20. stoljeće u svijetu dizajna bilo je razdoblje nove ideologije o obliku građevine, istraživanju materijala i u konačnici, nastanku moderne arhitektonske putanje kakvu danas definiramo. Izražavanje i eksperimentisanje arhitekata u ovo doba rezultiralo je enterijerima koji se danas smatraju klasicima, zbog njihove relevantnosti i njihovih dugotrajnih učinaka na arhitektonski diskurs.
Stambeni enterijeri posebno predstavljaju istraživanje novog načina života, ali i učvršćivanje određenog identiteta na način koji arhitekti dizajniraju, koristeći vlastiti namještaj i ideje u organizaciji prostora.
Sastavili smo deset arhitektonskih klasika, čiji enterijeri predstavljaju ideje i koji i danas inspirišu arhitekte širom svijeta.
Objekat Koshino, Tadao Ando
Uski okomiti otvori na fasadama uz vanjsko stubište uspostavljaju složene prijelaze prirodne svjetlosti i igru sjena u unutrašnjim prostorima. Ovi obrasci služe kao jedini ukras uglavnom betonskog i drvenog objekta. Ovaj dizajn također je značajan zbog upotrebe minimalističkog japanskog namještaja.
Vila Mairea, Alvar Aalto
Vila Mairea jedan je od Aaltovih dizajna koji pomaže obilježiti prijelaz s tradicionalnih na modernije arhitektonske nacrte. Od ulaznih vrata do unutrašnjosti kuće, materijalnost poda se mijenja kako postaje intimnija, od kamena i pločica, do drvenih dasaka i prostirki. Drveni stubovi pronađeni u cijelom domu oponašaju vertikalnost breza koje okružuju objekat.
Staklena kuća, Lina Bo Bardi
Staklena kuća jedan je od najpoznatijih primjera moderne arhitekture u Brazilu. Smješten na padini, dom je podijeljen u dva vrlo različita dijela: u jednom se nalazi dnevni boravak i blagovaonica, a dominiraju stakleni otvori koji čine centralno dvorište. Drugi dio sadrži privatni program koji zauzima gornji sprat i stvara neprozirni dio objekta.
Vila Planchart, Gio Ponti
U Vili Planchart prostori su organizirani prema njihovom programu kroz dvovisinske stropove koji također odgovaraju zahtjevima stanovnika koji su željeli preglednost doma iz bilo kojeg unutrašnjeg kutka. Ponti je stvorio složenu dizajnersku shemu koja naglašava jedinstvene vizualne linije kroz uzastopne prostore.
Objekat Kaufmann, Richard Neutra
Ova kuća ima centralni dnevni boravak i spavaće sobe koje su „gurnute“ prema rubovima i međusobno su povezane nizom galerija i terasa. Protok iz unutrašnjeg u vanjski prostor nije samo prostorno stanje, već je iskustvo materijalnosti koje stvara neponovljivo iskustvo. Staklo i čelik čine kuću laganom, prozračnom i otvorenom, a kamen spaja objekat sa okolnim krajolikom koji čine planine i šuma.
Vila Roche, Le Corbusier
Svaka soba u ovom domu ima određenu svrhu i izmještena je prema van, dok veliko centralno područje služi kao predvorje koje sakuplja i raspršuje svjetlost. Interijer vile koristi polihromatsku shemu boja – tamno siva, lucidno plava i blijeda siva, u kombinaciji s asimetričnim rasporedom vile.
Objekat Eames, Charles e Ray Eames
Ovaj objekat dizajniran je za program Case Study House. Sastavljena od dvije „kutije“ i dvorišta koje ih povezuje, kuća ima dvovisinske prostore i nekoliko unutrašnjih pregrada koji pružaju integraciju između oba okruženja. Unutrašnji prostor sadrži raznolik namještaj, teksture i difuzno svjetlo.
Objekat Douglas, Richard Meier
Nekonvencionalno napredovanje kroz prostor definiše ovaj dom, kroz kretanje iz privatnih prostora u veliko socijalno područje koje ima prostrani pogled na Michigansko jezero. Bijeli zidovi s potpisom Richarda Meiera, geometrijski crteži i upotreba velikih staklenih ploča kontrastiraju prirodnom okruženju i uspostavljaju interakciju između vanjskih i unutrašnjih porsora sa promjenom sezonskih boja.
Objekat Farnsworth, Mies van der Rohe
Unatoč dobro poznatoj kontroverzi između minimalističkog interijera koji je dizajnirao Mies koji se pobunio protiv tradicionalnijeg prostora, po želji vlasnika, Farnsworth objekat je jedan od najvećih simbola minimalističke arhitekture na svijetu. Staklena kutija integrira se sa okolinom, a centralna jezgra i moderni komadi namještaja organiziraju interijer.
Maison Louis Carré, Alvar Aalto
Maison Louis Carré privatni i društveni prostor organizovan je u nizu slojeva. Kao i u nekoliko svojih prethodnih projekata, Aalto je kombinirao u samom objektu, vrtu, namještaju i dizajnu interijera, lampe i rasvjetne elemente posebno dizajnirane za ovaj projekat.