U svjetlu novih naučnih i tehnoloških otkrića, u dobu kada su sve informacije i znanja na klik od nas, postavljaju se novi izazovi za arhitekturu kako stambene, tako i javne, komercijalne namjene.
Svijet mode ubrzano se mijenja. Sveži trendovi izlaze ne samo godišnje, već i na dnevnom nivou. Na ulicama viđamo sve više boje, prošlih krojeva i modela koji su redizajnirani i daju potpuno novu dimenziju svijetu u kome sada obitavamo. Život je postao brži, količina informacija i vizuelnih sadržaja kojima smo izloženi na dnevnom nivou, bile su nezamislive prije samo jedne decenije. Društvene mreže i internet uvele su nas u novu eru – život običnog čovjeka, mijenja se iz korena.
U svjetlu novih naučnih i tehnoloških otkrića, u dobu kada su sve informacije i znanja na klik od nas, postavljaju se novi izazovi za arhitekturu kako stambene, tako i javne, komercijalne namjene. Najbolji primjer izazova primijenjene arhitekture može se naći u uređivanju i projektovanju prostora namijenjenih prodaji – u buticima.
Kako kroz arhitekturu prenijeti viziju i svrhu brenda, a istovremeno obezbjediti da prostor u koji kupac uđe, pomogne u ostvarivanju ciljeva brenda, bilo da je to prodaja, prenošenje određene poruke, ili samo informisanje o specifičnim vrijednostima iza kojih brend stoji?
U nedavnom intervjuu za Fashion Journal, Filipa Gomes iz Zaha Hadid Architects izjavila je: „Ne slijedimo specifično pravilo za pretvaranje brenda u arhitektonski enterijer. Trudimo se da shvatimo značenje brenda na empirijski način i odatle započnemo svoj put”.
Ovo u osnovi sažima pristup projektima dizajna enterijera za svijet maloprodaje. Zahvaljujući svojoj izuzetnoj svestranosti i izuzetno širokom rasponu, keramičke površine se mogu prilagoditi najrazličitijim estetskim potrebama, a to čini podržavajući, a ne prenagađajući, želje ljudi koji će koristiti prostore. Prestiž, elegancija, minimalizam: kakav god da je identitet, keramika ga može stvoriti. Odabir prave teksture i najprikladnije završne obrade odlučujući su kriterijum za brendove koji žele ispričati svoju priču i ispričati svoj stil svojim kupcima.
Prezentacija je prvi utisak, korak između uspjeha i neuspjeha, između uspješno uspostavljene komunikacije sa klijentima ili pogrešno prenesene poruke koja će otjerati kupca. Orfej je to prepoznao i, pored toga što je svoje izložbene prostore projektovao po jasno određenim postulatima, nudi pomoć investitiorima i arhitektama koji za svoje prostore žele kvalitet i estetiku najvišeg nivoa.
Igra svjetlosti i sjenke, vajanje prostora stvaranjem specifičnih odnosa između različitih oblika, naglašavanjem određenih volumena i linija kretanja – stvoriće prostor koji će kupcu omogućiti da uživa u prostoru koji ga okružuje, mameći ga da otkrije svaki kutak, da otkrije priču do kraja.
Stavljajući estetiku na stranu, samo za trenurak, želimo da istaknemo važnu ulogu koju igra funkcionalnost. Maloprodajni prostor, zapravo, nije samo koncept i dizajn. Osim estetske dimenzije, podovi, obloge i oprema moraju biti izrađeni od materijala koji osigurava visoke funkcionalne standarde. Pristup projektovanju prostora za jednog korisnika, nije isti kao onaj kome se okrećemo kada dizajniramo mjesto javne namjene koje će biti izloženo koracima i pogledima mnogobrojnih korisnika.
Sa svojim inherentnim karakteristikama, proizvodi od gres keramike koje Orfej bira, djeluju kao zagovornik vrhunskog kvaliteta i novih tehnologija koje su posljednjih godina u centru pažnje. Napravljene naprednom tehnologijom, ove ploče su tanke i velikih dimenzija, a istovremeno pružaju izvanredno visoku otpornost na stres, što ih čini savršenim za primjene kao što su, na primjer, podovi s velikim prometom. Osim toga, nevjerovatno se lako čiste. Topla voda i blagi deterdžent su sve što je potrebno za čišćenje keramičke površine bez opasnosti da je oštetite. Ovo je savršeno za maloprodajne prostore, gdje je osiguranje visokog nivoa higijene i podvrgavanje materijala čestom čišćenju obavezno.
