Inženjeri su razvili elastičniji tip betona pomoću recikliranih guma koje se mogu koristiti za betonske konstrukcije kao što su zgrade, ceste, brane i mostovi, a smanjuju se odlagališta otpada.
Istraživači su eksperimentisali sa različitim omjerima recikliranih guma i drugih materijala koji se koriste u betonu – cementu, pijesku i vodi – prije pronalaženja idealne mješavine, koja uključuje 0,35 posto vlakana guma.
Reciklirane gume od automobila nisu novina; asfaltirane ceste koje uključuju gumene “mrvice” iz usitnjenih guma postoje u SAD-u, Njemačkoj, Španjolskoj, Brazilu i Kini. Ali upotreba polimernih vlakana iz guma ima jedinstvenu korist od potencijalnog poboljšanja otpornosti betona i produženja vijeka trajanja.
Laboratorijski testovi pokazali su da beton ojačan vlaknima smanjuje stvaranje pukotina za više od 90 posto u poređenju sa običnim betonom. U koonstrukcijama od betona obično se stvaraju pukotine tokom vremena, ali polimerna vlakna premošćuju pukotine pomažući zaštiti konstrukciju i produžiti tako vijek trajanja betona.
Ekološki i industrijski utjecaj ovog istraživanja je krucijalan. Svake se godine proizvodi oko tri milijarde guma širom svijeta, pri čemu se recikliraju gotovo tri milijarde kilograma vlakana.
Većina otpadnih guma namijenjena je za odlaganje na otpad, a dodavanje vlakana u beton može smanjiti emisiju ugljika u industriji gume i smanjiti emisiju građevinske industrije jer je cement glavni izvor stakleničkih plinova. Svake godine se koristi gotovo šest milijardi kubnih metara betona. Ovo vlakno može biti u svakom kubnom metru tog betona.
m-Kvadrat