Enterijer sa japanskim motivima inspirisan je životom i radom vlasnika stana na dalekom istoku kao i jake povezanosti čovjeka i prirode.
U svijetu enterijera inspiriranih japanskim motivima, minimalizam, harmonija i prirodni elementi igraju ključnu ulogu. Ovaj estetski pristup nije samo dekoracija, već i način života koji teži ravnoteži i miru. U nastavku predstavljamo projkat stana koji je radila arhitektica Danijela Mišković
Piše: Danijela Mišković dia.
Godina projektovanja: 2023 – Godina izvođenja: 2023
Ator enterijera: Danijela Mišković dia.
Fotografija: Relja Ivanić
Enterijer sa japanskim motivima inspirisan je životom i radom vlasnika stana na dalekom istoku kao i jake povezanosti čoveka i prirode. U poslednje vreme veoma je popularna Japandi estetika koja kombinuje japanski i skandinavski stil Enterijersko rešenje stana imalo je za cilj mešanje kulturnog etosa oba regiona u jednu tehniku.
Miran japanski dizajn je zasnovan na jednostavnosti i povezanosti sa prirodom. Odlikuje se minimalnim stilom, čistim linijama i neutralnom paletom boja, te je autoru u enterijeru bio važan zadatak da uskladi boje i materijale.
Ključna reč Japandi estetike je “Jednostavno”. Ona je kao osnovni postulat vezana za dizajn enterijera i estetiku sa manje ometajućih elemenata. Drugim rečima, japanski dizajn enterijera poštuje pravilo da je manje više, što takođe važi i za skandinavski stil. Japanski dizajn se poziva I na prirodu koja ima bezvremensku lepotu.
U enterijeru su korišćene neutralne boje, tako da zidne površine inspirisane prirodom prenose najsvetlije nijanse trešnjinog cveta.
Centralni motiv u prostoru je tapet koji na apstraktan način prikazuje drvo trešnje i povezuje čoveka sa prirodom. Ideja zamišljene prirode proistekla je kao rezultat sve manje zelenih površina i čovekovog otuđenja od nje – što je kritika i na situaciju u gradovima Srbije.
Sličan motiv prirode se pojavljuje i u spavaćoj sobi gde je iznad uzgavlja iscrtan mural trešnjinog cveta koji zalazi u jednom delu iza zamišljene ograde.
Japanska arhitektura je poznata po spoju unutrašnjeg i spoljašnjeg prostora pa su tako u stanu dodati “prozori“, pokretni/klizni paravani i vrata od poda do plafona. Na taj način je zamišljena priroda unešena u prostor gde se čovek povezuje sa njom, a kliznim elementima dobija se sveden i pokretan detalj koji menjanjem svoje pozicije stvara novi ambijent u prostoru – pogled kroz pokretan prozor na baštu.
U prostoru je integrisan jednostavan nameštaj gde se autor pridržava istih pravila za paletu boja i materijala kako bi stolovi, stolice, sofa… bili u skladu sa završnim obradama enterijera. Izabrani su prirodni materijali – kombinacija drveta, furniranog medijapana čime se postiže estetska harmonija.
U Japanu se ukrasi postavljaju simbolično te su detalji u enterijeru svedeni.
Najviše je prožeto cveće u vidu ikebana. Od ukrasa su, pored spomenutih panela koji simbolizuju prozor ka prirodi, prisutni i fiksni paneli koji razdvajaju zone u prostoru. Zidna lepeza, kutija za nakit, knjige japanskih pisaca i arhiitekata, samurajski mač uvlače posmatrača u prostornu kapsulu i dodatno pojačavaju utisak duha dalekog istoka.