Selma Hukić-Jejna, dipl. ing arh. / Msc Arch.
Selma Hukić-Jejna rođena je 29.03.1980. u Sarajevu. Završila je Arhitektonski fakultet u Sarajevu 2005. godine. Tri godine bila je zaposlena kao arhitekta i dizajner namještaja u firmi Stilles d.o.o. u Sarajevu, a nakon toga dvije godine u firmi Inside. Od semptembra 2015. godine do danas radi u firmi Stilles kao direktorica marketinga i prodaje. Iza sebe ima dugogodišnje iskustvo, tačnije 12 godina rada u dizajnu namještaja i enterijerima, kao i veliko iskustvo u poznavanju materijala i proizvodnje namještaja, oko 50 izvedenih enterijera i oko 1000 napravljenih komada namještaja. Hukić-Jejna za časopis i portat m-Kvadrat govori o trenutnim trendovima u enterijeru, te šta je potrebno uraditi prije nego se krene u dizajn namještaja ili enterijera.
- Koliko dugo ste bavite dizajnom namještaja i enterijera? Otkud ljubav prema tome pozivu? Kako je zapravo sve počelo?
Iako sam završila studij arhitekture u Sarajevu, još kao apsolvent sam se zaposlila u firmi Stilles Sogal u Sarajevu kako bih počela stjecati neko iskustvo, a dizajniranje namještaja, a poslije i enterijera, se pretvorilo u životni poziv. Kako sam dobijala sve više angažmana, postajala sam svjesna da sam dobra u tome zahvaljući pohvalama zadovoljnih klijenata. Također, konstatan rad na sebi u istraživanju materijala, mogućnosti proizvodnje, trendova i stilova su doprinosili da želim da napredujem i budem sve bolja u tom poslu. Ali momenat kad sam se konačno zaljubila u ovaj poziv je susret sa milanskim sajmom 2010. kada sam ušla prvi put u sajamsku halu i shvatila da je to „svijet“ u kojem želim da gradim svoju karijeru.
- Koliko je iskustvo u ovom poslu bitno?
Do sada sam radila u dvije renomirane domaće firme –uključujući moju trenutnu firmu Stilles d.o.o. Sarajevo- za izradu namještaja po mjeri i dizajn i opremanje enterijera, te oko tri godine u Podgorici, u firmi Doding enterijeri, koja se također bavi proizvodnjom unikatnog namještaja te dizajnom i opremanjem enterijera. Iskustvo je, naravno, kao u svakom poslu dosta bitno,ali nije nužno s obzirom na kreativni aspekt posla. Najvažnija je ljubav prema dizajnu, arhitekturi i uređenju prostora, te sposobnost da želje klijenata saslušate, prodrete što više u njihovu psihologiju i ukus, i na kraju sve to oblikujete u prostor na koji ste i vi i korisnik ponosni.
- Shodno godinama rada iza Vas, puno je i projekata? Na koje ste posebno ponosni?
Počela sam od dizajniranja ugradnih plakara i kuhinja, gdje baš i nisam imala preveliki prostor za kreativnost, pa polako uz predan rad na sebi i sve veći obim projekata, do opremanja kompletnog enterijera uključujući sve segmente kao što su dizajn podova, rasvjete, plafona, kupatila, itd. pa do biranja dekoracije i pozamanterije kao konačnog „touch“-a bez kojeg ne može niti jedan enterijer. Ne mogu reći na koji projekat sam posebno ponosna, jer se uglavnom radi o privatnim stanovima, ali to je svakako rad od neke 2010 do danas, kada se meni samoj iskristalisalo da time želim da se bavim i kada su došli veći i obimniji poslovi, na kojima sam mogla da se izrazim. Ponosna sam na svaki enterijer u kome se korisnici osjećaju lijepo i kada uspijem ostvariti njihova očekivanja pri boravku u vlastitom prostoru. Ali ipak, možda sam trenutno najponosnija na novi salon firme Stilles doo, u kojoj radim, gdje sam uspjela prenijeti i svoj lični pečat i stil.
- Koji su trenutno trendovi u enterijeru?
Zelenilo, natur drvo, kamen…Trend za ovu godinu je definitivno obilježila boja godine po Pantonu “greenery”, takozvana hlorofilna zelena, pa je ono što je “must have” u prostoru velika raskošna biljka, u velikoj saksiji, u obliku zidne obloge, da visi sa plafona. Natur drvo sa naglašenim godovima i dalje vlada dizajnom namještaja, ali je primjetan povratak tamog drvenog namještaja, te tamnog nauljenog drveta. Metal, najčešće u crnoj boji kao dio komoda, ormara, stočića, lampi, uz neizostavan bakar i mesing, još jedan nastavak na trendove od prošle godine. Kombinacija mermera sa drvetom ili metalom na komadnom namještaju je totalni hit. Osnova enterijera su i dalje topli sivi, bež i antracit tonovi, a trend serenity i rose quartz boje se nastavlja.
Osnova enterijera su i dalje topli sivi, bež i antracit tonovi, a trend serenity i rose quartz boje se nastavlja. Narandžasti, terakota tonovi, te plava i zelena u pastelnim i tamnim nijansama su i dalje popularni, a lapis plava je još jedna od najpopularnijih boja na Pantonovoj listi za 2017. godinu.
