Arhitekti: Penda China
Površina: 2720 m²
Godina izgradnje: 2020
Fotografije: Zhi Xia
Glavni dizajneri: Dayong Sun, Shuyan Wan
Ldi: Institut za projektiranje i istraživanje željezničkog saobraćaja u Šangajskom tunelu
Dužina: 2720m
Grad: Haikou
Zemlja: Kina
Istočni tunel Wenming je pri punoj dužini dug 4380 m (2720 m za podzemni dvostruki kolovoz sa 6 traka) s maksimalnom dubinom od preko 23 m. To je prvi tunel koji je izgrađen ispod rijeke Nandu, a vozila koja putuju unutar tunela mogu voziti autoputem maksimalnom brzinom od 60 km/h, uz smanjeno ograničenje brzine od 40 km/h na raskrsnicama.
Penda China su dobili zadatak da dizajniraju tri ulaza u tunel, od kojih je jedan mnogo većih razmjera i smješten na istočnoj strani, uz obalu; a druga dva ulaza su na zapadnoj strani i mnogo su manji. Generalno, ulazi u tunel za vozila moraju osigurati postojanje prelazne zone kako bi se ljudskom oku omogućilo vrijeme da se prilagodi promjeni svjetline pri ulasku u tunel. Da bi se otklonila bilo kakva potencijalna opasnost za vozače, dizajn kompanije Penda China uključuje zakrivljenu nadstrešnicu u obliku školjke, umjesto rešetkastih LED panela. Oblik školjke vozače vodi do prirodnog svjetla, zadržavajući ujednačenost osvjetljenja na ulazu u tunel.
Ulazi tunela predstavljaju dostignuće bioničkog dizajna, inspirisani elementima morskog života, a posebno koriste valovite bijele školjke kao prototip u znak poštovanja prema njihovom položaju uz more. Nadstrešnica je presvučena glaziranim aluminijskim pločama, koje su odabrane zbog njihovog izuzetnog sjaja. Suptilne crne linije ocrtavaju vanjsku površinu nadstrešnice uz prostranstvo zakrivljenih bijelih ploča.
Donja strana nadstrešnice također sadrži valovitu teksturu, a bijeli materijal se nastavlja niz bočne zidove kako bi se osigurala jednolikost oku ugodnog osvjetljenja. Izgled ribljih škrga je korišten kao motiv, kao nastavak teme morskog života.
Svjetlost ritmički putuje u tunel i preko valovite površine, slično valovima u mirnoj vodi koje se lagano ponavljaju i postepeno jenjavaju. Način na koji su limovi od nehrđajućeg čelika ugrađeni u granitne zidove omogućava nastavak reflektiranih šara svjetlosti, šireći ustaljeni ritam. Penda China su kreativnu inspiraciji crpili iz morske sinteze, uključujući mnoštvo malih svjetala ugrađenih između panela. To omogućava vanjštini „školjke“ da sija noću, donoseći gradu dašak romantike.
Tri dizajna ulaza razlikuju se po veličini, obliku i položaju, dok se svi pridržavaju istog skupa dizajnerskih principa, stvarajući sklad između njih i njihovih lokacija. Iz ptičje perspektive, ovi futuristički ulazi izdvajaju se iz postojećeg gradskog tkiva i donose djelić nadrealizma Haikouu, kako su Penda China arhitekti i zamislili. Kako vrijeme prolazi, ko zna kako će grad izgledati za 20 godina? Možda su ovi ulazi u tunel lijepa vizija budućnosti.