Rekonstrukcija ovakvog objekta u svom konceptu je od početka imala jasnu incijativu: on treba da odražava duh vremena u kojem nastaje, međutim u isto vrijeme ne smije narušiti izgled historijske jezgre čiji je sastavni dio.
AUTOR: Kenan Brčkalija dipl.ing.arh. suosnivač je arhitektonske prakse AHAKNAP.
Kenan Brčkalija dipl.ing.arh.
Arhitekt sa iskustvom od preko 20 godina koje obuhvata projekte od urbanističkih planova, preko stanovanja, komercijalnih sadržaja, obrazovanja, objekata kulture sve do dizajna enterijera. U periodu od 2002 do 2012 jedna je od ključnih osoba arhitektonske prakse “Zec“ odgovoran za kreativna rješenja kao i njihovou realizaciju. Paralelno s tim nastavlja sa individualnim radom na projektima stanovanja i javne namjene. Od 2012 suosnivač je arhitektonske prakse AHAKNAP zajedno sa Adnanom Harambašićem. U gotovo pune tri godine od osnivanja, praksa bilježi uspješno izvedene projekte različite razmjere od urbanističkih studija, preko stambenih objekata, hoteli, do enterijeri različite namjene, kao i internacionalne konkurse različite veličine i namjene.
U svijetu arhitekture, stvaranje hotela nije samo izazov, već i prilika da se stvori inspirativno okruženje koje će oblikovati iskustva putnika iz cijelog svijeta. Kroz ovaj projekat, otkrićemo kako su se maštoviti koncepti, precizno izrađeni planovi i pažljivo izabrani materijali sjedinili kako bi stvorili ovu arhitektonsku senzaciju. Zakoračite s nama u svijet hotela dizajniranog s ljubavlju prema estetici i funkcionalnosti.
Hotel “Opal” nalazi se u centru grada Sarajeva i nastao je kao projekat rekonstrukcije, adaptacije i redizajna postojećeg poslovnog objekta. Prema zahtjevu investitora, bilo je potrebno izvršiti prenamjenu u objekat ugostiteljskog karaktera, te je u skladu s tim i pristupljeno cjelokupnom redizajnu.
Dio uže historijske jezgre grada Sarajeva, a odmah pored muzeja “Despića kuća” i hotela “Evropa”, postojeći poslovni objekat svojim vanjskim izrazom, predstavljao je degradaciju takve sredine. Izgledom fasade, krova i unutrašnjosti bio je neprilagođen sredini u kojoj se nalazi, na vrijednoj poziciji u centru grada. Lokacija objekta kao važnog dijela ove gradske cjeline, je od početka smatrana jednom od značajnih atributa. Nastao u gusto izgrađenoj sredini, gdje su dvije fasade prislonjene uz susjedne objekte, redizajn fasade odnosio se u potpunosti samo na južnu fasadu, koja je jedina saglediva i otvorena okolini. Visina i gabariti objekta su ostali isti, gdje su glavne preinake rađene na izgledu fasade i unutrašnjosti.
Rekonstrukcija ovakvog objekta u svom konceptu je od početka imala jasnu incijativu: on treba da odražava duh vremena u kojem nastaje, međutim u isto vrijeme ne smije narušiti izgled historijske jezgre čiji je sastavni dio. Tako je južna fasada oblikovana na način da nosi jednostavan izraz, koji je određen njenom materijalnošću. Sastavljena od vertikalnih drvenih panela koji stvaraju neutralan karakter ka okolini, iznutra u isto vrijeme stvara osjećaj privatnosti, ugodne atmosfere, te pruža pogled na okolinu i obližnji park.
Također, u večernjim satima ovakva vanjska fasada dobija svoje drugo lice, gdje drveni paneli u svojoj pozadini pokazuju postavkom različite rasvjete, raznolikost unutrašnjosti.
Adaptacija enterijera se odnosila na cjelokupnu unutrašnjost zgrade, kao i prizemlje susjednog objekta iz Austro-Ugarskog perioda, a koji nosi funkciju hotelskog restorana. Kako kapacitet hotela nije veliki, sastoji se od samo 12 soba, ta činjenica je i odredila karakter i koncept njegovog enterijera. U tom smislu, restoran i sobe određuju materijali korišteni za oblikovanje mobilijara i pregradnih stijenki, te postavka rasvjete. U obradi enterijera soba, identitet svake nosi drveni pozadinski “plakar” koji je svojim materijalom i obradom zatim odredio i izgled ostalog mobilijara u sobi. S druge strane, pozicija kupatila u svakoj sobi predstavlja, svojim materijalima i obradom kontrast glavnom dijelu sobe, ali i unosi dodatno svjetlo.
U enterijerskoj obradi restorana, od samog početka, glavni smijer su postavili postojeći strop i pozicija i dimenzija otvora. Tako je stropna rasvjeta postavljena na način da naglasi stropnu strukturu, dok je postavka stolova i drvenih okvira naglasila postojeće prozore i dala im jednu od glavnih uloga nosioca karaktera prostora.
U smislu stvaranja atmosfere intimnosti i ugodnosti u enterijeru, korišteno je drvo hrast, kao i u sobama, koje je potom kombinovano sa posebno odabranim detaljima keramike, stepeništa, rasvjete itd. u cilju stvaranja jedinstvene atmosfere. Kako bi se odvojile određene zone enterijera, kao što su ulaz i sl. korištene su metalne konstrukcije od poda do plafona, kao podloga za unos zelenila u enterijer, međutim i kao element čija će upotrebna vrijednost “evoluirati” sa što duljim korištenjem prostora.