Lokacija: Sandvika, Norveška
Milica Nikolić, Acetra
Emma Hjorth je projekat izgradnje škole od drvene konstrukcije smještena u Sandviki, Norveška. Projekat obuhvata dvije različite komponente – nadogradnju postojeće škole i potpuno novu sportsku dvoranu. Nadogradnja će zauzimati impresivnih 1400m2 prostora, dok će sportska dvorana zauzimati površinu od 1000m2 sa dimenzijama 26x38m i rasponom od 26m, dostižući visinu od 10m.
Dizajniranje drvenih škola ili sportskih objekata uvijek ima posebno mjesto u našim srcima zbog njihove važnosti za zajednicu. Ovaj projekat pruža priliku da radimo na oba aspekta, dodajući jedinstveni pečat ukupnom dizajnu. Korištenje drveta u izgradnji ove škole pokazuje posvećenost održivim i ekološkim građevinskim praksama, pružajući zdravo i prelijepo okruženje za učenje budućim generacijama.
Sportska dvorana, posebno, ističe školu kao primer održive gradnje, koristeći velike panelne konstrukcije podržane stubovima i drvenom krovnom konstrukcijom. Njena elegantna konstrukcija ne samo da ispunjava funkcionalne zahtjeve, već također podiže arhitektonsku privlačnost. Dodatak školi predstavlja sasvim drugačiji izazov – bez problema spajajući stare i nove strukture. Ovaj aspekt projekta će biti naglašen korištenjem GL profila sa velikim rasponima, uključujući stubove visoke impresivnih 11m.
Kada razmišljamo o prednostima drveta u školskom okruženju, postaje jasno koliko je to korisno. Prvo, drvo je ekološki prihvatljiv materijal, jer se sastoji od prirodnog obnovljivog resursa. Korištenjem drveta umjesto tradicionalnih građevinskih materijala kao što su beton i čelik, smanjujemo emisiju štetnih gasova i ekološki otisak.
Drugo, drvo ima pozitivan utjecaj na unutrašnji kvalitet vazduha. Drvo ima prirodna svojstva regulisanja vlažnosti, što može stvoriti zdraviju i udobniju atmosferu za učenje. Također, ovo prirodno okruženje može smanjiti stres i poboljšati koncentraciju učenika.
Treće, drvo je estetski privlačan materijal koji dodaje toplinu i prirodnu ljepotu svakom prostoru. Školske zgrade izgrađene od drveta mogu stvoriti inspirativno okruženje za učenje, podstičući kreativnost i pozitivno raspoloženje.
Kada se detaljnije istraže prednosti korištenja samo drveta u školskom okruženju, otkrivaju se još mnoge prednosti. Prvo, upotreba drveta kao osnovnog građevinskog materijala stvara toplu i privlačnu atmosferu koja podstiče osjećaj povezanosti sa prirodom. Ovaj biofilni dizajn je dokazano koristan za blagostanje učenika, koncentraciju i opšti akademski uspeh. Učenici se osjećaju udobnije i angažovanije u prirodnom okruženju, što dovodi do poboljšanja rezultata u učenju.
Dodatno, akustične osobine samo drveta doprinose boljoj zvučnoj izolaciji u školskim prostorijama. Drvo apsorbuje zvuk i smanjuje odjek, stvarajući tišu i prijatniju atmosferu za učenje. Ovo je posebno važno u prostorijama poput učionica, biblioteka ili prostora za grupni rad, gdje je tišina i koncentracija od suštinskog značaja za učenje.
Dalje, samo drvo ima odlična termoizolaciona svojstva. Ono prirodno zadržava toplotu i smanjuje potrebu za dodatnim grijanjem, što rezultira energetski efikasnim školama i smanjenim troškovima energije. Ovo je važno kako bi se škole prilagodile održivom razvoju i smanjenju emisije ugljenika.
Osim toga, upotreba samo drveta u školama promoviše lokalnu ekonomiju i podržava šumske industrije. Korištenje domaćih drveta podstiče održivo gazdovanje šumama i stvara radna mjesta u lokalnoj zajednici.
Ukratko, korištenje samo drveta u školskom okruženju donosi brojne prednosti – od stvaranja prijatne i inspirativne atmosfere, preko poboljšanja akustičnih svojstava i termoizolacije, do podrške lokalnoj ekonomiji i održivosti. Emma Hjorth škola predstavlja izvanredan primjer kako ova održiva građevinska praksa može transformisati školska okruženja na koristan i estetski privlačan način, obezbjeđujući deci zdravu i inspirativnu sredinu za učenje i razvoj.