Narandžasti, terakota tonovi, te plava i zelena u pastelnim i tamnim nijansama su i dalje popularni, a lapis plava je još jedna od najpopularnijih boja na Pantonovoj listi za 2017. godinu. Rasvjeti, pogotovo ambijentalnoj i dekorativnoj se pridaje velika pažnja, a akcenat je na predimenzioniranim , raskošnim lusterima, često u kombinaciji stakla i crnog metala ili mesinga. Visoki sjaj na namještaju je odavno već izašao iz mode, a preovladava uglavnom mat završna izvedba pločastog namještaja, eventualno u kombinaciji sa sjajnim metalom ili staklom.
- Šta je potrebno uraditi prije nego se krene u dizajn namještaja ili enterijera?
Ako govorimo o klijentima- korisnicima enterijera, potrebno je da, ako žele da imaju lijep i funkcionalan prostor, angažuju dizajnera. Mislim da se zadnjih godina kod investitora sve više razvija svijest o tome da se u planirani budžet za investiciju treba ipak uvrstiti i angažman arhitekte ili dizajnera. Tome doprinosi brz protok informacija, internet, tv emisije, na kojima se može naći pregršt odličnih ideja i enterijera, pa klijenti jednostavno žele napraviti za sebe nešto od toga. Vrlo često klijenti dođu sa već izgrađenom predstavom o stilu i izgledu budućeg enterijera. Tu nastupamo mi, profesionalci, da procijenimo da li je to nešto što prostor može „podnijeti“ . Dakle, prva stvar na koju dizajner treba obratiti pažnju jeste funkcionalno organizovan prostor, a nakon toga slijedi dizajn svake prostorije, namještaja, ostalih pratećih elemenata, izbor sheme boja, tekstura, itd. Također, treba obratiti pažnju na budžet investitora i naravno dizajn prilagoditi tome. U svemu je najbitnija dobra saradnja dizajner-investitor, to jest da dizajner ne zanemari potrebe i želje investitora, a investitor da prepusti „posao“ profesionalcu.
- Kako izgleda postupak kada Vas neko angažuje da mu dizajnirate enterijer? Možete li nam kroz faze pojasniti?
Prva faza jeste faza pregovora, dakle kada investitor dođe sa nekim inicijalnim informacijama o prostoru i namjeni., sa željom da taj prostor uredi. To je faza međusobnog upoznavanja i upoznavanja sa prostorom i potrebama, kao neka faza „neobaveznog“ razgovora, gdje dizajner mora da pohvata i ono što je rečeno i između rečenica, da “osjeti“ investitora i njegov ukus, da bude dobar psiholog. Također, nije loše od starta znati budžet sa kojim se raspolaže. Druga faza jeste faza izrade idejnog rješenja, gdje dizajner postavlja temelj , prije svega funkcionalno dobro organizovan prostor, a onda i osnovne ideje za dizajn , stil, shemu boja, itd. Na osnovu prezentacije investitiru, preko skica, crteža, prijedlogom materijala i boja, zajednički se dolazi na konsenzus kako u konačnici prostor treba da izgleda. Treća faza, može biti i trodimenzionalni prikaz prostora, ako investitor zahtijeva ili se odmah prelazi na izvođenje, gdje gotovo uvijek dođe do nekih sitnih izmjena u odnosu na osnovnu ideju, zbog izbora izvođača, cijena izvođenja enterijera i namještaja, nekih nepredviđenih situacija sa instalacijama, itd.
- Koji se materijali najčešće koriste, te koji su prema Vašem mišljenu najbolji? Koja je Vaša preporuka?
Materijala trenutno ima mnogo na tržištu. Od jako kvalitetno napravljenih vještačkih materijala, kao na primjer oplemenjena iverica do prirodnih- drvo, kamen, metal. Ne mogu reći koji su najbolji materijali, jer svaki je dobar uz dobru primjenu. Naravno, ne može se osporiti prednost prirodnih materijala, posebno pri stvaranju ugodnog osjećaja za sva čula u prostoru, ali neki vještački materijali, kao na primjer mineralne ploče u kuhinjama ili compact ploče u zahtjevnim uvjetima, su svakako nešto što treba iskoristiti kad ih već imamo u ponudi na tržištu. Dakle, moja preporuka je prije svega da materijal treba prilagoditi namjeni, prostoru i dizajnu i naravno ako budžet dozvoljava, preporuka je koristiti što kvalitetnije materijale od poznatih svjetskih proizvođača.
- Kako odabrati pravog dizajnera? Često se kaže ”O ukusima se ne raspravlja”. Shodno tome, da li je zaista dizajner osoba koja zna izabrati pravu stvar koja će se klijentu svidjeti?
Možda se neće svi složiti sa mnom, ali da…Dizajner je prvenstveno osoba koja će izabrati pravu stvar koja će zadovoljiti ukus klijenta, dakle naći kompromis između dizajna i stvarnih potreba. Jer enterijer je lična stvar klijenta ili investitora, to je prostor gdje se klijenti, a ne dizajner, trebaju osjećati lijepo ili prostor koji treba zadovoljiti ukus određene vrste korisnika, ako govorimo o javnim prostorima.
- Imate li neku poruku za naše čitatelje, posebno za one koji možda planiraju dizajnirati svoj namještaj ili enterijer?
Da, jednostavno da sa dobrim dizajnerom ili arhitektom mogu dobiti prostor koji zadovoljava i estetski i funkcionalno i tako smanjiti mogućnost prepravki i grešaka, te samim time i uštediti novac.
U galeriji pogledajte neke od radova:
m-Kvadrat