spot_img

Autobusni terminal Žabica u potpisu 3LHD

Projekat novog autobusnog terminala i garažne kuće s preko 800 parkirnih mjesta u Rijeci je jedan od prvih koraka “osvajanja” područja riječke luke, koja se polako počela otvarati gradu.

Broj projekta: 123

Ime projekta: Autobusni terminal Žabica

Program: javno, infrastruktura, poslovno

Status: projekat

Datum početka projektiranja: 27.03.2008     

Datum početka građenja: 12/2023

Adresa: Krešimirova ulica – Trg Žabica – Produžena Riva

Grad: Rijeka

Država: Hrvatska

Geolokacija širina/visina: 45°19’41” N, 14°26’8” E

Tip narudžbe: javni natječaj

Nagrada natječaja/datum: prva

Kvadratura parcele (m2):            14810

Kvadratura građevine (m2): 55246     

Kvadratura tlocrta – footprint (m2): 10244                

Budžet (EUR): /

Investitor: Grad Rijeka

Autor: 3LHD

Projektni tim:

Saša Begović, Marko Dabrović, Tatjana Grozdanić Begović, Silvije Novak, Paula Kukuljica, Tin Kavurić, Krunoslav Szorsen, Dragana Šimić, Ivana Šajn, Denis Hrvatin, Nina Žaja, Ana Mikelić, Hana Kevilj, Dario Kristić, Joško Kotula, Tomislav Soldo, Antonia Dajak

Suradnici projektnog tima: Irena Mažer Hranuelli, Paula Kukuljica, Željko Mohorović, Ivan Milonja, Lucija Staničić
Vizualizacije: Mario Harni, Branimir Turčić

Projekat konstrukcije: Ivan Palijan (Palijan), Saša Mitrović (ITT)
Projekat strojarskih instalacija:
Branko Šegotić (Termoinženjering-projektiranje), Neven Budija (Termoinženjering-projektiranje)

Projekat vodovoda i odvodnje: Srđan Grujić (Projektni biro grijanje i hlađenje), Slavko Šimunović (Hit-projekt)

Projekat elektroinstalacija: Bojan Vukušić (Vukušić projekti),  Branko Čorko (IPZ Elektroinženjering-22)

Projekat zaštite od požara: Željko Stipković (Zaštita od požara Rijeka)

Projekat zaštite na radu: Goran Stipković (Termozop), Ivica Babić (Zavod za zaštitu na radu Rijeka)

Projekat dubokog temeljenja, projekt zaštite građevne jame: Mirko Grošić (Geotech), Željko Arbanas (IGH PC Rijeka)

Projekat prometa: Boris Leović (C5 koncept), Kristina Banić, Višnja Gudac (IGH PC Rijeka)

Fizika zgrade, projekat detalja: Mateo Biluš

Troškovnik: Lucija Ivas (Forel)

Projekat krajobraznog uređenja: Željko Radišić (OpOp studio)

Projekat vertikalnog transporta: Rok Pietri (PPN projekt)

Projekat sprinkler instalacije: APIN projekt

Nakon 18 godina od osvajanja 1. nagrade na javnom natječaju, započinju radovi na Autobusnom terminalu Žabica u središtu grada Rijeke. Ova velika infrastrukturna građevina, smještena između željezničkog kolodvora i pomorskog putničkog terminala, integrira ceste, rampe, vijadukte i pješačke koridore na više razina. Završetkom projekta, putnička obala u centru grada postaje zona bez automobila čime je omogućeno stvaranje Rive kakvu svaki obalni grad na Jadranu zaslužuje. Nova cesta ispred terminala povezuje se s novom cestom DC 403, čime će međugradski autobusni promet ući u centar grada bez utjecaja na postojeću cestovnu infrastrukturu. Adamićevom ulicom prolazit će isključivo javni gradski prijevoz i pješaci.

Ovim projektom ne samo da se ostvaruje nada za urbanu revitalizaciju Rijeke, već se i štiti centar grada od automobila i tranzitnog prometa, čineći ga potpuno pješačkim, kao što je u većini europskih gradova.

Projekt novog autobusnog terminala i garažne kuće s preko 800 parkirnih mjesta u Rijeci je jedan od prvih koraka “osvajanja” područja riječke luke, koja se polako počela otvarati gradu. Nalazi se u dijelu riječke luke koja je oduvijek bila zatvorena za javnost, između željezničkog kolodvora, robnog terminala i putničke luke. Jedan od važnih određujućih faktora oblikovanja je različitost u mjerilu između lučkih skladišta s jedne i gradskih blokova s druge strane.

Nova zgrada terminala dužinom od 225 metara reminiscira masivnost skladišta, dok su urbani blokovi odredili visinski gabarit i podjelu kuće u zone – blokove s atrijima.

Područje novog terminala okruženo je svim vrstama prometa – željezničkim, teretnim, lučkim, cestovnim i pješačkim pa je nova infrastruktura zgrade postala urbana strategija, puno više od same arhitekture. Unutar zgrade smješteni su autobusni terminal s 14 perona, 6 autobusnih parkirališta, javna garaža za preko 800 vozila, trgovački centar s pratećim ugostiteljskim i komercijalnim sadržajima u prizemlju, te poslovni i javni sadržaji na višim etažama.

Pješački pristupi osigurani su iz Krešimirove ulice, novooblikovanog trga Žabica i produžene ulice Riva, a svi se objedinjuju na najnižem nivou zgrade, od kuda kreću na više etaže. Projektiranjem je stvoren kvalitetan i dostupan “pješački otok” autobusnog kolodvora s kojeg je omogućen pristup peronima, bez preklapanja pješačkog i kolnog prometa.

Konstrukcija i fasada su čelične i svojevrsna su posveta lučkim kranovima i konstrukcijama, a ujedno omogućavaju veće raspone i kvalitetnije oblikovanje prostora. 

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE