Efikasne fasade za aerodrome

U zadnje vrijeme ljepoti i arhitektonskom izražaju aerodroma posvećuje se sve veća pažnja. Širom svijeta ova arhitektonska zdanja naprosto oduzimaju dah.

Chennai aerodrom 2

Ono što prvo primjetimo na jednoj građevini grandioznih razmjera poput aerodroma zasigurno jeste njena fasada. Upravo se tome, između ostaloga, i posvećuje najviše pažnje. No, fasada ne služi samo za ljepotu i ugodnost oku, ona mora biti i efikasna, a pogotovo kada se radi o ovako velikim i prometnim zdanjima. Dizajniranje energetski efikasnih terminala koji imaju dugi životni vijek, ali dugotrajni efekat na okolinu i ljude, u ovom slučaju putnike, koji koriste te terminale jeste ujedno i definicija za dizajniranje savremenih terminala. Creative Group, jedna od vodećih firmi iz Indije za arhitekturu i inžinjering, pokazala je kako pravilno dizajniran aerodromski terminal, sa naglaskom na fasadu istog, može putnicima umanjiti osjećaj gužve i nedostaka prostora čak i u punom kapacitetu svoga rada.

Chennai aerodrom unutrašnjost 2

Visoki stepen termalne izolacije

Firma Creative Group dizajnirala je fasade na nekim od najprometnijih aerodroma u indiji (Chennai, Raipur, Goa i Vaodadara). Sve ove fasade predstavljaju dizajn koji je savremen i održiv. „Fasade koje smo dizajnirali za sve gore navedene aerodrome puštaju prirodno svjetlo u interijer i na taj način, pored ostaloga, putnicima omogućavaju da uživaju u pogledima na okolinu. Na ovaj način, također smo pojačali ulazak dnevnog svjetla, ali smo smanjili zagrijavanje unutrašnjeg djela aerodroma. Naš cilj je bio da slomimo mit o tome kako su aerodromi veliki potrošaći nepotrebne energije“, navode iz ove indijske firme. Fasade na građevinama prikazuju kreativno nastojanje arhitekta u svom izražaju. Smišljeno dizajnirana fasada može učiniti čuda za građevinu na koju je postavljena, a sve to kroz efikasnost za korisnike i okolinu. Upravo ovo su i uspjeli ostvariti arhitekti iz indije prilikom dizajniranja svojih aerodromskih fasada. Dalje, fasade na ovakvim građevinama zahtjevaju konstantnu potrošnju energije, a ne daju samo oblik i ljepotu strukturi. Dakle, više pažnje se treba obratiti na samu efikasnost jedne takve fasade. Na osnovu efikasnosti fasada na ovako velikim i zahtjevnim građevinama bazira se i potreba za korištenjem rahladnih i uređaja za grijanje. Ako fasada pomaže zgradi da se manje zagrijava, onda postoji manja potreba za korištenjem rashladnih uređaja i suprotno. Upravo zbog toga, energetski efikasne fasada treba da imaju visoki stepen termalne izolacije.

Chennai aerodrom unutrašnjost

 40000 četvornih metara stakla

Arhitektura uspijeva kreativnim idejama i smjelim rješenjima svaki put fascinirati i iznenaditi korisnike arhitektonskih zdanja. Razumjevanjem odlika građevinskih materijala prije, tokom i poslije gradnje ključ je ka postizanju stvaranja efikasne i trajne fasade. Međutim, implementiranje ovih mjera zahtjeva znanje i iskustvo, što je i više nego vidljivo na primjerima aerodromskih fasada firme Creative Group. Arhitektura u svom vizionarskom smislu razveseljava i inspiriše. Ona je polje koje ujedinjuje dizajn i genijalnost na taj način stvarajući nova mjesta i budeći maštu. No, današnje građevine nisu napravljene samod a im se divimo izdaleka. One su prije svega postale inteligentne u cilju da svojim korisnicima pruže najudobnije moguće iskustvo.

