spot_img

Izložba „Zamišljene granice” na Subinom platou u Novom Sadu

Izložba „Zamišljene granice” biće postavljena od 23. juna do 28. avgusta na Subinom platou u Limanskom parku (Novi Sad) u javnom prostoru na 49 jarbola. Kustoski tim Miloš Miletić i Mirjana Radovanović iz KURS-a, su okupili umjetnice, umjetnike, aktivistkinje, aktiviste i kolektive da zajedno daju komentar i osvrnu se na pojam „Tvrđava mira”, jedan od tematskih okvira projekta „Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022”, čiji je i ova izložba dio.

Podijeljena u tri cjeline, izložba ukazuje na fenomene društva u kome živimo, a koji su dio naslijeđa Evrope, kao što su: evrocentričnost, naslijeđa kolonijalizma, neokolonijalizam, eksploatacija, migracije, Frontex. Također, pojedine intervencije prikazuju ideje za budućnost koje nude mogućnosti za prevazilaženje ovih koncepata i njihovih manjkavosti.

„Okupili smo učesnice i učesnike iz različitih dijelova svijeta i ponudili im prostor da iznesu svoj utisak i stav spram evropske kulture, naslijeđa kolonijalizma, ali i savremenih praksi neokolonijalizma. Također, izboru učesnika smo pristupili otvoreno, dajući prostor i intervencijama koje nisu iz domena vizuelnih umjetnosti. Možemo reći da četrdeset devet zastava izložbe „Zamišljene granice” u Limanskom parku zajedničkim snagama mapiraju stvarnost koju često ne želimo da prihvatimo, postavljaju nova pitanja i otvaraju prostor traganju za odgovorima koji će voditi ka izgradnji boljeg i pravednijeg društva“, navode Miloš Miletić i Mirjana Radovanović u kustoskom tekstu o izložbi.

Učesnici izložbe su Alaa Abu Asad i Ulufer Çelik (Palestina i Turska, Holandija), Selma Asotić (Bosna i Hercegovina, SAD), SABA – Silvia Amancei i Bogdan Armanu (Rumunija). Nika Autor (Slovenija), bak.ma digital media archive of social movements (Özge Çelikaslan, Bilge Emir) (Turska), Leslie Fernandez Barrera (Čile), Fokus grupa (Hrvatska), Jelena Grujičić (Srbija), Vladan Jeremić i Rena Redle (Srbija), Filip Jovanovski i Ivana Vaseva (Severna Makedonija), Ena Jurov (Hrvatska), Adela Jušić (Bosna i Hercegovina), Yazan Khalili (Palestina), Uroš Krčadinac (Srbija), Hythm L-Wrdny (Egipat), Bojan Mrđenović (Hrvatska), Paula Baeza Pailamilla, kustos Ignacio Szmulewicz (Čile), Pravo na vodu (Srbija), Nataša Prljević (Srbija, SAD), Baris Seyitvan (Turska), Daniel Toca (Meksiko), Jaśmina Wójcik (Poljska), Ala Younis (Jordan).

Srbija se dugi niz godina graniči sa Evropskom unijom. Geografski nesumnjivo dio evropskog kontinenta, kulturološki Srbija je uvijek na granici, često okarakterisana kao spoj istoka i zapada, evropske kulture i orijenta. Istorijski ova pozicija sa sobom nosi i pozitivne aspekte, prije svega u domenu otvorenosti, multikulturalnosti društva i raznovrsnog kulturnog naslijeđa, koje se posljednjih decenija nažalost nasilno briše i prekraja. Iskustvo koje imamo govori da mnogo toga zajedničkog dijelimo sa neevropljanima, a posebno tretman unutar EU. Ipak, naše poznavanje kulture i istorije umjetnosti je evrocentrično i u velikoj mjeri zanemaruje specifičnosti drugih kultura i njihovo naslijeđe.  Iz te pozicije KURS pristupa pojmu „Tvrđava mira” koji otvara mnoga pitanja o evropskom naslijeđu i odnosu spram drugih naroda i kultura: gdje počinje ta tvrđava i ko je njen tvorac, ko ili šta je prijetnja za mir koji ta tvrđava štiti, te ko, kako i kada ima dozvolu da uđe u tvrđavu, i da li je slobodan kada unutra kroči.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE