Ljudi se često nalaze u fizičkim i emocionalnim stanjima na određenim javnim mjestima. Bilo da neko čita knjigu na terasi kafića, sjedi na ugodnoj sofi u frizerskom salonu ili čeka voz na željezničkoj stanici, neki prostori obično pokreću osjećaj udobnosti identičan kao u unutrašnosti doma.
Područje psihologije okoliša pomoglo je u pronalaženju faktra koji postižu “ljudsku udobnost”, a danas, arhitekti i dizajneri rade zajedno sa stručnjacima na terenu na razvoju ugodnih prostora.
Jedan od trendova dizajna koji se ispituje više od decenije je kako ugostiteljski prostori mogu pomoći pri ublažavanju anksioznosti. Ljudi koji su više zabrinuti odlučuju se sjediti uz zidove, ćoškove ili u blizini pregrađenih prostora, što daje pojedincu osjećaj kontrole nad okolinom. Ekološka psihologinja, koja provodi ovu studiju od 2008. godine (Stephani Robson) je uočila porast intimnih, pregrađenih i zagušenih prostora u restoranima i hotelskim predvorjima, kao rezultat vanjskih faktora.
Klimatske promjene, politička situacija, ekonomija, sve su ovo faktori koji utječu na ljudsku potrebu za intimnijim i tišim prostorima. Korisnici često traže prostore koji su “lijepi i tihi” i “dobri za Instagram”. Nakon analize svih ovih elemenata zbog kojih su se ljudi osjećaju ugodno, došla je do zaključka da se navedene karakteristike odnose na značajke kao što su: prirodno svjetlo i prozori od poda do stropa, intimni prostori s puno pregrada, biljke, nježna paleta boja, miran akustički tretman, ventilacija.
Ekološki psiholozi mogu dizajnerima ponuditi mogućnost kvantificiranja onoga šta zapravo označava “osjećaj ugodosti” tako da se u dizajn mogu na odgovarajući način integrisati akustika, rasvjeta, oblici i materijali.
Ugostiteljski prostori, mogu pomoći u praćenju kretanja u društvu s velikim prometom i detaljnim podacima o prodajnom mjestu. Kad to uzmete u područje dizajna, odnosi se na udobnost, pažljivost, mir i spokoj – i smirujući prostor.
m-Kvadrat