznice oko Beograda.

Dragoslav Dragićević, glavni projektant ove trase iz Saobraćajnog instituta CIP, objašnjava da će, u zavisnosti od toga iz kog dijela grada dolaze vozači, moći da se uključe na petljama „Batajnica”, „Dobanovci”, „Ostružnica”, „Orlovača” ili „Bubanj potok”. Poslije će obilaznicom stizati do petlje „Surčin” koja je početni dio auto-puta E-763, Beograd – južni Jadran.

– Dionica povezuje Koridor 10, odnosno auto-puteve E-75 i E-70 i dio Beograda na lijevoj obali rijeke Save sa Obrenovcem na desnoj obali – objašnjava Dragićević. – Počinje petljom na kilometar i po kod Surčina i pruža se kroz sremsku ravnicu pored naselja Jakovo i Boljevci. Tokom izgradnje neće biti porušen nijedan objekat, jer trasa potpuno zaobilazi naseljena mjesta. Proteže se naizmjeničnim krivinama, a zatim dugim pravcima ka navozu na most preko Save i Kolubare u dužini od 1.831 metra. Završava se još jednom petljom kod Obrenovca, odnosno u blizini fabrike „Prva iskra” u Bariču. To je jedini izlazak sa dionice duge 17,6 kilometara.

Dragićević napominje da kineska kompanija koja gradi most preko Save već ima iskustva na ovim poslovima, jer je bila angažovana na premošćavanju Dunava između Zemuna i Borče. Čak je i dužina mosta približna, a sistem gradnje je potpuno isti.

– To je potpuno betonski most, oni već imaju razrađenu tehnologiju izvođenja radova i iskustvo prethodnog projekta i očekujemo da će to proći bez problema – uvjeren je Dragićević. – Ova dionica će se kasnije spojiti sa trasom od Obrenovca do Uba, koja bi trebalo da bude završena do kraja godine. Dok se ne završi potez od Surčina do Obrenovca, vozači će se na Koridor 11 ka Čačku uključivati u Bariču.

Saobraćajni institut CIP je isprojektovao i dodatnih 9,5 kilometara puta koji od Surčina spaja ovu saobraćajnicu sa Vojvođanskom ulicom na Novom Beogradu. Taj dio, međutim, nije predviđen ugovorom o izgradnji sa kineskom kompanijom i moraće da sačeka finansijera. Gradska magistrala je projektovana za brzinu od 80 kilometara na sat.

Izvor: eKapija

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE