spot_img

Inovativna boja koja pomaže u zaštiti brodova od obrastanja u marini

Europski istraživači prvi su razvili ekološki prihvatljivu i održivu boju koja pomaže u zaštiti brodova od obrastanja dok su smješteni u marini, a koja nije baziran na emisiji biocida niti na dodatku za sporije trenje.

5

Rezultat rojekta pod nazivom LEAF (Low Emission Antifouling), a koji je fundiran od strane EU jeste ekološki prihvatljiv i potpuno održiv prototip boje koja znatno smanjuje štete na kruzerima i statičnim konstrukcijama koje nastaju uslijed procesa obrastanja. Prisutsvo mikro i mikroskopskih organizama koji napadaju brodove i statične konstrukcije, kao što su kozice na brodskom trupu, može postati veliki izazov za pomorce. Kako se množe, ovi organizmi stvaraju kalcijum depozite ispod boje strukture što utiče na nesmetanu plovidbu i može smanjiti efikasnost goriva i do 40 % kao i rezultirati većom emisijom karbona. Ovo može predstavljati jako veliki problem, posebno kada su u pitanju veći brodovi i konstrukcije koje se nalaze u marinama.

1

Do sada se tradicionalno nanosio premaz, odnosno otrov na bazi biocids kao što je bakar dioksid. Oko 90 % brodskih flota u svijetu je premazano sa ovakvim premazom na bazi bakra, a sve u cilju spriječavanja obrastanja i nakupljanja dosadnih i štetnih mikroorganizama.  Međutim, premazivanje brodskog trupa ovakvom substancom znatno povećava rizik od otpuštanja toksina u okolne vode ubijajući na taj način i drugi vodeni život. Pored toga, ovi premazi nisu dugotrajni i usko se povezuju sa visokim troškovima održavanja. U cilju znatnog smanjivanja štete na okoliš i razvijanja rastvora koji je održiv, a ujedno i cjenovno pristupačan, inovativni prilaz koji su poduzeli naučnici projekta LEAF se ne oslanja na izlaganja vode biocidima niti ispuštanje istih u vodu. Umjesto toga, efekat ove prototip boje oslanja se na direktni kontakt organizama koji uzrokuju obrastanje sa biocidom koji se već nalazi u samom premazu. Ovo će također imati i dodatne prednosti u osiguravanju dužeg trajanja djelovanja samog premaza i manjih troškova održavanja.

2Obečavajući testovi širom voda Europe

Nakon manje od tri godine razvijanja i testiranja kako u laboratoriji, tako i na terenu, LEAF projekat zabilježio je uspješne rezultate u smislu održivosti i trajnosti svoje prototip boje. Visoko obečavajući testovi sprovedeni su na Skandinaviji, Mediteranu i Karibima. Tokom testa koji se sprovodio u mjestu Grado laguna u Italiji, trup broda koji je isplovio prije samo dva i po mjeseca bio je potpuno nastanjen crvima. Pored toga, bijela boja na motoru za sidro također je bila zahvaćena obrastanjem. Nakon nanosa LEAF boje, u istim toplim vodama lagune, rezultati tri sedmice kasnije pokazali kako je brod stekao visoku otpornost na obrastanje. Vlasnici broda također su potvrdili da LEAF boja ima bolje preformanse od komercijalnih proizvoda koje su oni koristili na svojim brodovima prethodnih sezona.

3

Osim toga, ljudsko izlaganje i analiziranje rizika po vodu koje se sprovelo u sklopu ovog projekta, pokazali su kako se LEAF boja puno bolje uklapa i u nastrožije sisteme globalnih regulativa poput Europske Regulative o Biocidima. Iako je projekat službeno završio u decembru 2015. godine, LEAF tim trenutno radi sa spoljnim partnerima na sljedećem koraku koji podrazumjeva potpuno komercijaliziranje nove tehnologije te donošenje boje na tržište gdje će biti pristupačna za sve krajnje korisnike.

4

LEAF testiran širom svijeta

Ukupno 57 volontera iz skupine vlasnika brodova i dvojica vlasnika Ro-Ro trajekata testirali su LEAF prototip boju u stvarnim uslovima. Ovih 59 volontera bili su rasprostranjeni po gotovo svim vodama svijeta od Baltika preko sjevernog Atlantika, Engleskog Kanala i Mediterana, pa sve do južnog Atlantika i Kariba. Rezultati testova su više nego zadovoljavajući.

 

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE