spot_img

“Bicikliranjem kroz povijest – Revitalizacija stare uskotračne pruge Ćiro”

Jedan od najzanimljivijih projekata prekogranične suradnje svakako je “Bicikliranjem kroz povijest – Revitalizacija stare uskotračne pruge Ćiro”, koji je startao u 2015. godine, a trebao bi biti okončan u roku dvije godine. Projekt predviđa da se od Mostara pa do Konavala u Hrvatskoj uredi i obilježi biciklistička staza dužine oko 200 kilometara i to trasom kuda je nekada prolazila uskotračna pruga, tzv. Ćiro.

ciro

Uz stazu će se graditi i odmarališta te će se postaviti informativni pultovi na kojima će se prikazati povijest Ćire te najvažnije informacije u vezi biciklističke staze. Riječ je o projektu koji financira Europska unija kroz Program prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina 2007-2013, IPA komponenta II.

“Krajnji cilj ovoga projekta, koji je jako značajan za nas, jeste da se kreira nova turistička ponuda koja će ojačati ovaj dio Hercegovine od Mostara preko Neuma, Ravnog i Trebinja, te pojačati već dobru suradnju s općinom Konavle”, kazala je tijekom prezentacije hvalevrijednog projekta Ana Soldo, ravnateljica Javnog poduzeća Vjetrenica koje je nositelj projekta

Za ovaj projekt Europska unija osigurala je oko 690.000 eura, njegovo trajanje projekta 24 mjeseca, a njegovi su nositelji Javno poduzeće “Vjetrenica” Popovo polje (Bosna i Hercegovina) i Općina Konavle (Republika Hrvatska). Partneri u projektu su: Regionalna razvojna agencija REDAH, Regionalna razvojna agencija DUNEA, Udruga za promociju biciklizma “Hercegovina Bike”, Turistička zajednica Općine Konavle, Turistička organizacija Općine Trebinje te općine Čapljina, Ravno i Neum.

Željeznička pruga izgrađena je 1901. od strane austrougarskih vlasti, čime je povezan Dubrovnik u Hrvatskoj s gradovima Trebinja i Čapljine u našoj zemlji i protegnuo se za ukupno 200 km, od čega 120 su u Bosni i Hercegovini. Popularna parni vlak, koji je poznat kao “Ćiro”, djelovao sve do 1971. godine, kada su jugoslavenske vlasti zatvorene sve linije koje nisu bile profitabilne i prestala željezničke linije do Dubrovnika.

Andrija Šimunović, načelnik općine Ravno, kako se radio o idealnom prostoru za biciklizam, dodavši kako su na prostiru ove općine tijekom 2016. imali, uglavnom s prostora Hrvatske i susjednih općina, prave izlete te vrste.

“Mislim da će to vremenom biti sve jače, jasno je da će onda rasti i naša ponuda na terenu”, rekao je Šimunović.

Na sastanku ministra prometa i veza Bosne i Hercegovine Ismira Juske s ministrom trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije Rasimom Ljajićem održanog u srpnju ove godine razgovaralo se o ideji da biciklistička staza prolazi i kroz Srbiju.

“Ministar Jusko s oduševljenjem je prihvatio ideju, odnosno projekt koji je spomenuo ministar Ljajić, da zajedno s kolegom iz Hrvatskom rade na trasiranju biciklističke staze koja bi prolazila kroz ove tri države, odnosno od Beograda preko Sarajeva do Dubrovnika, u dužini od 670 kilometara, što bi predstavljalo i prvi takav projekt u Europi”, rečeno je nakon tog sastanka.

 

 

akta.ba

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE