spot_img

Dizalice kompanije KIGO na rekonstrukciji Žeželjevog mosta

DCIM100MEDIADJI_0028.JPG

Radovi na projektu rekonstrukcije Žeželjevog mosta na Dunavu u Novom Sadu su u jeku. Ključnu i centralnu ulogu u izvođenju građevinskih radova na mostu ima toranjski kran „Potain MCT 88“. Funkcije daljinskog upravljanja ovog krana obezbjeđuju da realizacija projekta ide po planu i smanjuju potrebu prisustva izvođača na samom mjestu gde je kran podignut. Sa manje komponenti u odnosu na druge konkurentske toranjske kranove „MCT 88“ se lako montira, što ga čini idealnim za primjenu na gradilištima sa ograničenim prostorom.

Posao obnove Žeželjevog mosta povjeren je Španskoj firmi Azvi iz Sevilje, koja je dio konzorcijuma Azvi Group.

Da bi izvršili podizanje dijelova konstrukcije, kompaniji je bilo potrebno rješenje koje će omogućiti da daljinski upravljaju dizalicom, zbog otežanog fizičkog pristupa. Azvi je u tu svrhu odabrao „Potain MCT 88“ za projekat zbog njegove robusne funkcije daljinskog upravljanja i lakog podizanja.

– Jedna od najvažnijih karakteristika ovog krana koji je odabran za ovaj specifičan posao je njegova funkcija daljinskog upravljanja – rekao je José Ramón Contreras, zamjenik vođe projekta iz firme Azvi.

– Mjesto dizalice na rijeci je malo nesigurno, tako da osiguranje da naši izvođači mogu da uspješno izvrše podizanje sa udaljene lokacije je dalo veliki podstrek. Manji broj komponenti nam je takođe pomogao da se posao obavi brže nego što bismo to mogli da obavimo sa drugim kranovima.

„MCT 88“ je najveća dizalica u seriji „MCT Potain“ i trenutno je podignuta na 52m i nalazi se na sredini reke Dunav, postavljena na vrhu prilagođene brane. Voda mora stalno da se ispumpava sa brane kako bi se osigurala stabilnost. Posao je tako organizovan da metalne lukove mosta koji su na obali rijeke dovoze pontonom do dizalice koja se nalazi na sredini rijeke. Tada, „MCT 88“ podiže djelove koji teže gotovo 5.200 tona na vrh temelja Žeželjevog mosta. Radovi na mostu su i  dalje u toku, a završetak se očekuje krajem 2017. godine.

Azvi je rentirao „MCT 88“ na osnovu preporuke B & L UTRIP (B & L) firme sa sedištem u Sloveniji koja prodaje, iznajmljuje i servisira „Potain“ kranove već 25 godina. Nakon preuzimanja isporuke „MCT 88“ od firme KIGO, koja je podružnica B & L i nalazi se na Novom Beogradu, Azvi je bio u stanju da podigne dizalicu na željenu visinu i uz željene uslove.

– Vještine i iskustvo Sebastian Davida i ostatka osoblja iz B & L UTRIP su evidentni na ovom projektu – objasnio je Contreras. – Ne samo da su predložili najbolje dizalice za taj posao, već su podigli „MCT 88„ pod vrlo teškim ulovima. Obraćanje pažnje na detalje koje je bilo prisutno od samog početka  se isplatilo,pa shodno tome radovi idu prije roka.

Izvor: Gradjevinarstvo.rs

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE