Coworking:  Transformacija radnih prostora

Posljednjih godina došlo je do dramatične transformacije u distribuciji stanovništva: danas više od polovine svjetskog stanovništva živi u gradovima. Paralelno, stambeni i radni prostori sve više prihvataju zajednicu. U 2015. godini, prateći ovaj trend, došlo je do velikog procvata u coworking prostorima. Coworking prostori su vrsta zajedničkog ureda koji uglavnom uključuje otvoreno okruženje (iako neke kompanije nude zatvorene urede), smješteno u visokim zgradama ili na starim mjestima koja su konfigurisana za nove načine življenja.

Prema statistici, u 2018. godini je širom svijeta djelovalo 18.700 coworking prostora. Očekuje se da će pvaj broj dostići 22.400 do kraja 2019. Dodatno je zabilježeno da je regija s najviše coworking prostora bila Azijsko-pacifički dio (uključujući Indiju), s 11.592 prostora, zatim Evropa, Bliski Istok i konačno Afrika, sa 6.850 prostora.

Jedna od najvećih coworking kompanija je WeWork – osnovana 2010 (posljednjih godina pokazuje zanimanje ne samo za radne prostore, već za dizajn interijera i urbanu organizaciju), a sve je poprimilo novu dimenziju kada je 2018. Bjarke Ingels – svjetski poznati arhitekta i osnivač kompanije BIG – proglašen za novog glavnog arhitektu WeWorka. Postoje i druge slične kompanije koje proučavaju ovaj novi urbani fenomen: takav je Regus, evropska kompanija osnovana 1989. godine koja djeluje u 120 zemalja i 900 gradova.

Ovi novi prostori pogoduju zajednici profesionalaca, uključujući poduzetnike, freelancere i mala poduzeća koja zahtijevaju prostore po povoljnim cijenama tamo gdje postoji mogućnost umrežavanja s drugim profesionalcima. Ova radna okruženja za saradnju zahtijevaju zajedničke prostore i resurse kao što su brzi internet, stolovi, stolice, svjetiljke, ormarići, printeri, fotokopir aparati, kuhinje i telefonske govornice u strateškim područjima grada.

Prostor coworkinga, predodređen je da postane zajednička ekonomija u kojoj su nematerijalni profit i međuljudski odnosi visoko cijenjeni. Ovakvi prostori su usmjereni na dizajn – koji zaposlenicima psihološki koristi. U tu svrhu, WeWork je razvio algoritam gdje se lokacije ovih novih mjesta razmatraju u kombinaciji s nizom faktora: blizina kafića, teretana i tranzitnih centara između njih itd.

m-Kvadrat

print