Kako ceste mogu pomoći rashladiti gradove

Specijalni propusni betonski pločnik može smanjiti “učinak urbanog toplinskog otoka” zbog kojeg gradovi ljeti prže.

Nepropusni pločnik od betona ili asfalta pokriva više od 30 posto većine urbanih područja i može ljeti preći temperature i do 60°C. Zagrijava zrak, predstavlja opasnost za zdravlje ljudi i površinsko otjecanje.

Toplina može povećati vršnu potražnju za energijom u ljetnom vremenu, troškove klimatizacije, zagađenja zraka i emisija stakleničkih plinova, bolesti povezanih sa toplotom i smrti te zagađenja vode. Tim inženjera razvio je dizajn za propusni beton koji je vrlo učinkovit pod uticajem toplote. Propusni pločnik sadrži velike povezane pore, omogućujući istjecanje vode i smanjenje temperature kolnika. Voda u porama će također ispariti, smanjujući temperaturu površine kolnika. Propusni betonski pločnik čini bolji posao pri odražavanju toplote od asfaltnog kolovoza.

Studija je utvrdila da propusni betonski pločnik daje nešto više topline u sunčanim danima u poređenju s konvencionalnim betonskim pločnikom, ali 25 do 30 posto manje topline nakon kiše. Inženjeri su poboljšali dizajn propusnog betona visoke toplinske provodljivosti – što znači da brže može prenijeti toplinu u zemlju – dodatno smanjujući toplinsku snagu sa 2,5 posto na 5,2 posto.

Visoko učinkovit propusni betonski pločnik može biti vrijedno, isplativo rješenje u gradovima za ublažavanje efekta urbanog toplinskog otoka, i istovremeno pogodno upravljanje oborinskim vodama i poboljšanje kvalitete vode.

Uključivanje nusproizvoda i otpada iz industrije u propusni beton može povećati njegove ekonomske i ekološke koristi. U drugoj studiji, tim inženjera je dizajnirao propusni beton s letećim pepelom i čeličnom šljakom kako bi smanjio troškove, potrošnju energije i emisiju stakleničkih plinova povezanih sa sirovinama.

Prije je propusni kolovoz korišten kao zelena infrastruktura za smanjenje otjecanja oborinskih voda i rizika od poplava u urbanim područjima. Danas se propusni beton uglavnom koristi u slabo prometnim područjima, poput trotoara, parkirališta i odmarališta. Sitraživači sada proučavaju kako učiniti propusni beton čvršćim i trajnijim kako bi se mogao koristiti i na gradskim ulicama.

m-Kvadrat

print