Želite dnevnu svjetlost u hodniku, kupatilu, stepeništu ili garderoberu? Sada je i to moguće bez renoviranja!
Koliko god da je arhitekta inspiritivan pri projektovanju kuća ili zgrada, uslovi parcele i komšijski objekti ne dozvoljavaju mu da postavi prozor baš na svakoj željenoj poziciji. To je razlog zašto hodnici, kupatila, ostave i stepeništa često nemaju prirodno svjetlo. Međutim, sada postoji rješenje i ono je veoma elegantno.
Danska kompanija VELUX razvila je svjetlosni tunel koji je osmišljen tako da uvodi prirodnu, dnevnu svjetlost u mračne prostorije, odnosno, tamo gde nije moguće ugraditi bilo kakav prozor.
Opcija za svježi vazduh
Svjetlosni tunel sastoji se od ravne staklene krovne instalacije, visoko reflektujućeg tunela i raspršivača svjetlosti na plafonu. Ventilacioni adapter se po izboru može ugraditi u svjetlosni tunel da bi se osigurala prijatna unutrašnja klima u prostoriji. Nova generacija svjetlosnih tunela može biti opremljena električnom opremom za osvjetljenje koja im omogućava da funkcionišu kao lampe uveče, tokom noći ili kad god nedostaje prirodne svjetlosti.
Zahvaljujući elegantnoj spoljašnjosti, koja se sastoji od ravnog, čvrstog stakla u kombinaciji sa poliuretanskim ili aluminijumskim okvirom i opšivkom, svjetlosni tunel se odlično uklapa u krov.
Za koga je namjenjen
Svjetlosni tunel je veoma zgodan za prostorije bez prozora koje u porodičnim kućama ili na najvišem spratu zgrade ispod samog tavana, nisu do sada bile pogodne za preuređenje u životni prostor.
VELUX svetlosni tunel se može ugraditi u svaki profilisani ili ravan krovni pokrivač nagiba između 15 i 60 stepeni. Dužina savitljivog tunela je dovoljna za razdaljine do 2 metra od krova do plafona. Za veće razdaljine ili više svetla, preporučuje se nesavitljivi tunel koji se može produžavati sa više tunela, do 6 metara.
Svjetlosni tunel obično ne zahtjeva renoviranje ili preuređenje i dopušta stanarima da uživaju u prirodnoj svjetlosti unutar njihovih kupatila, hodnika ili drugih tamnih prostorija, odmah nakon ugradnje svjetlosnog tunela.
Izvor: Gradnja.rs