spot_img

Bošnjak-Commerce: ECONET Brend – Kvaliteta iz Viteza za europska tržišta

Sa vlastitom proizvodnjom fasadne mrežice i evropskim ETA certifikatom za proizvode ECONET 145 i ECONET 160, osigurava visoku kvalitetu i konkurentsku prednost na tržištu.

Intervju: Marta Bošnjak, izvršna direktorica Bošnjak-Commerce d.o.o. Vitez

Uvod:

Firma Bošnjak-Commerce iz Viteza je porodično poduzeće koje je započelo svoj rad 2001. godine, uspješno prateći razvoj građevinske industrije i usmjeravajući se na prodaju građevinskog materijala. Godine 2013., uslijed nestašice fasadnih mrežica na tržištu, Bošnjak Commerce je odlučio započeti vlastitu proizvodnju tih mrežica, čime su značajno unaprijedili svoju konkurentsku poziciju. Kroz predan rad, inovacije i ulaganja, poduzeće ne samo da zadovoljava visoke europske standarde, već je postalo prepoznatljiv brend u građevinskoj industriji, s proizvodima certificiranim prema europskim normama. U razgovoru s izvršnom direktoricom Martom Bošnjak, saznajte više o počecima kompanije, procesima proizvodnje fasadnih mrežica, postizanju europskih certifikata, trendovima u industriji, te ambicijama za dalji razvoj i širenje poslovanja na nova tržišta.

  1. Šta Vas je motivisalo da osnujete firmu 2001. godine, te kako biste opisali evoluciju vaše kompanije kroz godine, i koji su ključni trenuci koji su oblikovali njen razvoj?

Firma Bošnjak Commerce iz Viteza je obiteljsko poduzeće osnovano2001. godine, kao odgovor na povećanu potražnju za građevinskim materijalom u poslijeratnom periodu. Ideja o pokretanju poduzeća rodila se u vrijeme kada je građevinska industrija bila u ekspanziji, ali je na tržištu nedostajalo specijaliziranih prodajnih mjesta za građevinski materijal.

Kroz predan rad i kontinuirani razvoj, Bošnjak Commerce se profilirao kao pouzdan partner u građevinskom sektoru, nudeći širok asortiman kvalitetnih proizvoda i usluga. Uslijed nestašice fasadne mrežice na tržištu koja je nastala, poduzeće je 2013. godine pokrenulo vlastiti pogon za proizvodnju fasadne mrežice.

Ovaj korak bio je jedan od ključnih trenutaka u razvoju poduzeća, jer je omogućio bolje zadovoljavanje potreba tržišta, ali i jačanje konkurentske prednosti i povećanje fleksibilnosti poduzeća u poslovanju. Nositelj smo Europskog ETA certifikata za naše proizvode ECONET 145 i ECONET 160.

  1. Možete li detaljnije objasniti proces proizvodnje fasadnih mrežica? Koje tehnologije koristite kako bi proizvodi zadovoljili visoke standarde kvalitete?

Fasadnu mrežicu mnogi nazivaju i fasadna tkanina budući da je proces proizvodnje i mašine koje se koriste dosta sličan tekstilnoj industriji. Za izradu fasadne mrežice potrebne su dvije vrste konca- osnova i pređa. Da bi se proizvela fasadna mrežica prvo se koristi uzdužni konac koji se zateže i mota na osnovu.

Namotana osnova se stavlja na mašinu za tkanje gdje se dodaje pređa  koja predstavlja poprečni konac. Nakon što se završi proces tkanja, mrežica se skida sa mašine za tkanje i ide na pečenje gdje prolazi kroz ljepilo te se peče na najnižoj temperaturi od 180°C.

Kada prođe proces pečenja, namotavaju se rolne od 50m dužnih na papirne hilzne i dobijamo finalni proizvod, koji se umotava u PVC foliju, dodaju mu se odgovarajuće deklaracije i pakuje u papirne kutije na paletama.

  1. Kakva su ulaganja u istraživanje i razvoj koja provodite kako biste ostali konkurentni na tržištu?

Kako bismo osigurali kvalitetu naših proizvoda, pored redovnih godišnjih kontrola proizvodnje od strane instituta iz Ljubljane, koji nam je izdao ETA certifikat, vršimo interne kontrole na dnevnoj i tjednoj razini u vlastitom laboratoriju. Ovaj sustav kontrola omogućava nam stalno praćenje i održavanje visokih standarda kvalitete, te pravovremeno otkrivanje i ispravljanje eventualnih nepravilnosti u proizvodnji.

