Kako dizajnirati udobne i učinkovite urede

Današnja generacija više ne vidi radnu učinkovitost na isti način kao prethodne generacije. Novi modeli poduzeća i zanimanja izmijenili su prostore u kojima ljudi razvijaju svoje profesionalne aktivnosti.

Raditi od kuće, iz radnog prostora ili na daljinu bilo gdje u svijetu, postalo je stvarnost. Međutim, neke kompanije još uvijek ne koriste ili ne stvaraju prostore u kojima njihovi zaposlenici mogu raditi zajedno, i sarađivati u istom okruženju. Uz zajedničku kulturu koju kompanije često pokušavaju stvoriti, ključno je da dizajn ureda uzme u obzir potrebe i posebnosti svake vrste rada i potakne komunikaciju i interakciju, istovremeno pružajući mjesta za koncentraciju i fokus. Kako se generacije i korporativne kulture mijenjaju, prirodno je da se uredski prostor odmakne od tradicionalnih rasporeda s kabinama, stolovima i salama za sastanke.

Tokom dana u uredu sjedimo na različitim mjestima. Tražimo koncentraciju, razgovaramo, prisustvujemo sastancima i raspravljamo o novim idejama. Osim konfiguracije prostora, udobnost je presudna za radnu učinkovitost. Osvjetljenje, temperatura, buka, visina stola i udobnost stolice su sastavni dio ove jednačine. Osoba koja se ne osjeća ugodno razmišljat će o uzroku svoje nelagode, umjesto da razmišlja o svom poslu.

Bilo da su to male neformalne sesije za rješavanje brzih problema, formalniji sastanci sa klijentima, videopozivi s kolegama ili brze provjere iznenadnih ideja, prostorni dizajn i odabir namještaja mogu postaviti ton i pomoći (ili ometati) planove za produktivne sastanke.

Za efikasnu borbu protiv ovog problema razvili smo vodič za uredske projekte. Prvi dio vodiča se fokusira na proizvodne aktivnosti, bilo da se radi o samsotalnom radu, ili grupnom i prezentaciji i raspravi o idejama. U ovom članku fokus je na postavkama prostora za sastanke. U nastavku raspravljamo o četiri takve postavke:

Prostor za sastanke

Prostori za sastanke su mjesta razmjene informacija, bilo da ih prezentira jedan predavač ili grupa kolega koji razgovaraju o određenoj temi. U zavisnosti od profila kompanije, to može biti ležernije ili tradicionalnije. Jedan od načina na koji se to razlikovanje može artikulisati je kroz oblik stola ili vrste stolica. Niže, udobnije stolice daju opušteniji ton okolini, a po mogućnosti i razgovorima. Pravougaoni stol sa stolicom na kraju pokazuje hijerarhiju koja u određenim situacijama može biti važna. Okrugli stolovi, s druge strane, omogućuju bolju vidljivost svih prisutnih, što bi moglo biti poželjno za zajedničke odluke i rasprave.

Ako je kompanija velika, pružanje više soba za sastanke može biti od pomoći. Manje sobe dobro funkcionišu za neformalne i brze sastanke. Više segregiranih prostora može biti korisno za rješavanje privatnih pitanja. No, fleksibilnost prostora i pregrada (kroz rekonfigurirajuće tablice i neprozirne / prozirne pregrade) također može dobro funkcionisati kada su područja ograničena.

Odmorište

Odmorište je otvoreno prijelazno mjesto za sastanke i forume. Prije ili nakon sastanka ili događaja, odmorište pruža socijalni prostor za sudionike. Korisno je za završetak diskusija, postavljanje pitanja sudionicima i završne probe prije velikih prezentacija.

Kako se radi o prostorima za kratkotrajnu upotrebu, visoki stolovi i stolice dobro funkcionišu u ovoj postavci. Mogu se koristiti i kauči s većom gustoćom (koji ne potonu kada sjedite).

Forum

Forum je prostor stvoren za podršku prilikom prezentacije i diskusije o sadržaju. Organizacija stolova i stolica ima jasno definisan fokus na prostor, uz prioritet zvučnika i pomoćnog uređaja (monitor ili projektor). Kritični elementi uključuju dobru vidljivost za sve u publici, sjajan zvuk i osvjetljenje te mogućnost uključivanja udaljenih sudionika. Kao i u sobi za sastanke, konfiguracija i vrsta namještaja zavisi od stila kompanije. Mogu se ponuditi različite mogućnosti namještaja koji se moraju postaviti, kako bi najbolje odgovarali svakoj prezentaciji i publici.

Prostor za socijalizaciju

Kao i u gradu, mjesto socijalizacije djeluje kao živo i dinamično srce krajolika – mjesto gdje ljudi i kretanje ljudi mogu kontrolisati tempo organizacije. Otvoreni su javni prostori za goste, smješteni na glavnim raskrsnicama i područjima s puno prometa. Oni bi trebali podržati raznolik raspon iskustava i populacije. Ova vrsta organizacije potiče miješanje i druženje među zaposlenicima iz različitih odjela, omogućava istovremeno odvijanje više radnih aktivnosti, pomaže u prenošenju informacija i pruža sadržaje kao atraktivne tačke. Za ovu svrhu je dobro uključiti manje stolove, udobne stolice i manje sjedeće prostore pogodne razmjeni ideja.

Razumijevanje DNK-a svake kompanije ključno je prilikom dizajniranja uredskog prostora. Da biste to učinili, potrebno je razgovarati sa zaposlenicima, provoditi dane posmatrajući njihova kretanja i iscrpno postavljati pitanja nikada ne škodi. Ovi pristupi mogu biti presudni u stvaranju učinkovitog radnog prostora, čineći zaposlenike zadovoljnijima i fokusiranima na poslovie. Ove su postavke odlična početna tačka za postizanje tog cilja.

 

m-Kvadrat

print