Fotografije: Kako bi grafički dizajneri obnovili stare, iskonske objekte  

Od davnina, ljudi su arhitekturu razvijali prema svojim potrebama. Zaštita od elementarnih nepogoda i drugih opasnosti bio je glavni razlog izgradnje skloništa. S vremenom su postali važni i drugi aspekti, poput izgleda objekta, njegove udobnosti, pogleda i slično. Grad je također postao dio doma. Dizajn interijera i eksterijera postajao je sve važniji. Zbog nedostatka znanja i materijala, kuće su bile zastarjele, prozori su bili mali, zidovi debeli. Nauka i materijalizacija je vremenom napredovala. Prozori su postali veći, zidovi – vitkiji, a cjelokupni dizajn – elegantniji i ljepši.

Šta bi bio sljedeći korak u dizajnu objekta? Grafički dizajneri postavili isto pitanje i stvorili niz rendera kako bi obnovili šest starih objekata, koristeći sadašnje i buduće trendove dizajna objekata:

Obnovljene travnate kuće (Island)

Islandske travnate kuće sastoji se od kamenih temelja i drvenog skeleta napunjenog zemljanim blokovima i krovom koji je prekriven travom. Obojan je samo prednji dio oko vrata. Ulaz vodi u veliku dvoranu (ponekad preko predsoblja) sa šupljinom u sredini.

Obnovljeni kompleks kuća od travnjaka igra se “loše skrivenim” izgledom tradicionalnih kuća od travnjaka, koje kao da uranjaju u krajolik. Kupola od čeličnog okvira djeluje prirodno, a opet potpuno strano. Ploče od travnjaka i drveta izmjenjuju se sa staklenim prozorima koristeći refleksiju kako bi stvorili nevjerojatnu, ugaonu gomilu trave, drveta i … oblaka! U suptilnijem dodiru drveni skelet koji tvori fasadu preuređen je pod ukrasnim uglovima.

Obnovljene kuće starih Inka  (Peru)

Arhitektura starih Inka poznata je po preciznoj i sofisticiranoj upotrebi kamenih blokova. Međutim, skromnije kuće Inka često bi bile izgrađene od neobrađenog poljskog kamenja ili čak kamene opeke. Krovovi su bili kosi i obično su izrađivani od slame ili trske na okviru od drveta ili trske.

Naselje koje je obnovljeno na fotografiji ima posebno uzbudljiv pogled. Pojačan je neobični raspored i stvoreno je više prostora. To je učinjeno uz pomoć volumena od crnog betona i stakla u obliku klina koji izgledaju kao prizme koje prodire u krovove. Središnji dio je infinity bazen koji se nalazi na konzoli na vrhu objekta, što stvara nevjerovatan panoramski pogled.

Renovirana antička rimska vila (Italija)

Arhitektura vila u starom Rimu bila je vrlo raznolika. Ali kao općenito pravilo, ulazna vrata na sredini fasade otvarala bi se ka hodniku koji vode u dvorište. Ovo bi bilo srce života u rimskom domu. Stubovi korintskog stila odvajali su dvorište od okolnih prostorija.

Kako proširiti zatvoreno dvorište? Tako što je drugi nivo ukopan u zemlju. Hidromasažna kada i travnjak dodaju prostore za rekreaciju. Do njih se dolazi staklenim mostom koji omogućuje prodor svjetlosti do dodatnih soba za goste oko novog, donjeg dvorišta. Krovovi od solarne opeke pokreću kompleks, dok staklenik na vrhu pruža uzgoj domaćeg voća i povrća za stanovnike.

Renovirana tradicionalna kineska stambena kuća (Kina)

Kineski Siheyuan je simetričan i ima četiri zgrade oko četverougaonog dvorišta. Ovi kućni kompleksi izgrađeni su prema strogim ograničenjima visine, dizajna, boja i ukrasa, u zavisnosti od statusa vlasnika.

Kao takav, obnovljeni siheyuan ima nove stubove i fasadu oštrih uglova, stvarajući tako čisto-stoičnu, a opet kinetičku vibru. Prekrasni originalni krovovi zadržani su uglavnom netaknuti, ali dodavanje solarnih panela na njima postiže dodir održivosti. Konačno, dvorište je obrađeno sa novim travnatim i šljunčanim površinama koje se mogu koristiti za meditaciju i igru.

Obnovljene kuće od blata (Stari Egipat)

Prije tri hiljade godina većina je Egipćana živjela u kućama od blata. Zapravo, riječ o blatnjavoj glinici, ‘adobe’, koja dolazi od drevne egipatske riječi “dbe”. U starom Egiptu bilo je dostupno vrlo malo drveta, ali kada je Nil poplavio, bilo je praktično napraviti cigle iz nastalog blata u kombinaciji sa slamom.

Obnovljena verzija sadrži prizme slične produženjima od čisto rezanog vapnenca, što je idealno za blokiranje topline izvana. Dizajneri su željeli su stvoriti vizualni sukob postavljanjem futurističkih oblika na historijske objekte – prorezani otvori i kosi krovovi dodaju taj dinamičan, moderan izgled.

m-Kvadrat

print