Chennai aerodrom

Nove fasade na aerodromima koje je dizajnirala firma Creative Group sastoje se od preko 40000 četvornih metara stakla. Fasade treba da obavljaju određene funkcije poput nadgledanja za potencionalno pregrijavanje tokom ljeta. Da bi se temperatura mogla regulisati, staklo je premazano tankim filmom koji kontroliše količinu sunčeve svjetlosti koja može proći kroz samu fasadu u unutrašnjost terminala. Peta generacija dvoslojnog srebrenog premaza bila je savršeno rješenje za omotavanje ovih terminala. Svaka od fasada je prethodno ostakljena zbog veće transparentnosti i čistih pogleda na sam aerodrom i okolni grad. Na taj način maksimanlo je iskorištena dnevna svjetlost što je povečalo samu energetsku efikasnot zgrade. Pored toga, dvostruki višeslojni DGU sistem osigurava odgovarajući akustični komfor putnicima unutar terminala. Efikasnost terminala može se pridodati i studiozno isplaniranom prostoru istog.

Raipur aerodrom

Oblik slova H jeste glavna forma koja čini genezu ovog samoodrživog terminala. Stvaranjem sedam vidljivih aspekata putem ugradnje adaptivnog fasadnog dizajna omogućeno je prodiranje svjetla unutar terminala. Na ovaj način putnici mogu uživati u obilju zelenih krajolika što razbija monotoniji koju stvaraju sigurnosni protokoli na aeroderomskim termenalima. Međutim, pored navedenog, dnevno svjetlo je također obasjalo svaki dio građevine. Ova strategija planiranja očit je primjer kako i „veliko može biti održivo“. „Dalje, planiranje aerodroma položeno je na temeljima održivosti i ona može samo biti u porastu sa daljim pametnim planiranjem. Implementiranjem aspekata održivosti u svaki dio dizajna, zeleni terminali predstavljaju stup održivosti“, objašnjavaju iz firme Creative Group.

Vadadora aerodrom 2

Dizajn terminala stavlja naglasak na širinu prostora

Ovi arhitekti su razborito koristili staklo prilikom dizaniranja aerodromskih fasada da bi stvorili pravu poslasticu za oči dok se ono u isto vrijeme pokazalo i kao funkcionalno superirorno. Staklo visoke preformance pruža izvanrednu solarnu kontrolu koja povečava komfor korisnika građevine i smanjuje putni umor te troškove rasvjete i klimatizacije. Također, obojeno i lakirano staklo uveliko poboljšava estetiku što Chennai Internacionalni Terminal čini doista internacionalnim. Inspiracija nije dolazila samo iz tradicionalnih strategija održivosti, nego i iz mnogih inovacija na prodručju dizajna i gradnje. Rezultat ovog spoja jeste terminal koji će zasigurno probiti put za dalju istu ili sličnu gradnju, odnosno održivi dizajn čiji se uspjeh ogleda kroz inkorporaciju inteligentnog fasadnog sistema. Integrisani terminal je elegantna i moderna struktura koju definira aerodinamična građevina visoke tehnologije, a koja nudi svojim putnicima opušten prelaz sa leta do grada. Njegova organska forma temelji se na prepolovljenoj kupoli na centru i višebrojnim krilima koja podižu profil krova ka nebu. Polovljenje krovnog profila pojačava prolazak dnevne svjetlosti.

Vadadora aerodrom

Dizajn terminala stavlja naglasak na širinu prostora, vizualno iskustvo neba i konačno slijetanje na tlo te pokušava sva ova tri aspekta integrisati u jedno. Integracija efikasne staklene fasade i krovnih prozora kao ekstenzije na već postojeći ostakljeni okvir dalje se naglašava kroz reflektivne metale na nosivim djelovima fasadnog okvira. Vizija arhitekata i sama kreativnost u obliku dvostrukih oblina kreativno je ralizovana putem aerodinamičnog dizajna stakla. Za krovne prozore korišteno je obojeno i ojačano staklo visoke preformace koje je izolirano na više nivoa. Ovo staklo smješteno je na jako veliku površinu samog krova što građevini daje visokotehnološki izgled. „Fasadni sistem bilo koje strukture dizajnira se i izvodi na način da može ispunjavati uslove za održavanje na duge staze. Kvaliteta nadgledanja, obračanje pažnje na najsitnije detalje i specifikacije te sama izvedba jednog ovako mega velikog projekta zaista je od velike važnosti za njegov uspjeh“, dodaju iz Creative Group.

print