Heroji istorije: Najutjecajniji građevinski inženjeri

Kako svjetska populacija nastavlja rasti, potreba za dobrim građevinskim inženjerima postaje još veća. Ali, ko su neke od ključnih figura koje su postavile temelje budućim inženjerima? Ovo su neki od građevinskih divova čiji radovi se koriste i danas.

Isambard Kingdom Brunel

Jedan od najutjecajnijih svjetskih inženjera, Brunel je poznat po izgradnji Velike zapadne željeznice.

Brunel je rođen u građevinskoj porodici, jer je njegov otac bio uspješan građevinac. Otac ga je podučavao, a Brunel je nakon engleskog internata nastavio s obrazovanjem u Francuskoj. Pridružio se ocu 1825. godine i počeo graditi tunel ispod rijeke Temze. Postavljen je za glavnog inženjera Velike zapadne željeznice 1833. godine, a tri godine kasnije također je postao inženjer kompanije Great Western Steam Ship.

Povezao je London sa zapadnim dijelom Engleske, a njegovo je djelo postalo poznato kao “Božja čudesna željeznica”. Također je razvio ideju o izgradnji tunela pod vodom. U BBC-ovoj anketi Brunel je zauzeo drugo mjesto u kategoriji “100 najvećih Britanaca”.

Thomas Telford

Telford je postao poznat kao “Kolos puteva” zbog stvaranja nekih od najboljih svjetskih cesta. Također je predstavio ideju visećih mostova. Pomogao je u formiranju Institucije građevinskih inženjera i bio je njen prvi predsjednik.

Zbog loše finansijske situacije u porodici, Telford je izučio zanat za klesara kada je imao 14 godina. Njegov prvi veliki projekat dogodio se kada je upravljao portsmouthskim brodogradilištem i povećao svoje znanje o dizajniranju građevinskih projekata. Izgradio je preko 40 mostova samo u Shropshireu, a u Škotsku se vratio 1803. godine kako bi izgradio Kalenodski kanal.

 

 

 

Squire Whipple

Squire Whipple, čovjek s vjerojatno najcool imenom u američkom inženjerstvu, postao je poznat kao “otac željeznih mostova u Americi”. Rođen je 1804. u porodici poljoprivrednika u Massachusettsu. Otac je Whipplea rano izložio farmerskoj opremi, a Squire se odlučio za građevinarstvo.

Whipple je izgradio prvi željeznički most dugog raspona na trapeznoj pruzi na New York Railroadsu. Također je izgradio bravu za vagu nosivosti 300 tona. To je bio najveći uređaj za vaganje u to vrijeme i koristio se za vaganje kanalskih čamaca. Mostovi koje je inspirisao, poput mosta Normanskill Farm, navedeni su u Nacionalnom registru historijskih mjesta.

Gustave Eiffel

Skoro svi znaju Eiffelovo nasljeđe kroz istoimeni pariški toranj. Počeo je raditi sa metalom nedugo nakon fakulteta. U početku se fokusirao na mostove i dizajn mostova, ali kada je glavni inženjer Kipa slobode umro 1879. godine, Eiffel je popunio njegovo mjesto. Dizajnirao je kostur Lady Liberty koji je koristio inovativni sistem potpore za preraspodjelu težine kipa.

Eiffel je započeo gradnju svog istoimenog tornja 1887. godine za Universal Expo u Parizu 1889. godine. Kula sadrži 12.000 različitih komponenata, zajedno sa 2,5 miliona zakovica. U vrijeme otkrivanja, Eiffel je uspio izraditi najvišu građevinu na svijetu u samo dvije godine.

 

 

 

Elmina Wilson

Wilson je u historiji zabilježena kao prva žena koja je stekla četverogodišnju diplomu građevine. Otvorila je put ženama da se bave građevinarstvom, što se u 19. stoljeću smatralo neprikladnim za djevojke.

Upisala je inženjerski program Univerziteta Iowa, a podržao ju je dekan Anson Marston. Magistrirala je dvije godine kasnije 1894. godine. Prva je žena koja je magistrirala na građevinarstvu. Postala je poznata kao “prva dama građevinskog inženjerstva” i sarađivala je s Deanom Martonom na izgradnji prvog čeličnog tornja zapadno od rijeke Mississippi.

 

 

 

 

 

Olive Dennis

Olive Dennis postala je prva žena koja se pridružila Američkom željezničkom inžinjerskom udruženju. Dennis, rođena 1885. godine, rođena je u Pensilvaniji i rano je razvila sklonost ka inženjerstvu. Gradila je kuće za svoje lutke u kojima će živjeti, umjesto da se samo igrala sa njima.

Odbila je dopustiti da je rodne barijere spriječe da se bavi građevinarstvom, jer poslodavci nisu htjeli zaposliti ženu početkom 1900-ih. 1920. godine zaposlila se kao crtač u inženjerskom odjelu kompanije B&O Railroad.

U željezničkoj industriji radila je 30 godina. Izumila je ventilator za propuštanje svježeg zraka bez propuha. Također je pojednostavila vozni red željezničkog sistema kako bi ga putnici mogli bolje razumjeti.

 

 

John Bradfield

Ovaj Australac nadgledao je cjelokupni projekt Harbour Bridgea u Sydneyu. Karijeru je započeo radeći u Odjelu za željeznice Queenslanda. Magistrirao je na Univerzitetu u Sydneyu 1896. Ideju o visećem mostu predložio je 1912. Most bi povezao Sydney i Sjeverni Sydney. Bradfield je pomogao u osnivanju univerzitetskog inženjerskog društva u Sydneyju 1895.  Kasnije je bio njegov predsjednik 1902-1903 i 1919-1920. Most Harbour u Sydneyu je najveće dostignuće u njegovom životu. Autoput na mostu nosi njegovo ime – Bradfield Highway.

 

 

 

 

Visvesvaraya

Rad M. Visvesvaraya ostavio je takav trag da se njegov rođendan slavi kao Nacionalni dan inženjera u Indiji. Bio je glavni arhitekta na izgradnji brane Krishna Raja Sagara u Mandayi. Ta je brana pomogla da se sušno zemljište koje je okružuje pretvori u poljoprivredno zemljište.

Rođen u blizini Bangalorea u Indiji, Visvesvaraya je odrastao u inteligentnom domaćinstvu. Otišao je na inženjerski fakultet u Puneu sa stipendijom. Diplomirao je i pronašao posao u Odjelu za javne radove u Mumbaiju, i to je započelo njegovu sjajnu karijeru, tako što je redizajnirao sušna zemljišta za navodnjavanje.

U viteško zvanje stupio je kao zapovjednik reda Indijskog carstva 1915. godine. Najvišu civilnu nagradu Indije, Bharat Ratna, stekao je 1955.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE