spot_img

International d.o.o. Ljubuški, član Lager Grupe: Firma koja proizvodi, raste i konsantno napreduje

 

Firma Lager d.o.o. osnovana je 1987. godine u Posušju. Firma i danas uspješno posluje i svoje proizvode plasira u inostranstvo. Dugi niz godina poslovanja ove firme, tačnije tridesetak godina, rezultiralo je time da je firma izrasla u regionalnog giganta i lidera u prodaji građevinskih mašina i opreme. Postala je i zastupnikom nekih od najvećih svjetskih brendova. Lager  Grupa pokrenula je 2009. godine firmu, investiravši u kupnju bivše fabrike Famos TDVLjubuški. Prostori bivše fabrike su osvježeni i osnovana je nova firma International. Ova firma dokaz je da se i u trgovini i u proizvodnji može uspjeti, i to na zadovoljstvo svih uposlenih. Firma International u proteklim godinama rada bilježi pozitivne trendove i rezultate i obećava uspješno djelovanje, radna mjesta i kvalitetno poslovanje u Ljubuškom, a i šire. Direktor firme International d.o.o. iz Ljubuškog, Stjepan Tomić, govori za M-kvadrat.

  1. Za početak, recite nam kakva su Vaša iskustva u godinama rada iza Vas? Kakvi su bili počeci?

Svaki početak je težak, pa tako i ovaj. Poduzetnici u BiH se susreću s mnogim problemima: sivom ekonomijom, raznim „birokratskim rupama“, a jedan od posebnih problema bih naglasio to što je naša birokracija izgubila kontakt s ralnim sektorom. Treba se snaći i funkcionirati u tom međuprostoru.

2. Koliko je zahtjevno u BiH biti poduzetnik i proizvođač?

Malo sam već načeo temu u prethodnom pitanju, i nezahvalno je govoriti o toj temi. Spomenut ću samo nekoliko rečenica i posebno se osvrnuti na ovo veliko globalno tržište i otvorene granice. Teško je biti poduzetnik u ovim konstalacijama, a pogotovo proizvođač. S žaljenjem moram konstatirati da domaća proizvodnja nije ničim poticana niti subvencionirana, a niti zaštićena, te s obzirom da je tako, prisiljeni smo se snalaziti kako znamo.

3. Firma International u posljednje vrijeme se opredjelila za nekoliko proizvoda koji su Vam okosnica proizvodnje? Koji su to proizvodi i recite nam nešto više o tome?

Mi smo se specijalizirali za proizvodnju prikolica i poluprikolica za vangabaritne terete, korpi za bagere, mlinova i raznih drobilica za kamen. Naravno, uz to nudimo i široki spektar proizvoda po posebnim zahtjevima kupaca, za što imamo potrebnu infrastrukturu.

4. Šta sve koristite u proizvodnji i s kojim dobavljačima sarađujete?

Mi smo prvenstveno metalopretađivačka firma. S obzirom da nam je cilj pratiti Europske standarde dobavljači su nam najpoznatiji Europski brendovi, pa tako većinu specijalnih čelika, te ostalih ugradbenih dijelova nabavljamo u zemljama EU.

5. Kako opstati na tržištu? Šta je ono, što je prema Vašem mišljeno, presudno?

Na današnjem otvorenom –globalnom tržištu teško je opstati. Izuzeću velike proizvodne pogone, te se osvrnuti na srednja poduzeća u koja i mi spadamo. Mislim da je bit u mogućnosti prilagodbe potrebama tržišta. Primjer je možda i ova firma koja je krenula od proizvodnje poluprikolica i prikolica, te se asortiman kroz vrijeme proširio na korpe za bagere, freze za kamen, razne drobilice za kamen i slično. Manje serije omogućavaju brže i jeftinije prilagodbe, a današnje vrijeme u kojem tehnologije galopiraju, definitivno zahtjevaju i stalno praćenje i primjene istih.

