Kula presvučena nehrđajućim čelikom uvijene geometrijske strukture smještena je u kreativnom kampusu od 27 hektara u Parku des Ateljea u francuskom gradu Arlesu, u kojem se nalaze izložbene galerije, projektni prostori i istraživački i arhivski objekti LUMA-e.
Dugo očekivani LUMA Arles Franka Gehryja konačno je otvorio svoja vrata za javnost. Kula presvučena nehrđajućim čelikom uvijene geometrijske strukture smještena je u kreativnom kampusu od 27 hektara u Parku des Ateljea u francuskom gradu Arlesu, u kojem se nalaze izložbene galerije, projektni prostori i istraživački i arhivski objekti LUMA-e. Preko 45 svjetski poznatih umjetnika i dizajnera, kao što su Etel Adnan, Olafur Eliasson, Koo Jeong A, Carsten Höller i Kerstin Brätsch predstavit će svoje kreacije na 12 nivoa tornja, čineći ga centralnom tačkom za svjetske umjetnike, kustose i ljubitelje umjetnosti.
Željeli smo dočarati lokalno, od Van Goghove “Zvjezdane noći” do nakupina stijena koje nalazite u regiji. Centralni dio tornja odražava plan rimskog amfiteatra. – Frank Gehry
Dizajn konstrukcije nadahnut je gradilištem i okolnim krajolikom. Izgrađen od betonske jezgre i čeličnog okvira, toranj visok 56 metara izranja iz kružnog staklenog atrija koji odražava gradski rimski amfiteatar. Izrazita nazubljena forma iznad atrijuma inspirisana je krečnjačkim liticama širom grada, sa staklenim dijelovima od reflektujućih aluminijskih ploča.
Konstrukcija je dio sedam postojećih industrijskih zgrada, od kojih su četiri obnovili Selldorf Architects. Kompleks se nalazi u napuštenom željezničkom dvorištu i dio je novog Parc des Ateliers, javnog parka koji je dizajnirao belgijski pejzažni arhitekt Bureau Bas Smets.
Među prikazanim umjetničkim djelima je do sada neviđena skulptura Franza Westa ružičaste boje i skate park koji svijetli u mraku Koo Jeonga A. Koridor sedam kliznih vrata Carstena Höllera, izgleda kao beskonačni, promišljeni prolaz ogledala koji je postavljen prekoputa fontane, dok je Kerstin Brätsch kreirao podni mozaik specifičan za Café du Parc. Philippe Parreno stvorio je novo impresivno umjetničko djelo koje koristi algoritamsku tehnologiju. Etel Adnan pokrivao je čitav zadnji zid gledališta jedinstvenom keramičkom instalacijom. Instalacija „Uzmi si vremena“ Ólafura Elíassona, kružno rotirajuće ogledalo pričvršćeno na plafon, postavljena je iznad dvostrukog stubišta.
Muzej umjetnosti u Filadelfiji otvoren je za javnost početkom ovog mjeseca nakon završetka opsežnog četverogodišnjeg projekta obnove i proširenja unutrašnjosti koji je vodio Frank Gehry. Intervencija, nazvana Osnovni projekt, bila je fokusirana na obnavljanje muzejske infrastrukture, stvaranje galerija i javnih prostora, a vanjski izgled iz 1928. godine ostao je netaknut.