  1. Koji su ključni izazovi u postizanju europskog ETA certifikata i CE oznake za vaše proizvode?

Izazovi u postizanju europskog ETA certifikata i CE znaka bili su, naravno, veliki. Morali smo osigurati zadovoljavajući kvalitet naših proizvoda, što je iziskivalo, osim novčanih troškova, i mnogo vremena i truda.

Ključni izazov bio je pronaći odgovarajuće dobavljače sirovina koji mogu zadovoljiti naše specifične potrebe, a istovremeno udovoljiti visokim standardima kvalitete. Ovaj proces je zahtijevao temeljitu analizu i selekciju, kao i usklađivanje sa svim normama i regulativama potrebnim za uspješno dobivanje certifikata.

  1. Kako kontinuirano održavate kvalitetu proizvoda i šta radite kako bi osigurali da svi proizvodi budu u skladu sa standardima?

Kako bismo osigurali kvalitetu naših proizvoda, značajno ulažemo u novu opremu. Do sada smo izvršili smjenu tri generacije mašina, čime smo osigurali napredak u tehnologiji i povećali efikasnost proizvodnje.

U prošloj godini, vrijednost naših investicija premašila je pola miliona KM, što smo iskoristili za nabavku novih, modernijih mašina.Ovaj kontinuirani proces ulaganja u opremu ključan je za održavanje konkurentnosti i garantiranje visokih standarda kvalitete naših proizvoda.

  1. Šta vam je omogućilo širenje poslovanja u zemlje Europske unije i kako se razlikuju zahtjevi tih tržišta u odnosu na BiH?

Posjedovanje europskog certifikata svakako nam je omogućilo širenje poslovanja na zemlje Europske unije. Ukupna vrijednost izvoza sada čini više od 85% naših kapaciteta proizvodnje. Tržište EU značajno se razlikuje od našeg tržišta u BiH, a naši proizvodi su na tom tržištu sve priznatiji.

Naš brend ECONET postao je prepoznatljiv, što je veliki uspjeh za nas. Dok je s druge strane, tržište BiH preplavljeno je jeftinijim, a samim tim i nekvalitetnijim proizvodima, što stvara dodatne izazove za postizanje konkurentske prednosti.

  1. Kako vidite budućnost industrije građevinskog materijala i koje inovacije ili trendove očekujete u nadolazećim godinama?

Budućnost industrije građevinskog materijala vidim kao izazovnu, ali i vrlo perspektivnu, s naglaskom na održivost i inovacije. U narednim godinama očekujem sve veći fokus na ekološki prihvatljive materijale i energetski učinkovite tehnologije. Očekujem i nastavak globalizacije tržišta, što će omogućiti širenje poslovanja na nova tržišta i bolju konkurentnost.

Kroz inovacije i prilagodbu tržišnim zahtjevima, industrija građevinskog materijala bit će važan pokretač održivog razvoja i modernizacije građevinske industrije. Želimo napomenuti da su svi proizvodi koje koristimo u proizvodnji ekološki prihvatljivi. Posebno se trudimo osigurati da naši procesi i materijali zadovoljavaju visoke ekološke standarde, čime doprinosimo očuvanju okoliša i održivom razvoju.

  1. Koje su prednosti vaših proizvoda u odnosu na konkurenciju, i kako održavate konkurentsku prednost?

Konkurentnost zadržavamo kvalitetom proizvoda koju naši kupci prepoznaju i cijene. Naš fokus na vrhunski kvalitet omogućuje nam da izgradimo dugoročne odnose s kupcima, koji se vraćaju zbog povjerenja u naše proizvode.

  1. Koje su vaše ambicije za daljnji rast u narednim godinama, i da li planirate proširenje na nova tržišta ili nove proizvode?

U planu imamo proširenje poslovanja na nova tržišta, ali također i uvođenje novih proizvoda koji su usko povezani sa fasadnom mrežicom. Ovim koracima želimo dodatno diversificirati našu ponudu i pružiti našim kupcima sveobuhvatan asortiman proizvoda, čime ćemo ojačati našu tržišnu poziciju.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE