Kada pričamo o urbanom području složene topografije, jedan od najvećih izazova je urbana integracija. Širom svijeta mnoštvo socijalno ugroženih četvrti nalazi se na komplkovanim geografskim područjima okruženim strmim padinama. Takva područja komplikuju pokretljivost za pješake, bicikliste i starije osobe, s nedostatkom pristupačnosti što ih često isključuje iz djelotvorne participacije u gradskom životu. U tom kontekstu, gradski liftovi mogu biti rješenja koja kombinuju elemente funkcionalne povezanosti. Na visinama do 30 metara, oni postaju gradske i turističke znamenitosti, stvarajući nove vidikovce i šetnice. Uz to, u mnogim slučajevima mogu pomoći očuvanju historijske baštine grada.
U nastavku slijedi nekoliko zanimljivih primjera urbanih liftova koji su bili ključ u prostornom planiranju urbanog okoliša:
Historijski centar Gironelle (Arhitektonski studio: Carles Enrich)
Gironella je općina koja je zadnjih nekoliko decenija narasla dijeljenjem rijeke Llobregat. Njeno historijsko središte nalazi se na vrhu visokog brda na desnoj obali rijeke (20 metara), na kojem je postavljen srednjovjekovni dvorac.
Urbanizacija i gradski lift u Galtzarabordi (Arhitektonski studio VAUMM)
Sredinom šezdesetih godina prošlog vijeka industrija ove regije doživjela je snažan razvoj koji je doveo do potrebe za radnom snagom stvarajući tako nova susjedstva u kratkom vremenu. Naselja poput Galtzaraborda, obično su područja velike gustoće naseljenosti, koja često napuštaju dno doline i čija se naselja počinju penjati na uzvisine.
Pristupačni Ribadeo (Arhitekta Abalo Alonso)
Ribadeo se nalazi na sjeverozapadu Galicije, na granici s Asturijem i rubom ušća koji nosi istoimeni naziv. Ima oko devet hiljada stanovnika, od kojih većina radi u uslužnom sektoru. Ima zaštićenu historijsku četvrt, marinu i trgovačku luku, koja se strateški nalazi na obali Kantabrije.
Lift i šetnica Limmat (Arhitektonski studio Leuppi & Schafroth)
Rijeka Limmat vijuga oko grada Baden i tvori dolinu koja ga prirodno odvaja od sela Ennetbaden. Ovo geološko obilježje koči vezu između dva grada. Čelična konstrukcija premošćuje približno 30 metara visoku i 80 metara dugu udaljenost između dvaju tačaka. Nova linearna staza sastoji se od vodoravnog mosta, vertikalnog lifta i vodoravnog trotoara.
Urbani lift Echavaoiz (Arhitektonski studio Ah Asociados)
Ovaj je projekt nastao iz studije o pješačkoj mobilnosti u „Echavacoiz Norte“. U ovom su istraživanju otkrivena tri kritična područja s historijskom dostupnošću i problemima urbane integracije koja su se mogla riješiti uvođenjem mehaničkih sistema.
Pfaffenthal lift (Arhitektonski studio STEINMETZDEMEYER)
Izgradnja javne žičare između historijske četvrti Pfaffenthal i gornjeg grada Luksemburga bila je dosta zahtjevan projekat: promicanje meke mobilnosti (pješaci i biciklisti), otvaranje područja s besplatnim i brzim sredstvima prijevoza i stvaranje umjetničkog djela skladno integrisanog u ovaj krajolik koji je pod zaštitom UNESCO-a.
m-Kvadrat