Ne smijemo zaboraviti ni linije kretanja koje se moraju predvidjeti i projektovati tako da su u službi brenda i proizvoda koji se prodaju. Štaviše, sve veći broj trgovaca sledi popularni trend dizajna trgovina, zadovoljavajući potrebe svojih kupaca velikim udobnim prostorima koji sadrže tečne linije kretanja bez prepreka. Ovdje velike dimenzije keramičkih ploča postaju saveznik bez premca, jer proširuju percepciju prostora bez preopterećenja, zahvaljujući njihovoj minimalnoj debljini koja im daje nevjerovatno lagani osjećaj. Polirana završna obrada dostupna u većini kolekcija proizvožača gres keramike, pruža sjajnu i reflektirajuću površinu koja pojačava veličinu i svjetlinu okruženja, omogućavajući ugodno iskustvo kupovine. Različite atmosfere ili diferencijacije prostora mogu se postići uvođenjem različitih završnih obrada ili boja i grafičkih rešenja keramičkih pločica.
Najnoviji trendovi u dizajnu maloprodajnih objekata, zapravo, naglašavaju potrebu za fleksibilnim enterijerima koji se dobro uklapaju sa stalnim protokom novih proizvoda. Međutim, ima još toga. Kako bi bile konkurente s digitalnom maloprodajom, obične trgovine podižu svoju igru na viši nivo tako što u svoje radnje uvode nove sadržaje, poput proslava nove saradnje, ponude koktela dobrodošlice ili održavanja umjetničke izložbe. Nekad obične prodavnice, danas više liče na koncept radnje. Dakle, fleksibilnost svakako treba uzeti u obzir kao način da se kupci uključe u iskustvo koje nadilazi kupovinu i jača lojalnost. U igri prepoznatljivosti pobjeđuju keramičke ploče koje svojim širokim asortimanom mogu da ispoštuju zahtjeve svakog brenda. Dizajneri nesumnjivo mogu računati na široku paletu heterogenih metoda primjene i prikaza, ali ova izuzetna svestranost također znači da se mogu osloniti na površine s vrlo izraženim, unikatnim i lako prepoznatljivim identitetom, postajući sastavni dio kulture brenda.
Prilikom kreiranja maloprodajnog prostora, keramičke površine treba da slede dvostruku logiku. Njihova uloga je i pasivna i aktivna. U prvoj ulozi rade za izložene proizvode koji su glavna atrakcija; u potonjoj ulozi, oni promovišu i podstiču emocije koje kupci osjećaju dok hodaju radnjom. Butici i trgovine na više nivoa postaju prava iskustvena platforma za istraživanje, osjećaj i prepuštanje.
Arhitekti koji se nađu u poziciji da izaberu najprikladniju seriju iz širokog asortimana Orfej keramike, mogu postati umjetnici koji oblikuju materijal i pretvaraju ga u komunikaciju. Lako je uočiti načine na koje senzorne i emocionalne sfere utiču na današnje iskustvo kupovine. Analiziraćemo ukratko kako dizajn trgovine utiče na kretanje i odluke kupaca. Kada kupci uđu u prodavnicu, mogu biti pokrenuti jednom od tri namjere – možda žele kupiti nešto posebno, traže inspiraciju ili prikupljaju informacije za vjerovatnu buduću kupovinu. Pogledajmo kako namještaj i raspored prostora mogu usloviti njihove ciljeve.
U stvaranju uspješnog rasporeda koji vodi kupce kroz prostor, omogućavajući im da lako pronađu ono što traže i izazivajući pozitivne emocije u njima, dizajn enterijera — baš kao i dizajn namještaja — igra osnovnu ulogu. Hromatski sklad, akcentne boje i osvjetljenje rade zajedno kako bi privukli kupce u određene prostore radnje i, bez njihovog znanja, sugerisali put.
Najočigledniji primjer koji za to možemo uzeti je stepenište koje spaja različite etaže jedne radnje na dva sprata. Stepenice su obložene i akcentovane pločicom koja odstupa od kolorita preostalih podova u radnji, a nekad ima i drugačiju teksturu, odnosno završnu obradu.
Šta je cilj? Želja je da se put od jednog nivoa do drugog učini očiglednim i privlačnim, mameći kupce da nastave svoje iskustvo kupovine na višim nivoima.
Danas više nego ikada ranije u istoriji čovječanstva, u mogućnosti smo da pružimo svoj maksimum u svim sferama života. Znanje je neiscrpno i lako dostupno, istraživanja su mnogobrojna, tehnologija mijenja život sve većom brzinom. Naša je dužnost i obaveza da se okrenemo jedni drugima, da nađemo put jedni do drugih, a arhitektura i dizajn su idealan medij za komuniciranje poruka koje želimo da prenesemo. Bilo da nudimo intimnu atmosferu ili želimo da podstaknemo okupljanja i druženje – možemo naći alate u širokom asortimanu boja i površina. Odatle, nijedan cilj nije nedostižan, niti tako daleko.