Semir Botić: Potencijal sunčeve energije je nedovoljno iskorišten

 

Intervju: Semirom Botić, direktor kompanije Vaillant d.o.o.

„Vođeni sloganom “Za ugobnost doma” možemo reći da Vaillant danas živi ove vrijednosti.“

Kao firma u porodičnom vlasništvu, orijentisana ka budućnosti, Vaillant preuzima posebnu odgovornost za društvo, okoliš i svoje uposlenike. Vaillant nudi korisnicima širom svijeta energetski učinkovite i ekološki prihvatljive sisteme grijanja, hlađenja i ventilacije, sa naglaskom na obnovljiim izvorima energije. Za časopis m-Kvadrat, direktor kompanije Semir Botić, govori o proizvodnom programu, izazovima sa kojim se sreće u dugogodišnjem radu, novitetima, te budućim planovima.

Često smo u prilici vidjeti kako ste Vi i Vaše kolege organizatori ili učesnici panela o energetskim izvorima, posebno ako govorimo o kantonu Sarajevo. Smatrate li da je u Sarajevu neophodno poboljšanje gradskog sistema grijanja?
Zbog velike prisutnosti zagađenosti zraka u Kantonu Sarajevo je neophodno nalaženje rješenja koje će doprinijeti uspostavi boljeg kvalitetašto se tiče individualnih sistema grijanja. Nudimo rješenja poput primjene kondenzacijskih tehnologija gdje je energent plin koji je, također, ekološki prihvatljiv ili dizalice topline koje su prvenstveno za područja koja nemaju pristup gasu.

U posljednje vrijeme sve više govorimo o energetski efikasnoj gradnji, te obnovljivim izvorima energije. Kako Vaillant kao kompanija doprinosi takvom trendu gradnje?
U svom proizvodnom program Vaillant je upravo baziran na proizvodima koji su energetski efikasni i koji doprinose očuvanju naše životne sredine. Imamo dvije orjentacije u svom poslovanju, jedna je usmjerena ka modernizaciji i digitalizaciji naših proizvoda a druga je usmjerena ka očuvanju okoliša i upotrebi energetski efikasnih i prihvatljivih rješenja. Vođeni sloganom “Za ugobnost doma” možemo reći da Vaillant danas živi ove vrijednosti.

Smatrate li da je dovoljno iskorišten potencijal sunčanih dana kao energijent, u Bosni i Hercegovini, posebno ako govorimo o jugu zemlje?
Smatramo da je potencijal sunčeve energije ogroman a nedovoljno iskorišten. Današnja proizvodna tehnologija je omogućila bolju pristupačnost proizvoda, proizvodni troškovi su pojeftinili, a svjetski trend je u porastu pa je i potražnja za takvim sistemima u porastu. Evidentno je da je i kod nas taj trend rastući, ali još uvijek ne u broju kojem bi trebao biti jer sunčeva energija je zaista besplatna energija. Standard našeg društva ili standard pojedinca još uvijek ne omogućava masovnu upotrebu takvih sistema. Na jugu naše zemlje upotreba takvih sistema je primjenjena često u domaćinstvima gdje solarni kolektori osim što su u svojstvu zagrijavanja potrošne vode služe kao i potpora sistemu grijanja.

Koje proizvode biste istakli kao novitete, i na koje je grupacija posebno ponosna?
Vaillant bi u svom proizvodnom program kao novitet mogao istaknuti, na prvom mjestu, dizalicu topline aroTHERM plus koja po svojim osnovnim karakteristikama se uklapa u potrebe jednog standardnog domaćinstva. Njena glavna i osnovna karakteristika je ta što može ostvariti visoku temperature polaza, čak od 75°C. Idealno je rješenje za zamjenu već postojećeg klasičnog (konvencionalnog) načina grijanja, dakle možemo zadržati radijatore i svu postojeću instalaciju a promjeniti samo izvor energije. Inače se odlikuje visokim procentom cop koeficijenta, do 5,4, visokim energetskim razredom A+++ kao i najnižom razinom buke od 28 dB. Ono što još ističe ovu dizalicu topline je medij koji ona koristi R290 a koji je po svojim svojstvima potpuno ekološki prihvatljiv. Rado bih napomenuo i da Vaillant GMBH posjeduje svoj vlastiti razvojni centar koji stalno radi na razvijanju novih tehnologija u skladu sa zahtjevima najstrožijih evropskih regulativa koje su bazirane na očuvanju životne sredine i energetske efikasnosti.

Jedni ste od prvih kompanija u BiH, koji su otvorili savjetodavni centar za korisnike. Da li i koliko naši građani koriste usluge savjetovanja od strane stručnjaka?
Istaknuo bih da je Vaillant kao brend u BiH prisutan već dugi niz decenija. Svoje zastupništvo otvorio je 2004. godine te kao društveno odgovorna kompanija svojim klijentima nudi niz pogodnosti. Jedna od njih je CZSP kojom kroz pružanje usluga podstičemo potrošačku svijest u vezi sa primjenom i upotrebom svih postojećih Sistema. Ovaj centar služi prvenstveno krajnjim korisnicima za rješenje svih nedoumica po pitanju sistema grijanja, hlađenja i ventilacije individualnih stambenih jedinica i cijelih objekata. Svakako je bitno napomenuti da smo našim korisnicima dostupni na adresi Bulevar Meše Selimovića 81A gdje mogu doći svi oni koji žele vidjeti najmodernija tehnološka rješenja i dobiti besplatan stručni savjet, u toku radnog vremena svaki radni dan od 08:00 do 16:00 sati. Također, dostupni smo i na ostalim komunikacijskim kanalima, kontakt telefon: 033 610 635, e-mail: vaillant@bih.net.ba kao i na društvenim nalozima Vaillant BiH.

Trenutno imate i subvencije ugradnje energenata u saradnji sa bankarskim sektorom, da li i u kojoj mjeri korisnici su upoznati i koriste isto?
Građani često koriste razne pogodnosti poput kreditiranja od strane banaka i mikrokreditnih organizacija kao i subvencije od strane gradskih uprava ili kantona. Vrijedno je spomenuti da je u Kantonu Sarajevo upravo na prijedlogu usvajanje odluke o subvencioniranju zamjene kotlova na kruta goriva sa energetski efikasnim sistemima, prvenstveno sa dizalicama topline, gdje upravo Vaillant može ponuditi adekvatan proizvod koji sam gore spomenuo i predstavio.

Vaillant je vodeći europski proizvođač i brand koji nudi energetski efikasne i ekološki prihvatljive sisteme grijanja, hlađenja i ventilacije s naglaskom na obnovljivim izvorima energije. Možete li nam reći koji su to koraci koje grupacija ima u planu, te gdje sisteme ovakve vrste vidimo u budućnosti kroz napredak tehnologije?
Vaillant kao evropski lider koji u osnovi svog poslovanja ima proizvodnju plinskih uređaja i koji iz godine u godinu radi na stalnom usavršavanju svojih proizvodnih tehnologija, kao strategiju poslovanja postavili smo zadatak da u narednih 10 godina postanemo i evropski lider u proizvodnji i zastupljenosti dizalica topline. Cilj je učiniti našu poslovnu mrežu održivom, pojačati postprodajne aktivnosti kroz našu rasprostranjenu servisnu mrežu i biti sigurni da smo dostupni našim korisnicima u bilo koje vrijeme na bilo kojem mjestu.

print