6. Da je za uspješnu proizvodnju potrebno uvijek pratiti potrebe tržišta pokazuje i primjer freze-drobilice, još jednog uspješnog proizvoda Vaše firme? Recite nam nešto više?

Kad već spominjete freze-drobilice, ideja je proizišla iz jednostavne potrebe tržišta za takvim proizvodom. S obzirom da smo u srcu kamenjara cilj je bio napraviti proizvod koji će cijenom i kvalitetom zadovoljiti potrebe naših privrednika. Mislim da smo uspjeli u tome, zahvaljujući iskustvima radnika Lager Group koji se svakodnevno susreću s problemima i nedaćama koje ih prate pri ravnaju ovih krških krajeva. Naravno, kako napreduje tehnologija tako i mi pomjeramo granice, ali sa zadovoljstvom mogu zaključiti da za sada imamo proizvod koji u potpunosti zadovoljava sve kriterije.

7. Firma Lager Group rasprostranjena je u cijeloj jugoistočnoj Europi i drugim europskim zemljama. Uspješnost Vaše firme zahvaljujete i saradnji sa velikom firmom kao što je Lager Group?

International je proizvodna firma unutar  Lager Grop. Naravno, što je veća pokrivenost tržišta, što imate veći broj menadžera na terenu bolje je razumjevanje tržišta i naravno veća mogućnost da prepoznate potencijalnu priliku.

8. Gdje plasirate Vaše proizvode?

Za sada uglavnom poslujemo s zemljama regije, mada imamo naznake i za moguće širenje plasmana naših proizvoda i u druge zemlje Europe. Međutim, s obzirom da poslujemo bez problema s Hrvatskom koja je sada članica EU za nas je to jako bitno i dobar pokazatelj koji nam govori da smo spremni poslovati i s drugim zemljama EU misleći pri tome na poštivanje Europskih legistlativa i zakona.

9. Kakva su iskustva radnika, s obzirom na to da ste firma u rastu s pozitivnim poslovanjem?

Pa vidite, pokušavamo se držati zakonskih normi i ispoštivati prava radnika. Mislim da uspjevamo u tome, plate i doprinosi se uredno isplaćuju i na vrijeme su, također naglašavam da su za naše prilike uslovi dobri, a da može biti uvijek bolje s tim ću se složiti.

 10. Imate li problema sa nedostatkom kadrova? Kakva je situacija na tom polju?

Kao i većina drugih poslodavaca i mi imamo probleme s kvalitetnom radnom snagom. Trenutno u firmi radi tridesetak radnika. Potrebe za stručnjacima i prije svega  zanatlijama imamo. Na tržištu rada u zadnjoj deceniji je došlo do poremećaja kad gledamo na metalsku struku. Za vrijeme i nakon rata pogašena je većina firmi koje su se bavile preradom metala i metaloprerađivačkom industrijom. Tehnologije nisu praćene, a sistem školstva je bio primoran na samo teoretska izučavanja materije. To je proizvelo određeni broj kadrova koji nažalost, nemaju bilo kakvog praktičnog znanja što je definitivni problem. Naravno, tu treba i pridodati sve veće iseljavanje s ovog područja u zemlje EU. Jako teško dolazimo do kvalitetne radne snage, a posebno nam trebaju zavarivači i bravari. Spremni smo na obostranu korist ulagati u napredak svakog našeg radnika na obostranu korist.

11. Koji je Vaš recept za uspjeh i pozitvno poslovanje?

Univerzalni recept ne postoji. Prvo i osnovno je upornost i rad, prikupljanje informacija i stalno praćenje tržišta. Mi imamo sreću da imamo veliki broj menadžera na terenu koji svakodnevno prikupljaju informacije i prate trendove, te na temelju tih informacija možemo donijeti daleko kvalitetnije ideje i rješenja u smislu konačnog proizvoda. Naravno, tu ne želim izbjeći da spomenem ideju, upornost  i želju vlasnika firme koji je uložio i dalje ulaže značajna sredstva u dalji razvoj firme.

m-Kvadrat

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE