spot_img

Kako do održivog arhitektonskog turizma?

Održivi arhitektonski turizam uključuje zdravu ravnotežu između potreba stanovnika i turista, gdje je gradska arhitektura više od lijepih zgrada i umjesto toga dio zdravog urbanog ekosistema.

Svijet putovanja je višedimenzionalan. Postoje svakodnevna putovanja na posao ili u školu, kada putujete na određeno mjesto tokom sedmice, obično unutar granica grada. Postoje i duža putovanja, putovanja koja obično uključuju ulazak u avion da bi se posjetilo neko mjesto dalje od mjesta gdje putnik obično boravi. Ta se putovanja često obavljaju u poslovne svrhe, ali za one koji imaju sredstva da to priušte, ta se putovanja odvijaju radi učenja i razonode – gdje se putnik može definirati kao „turista“.

Naizgled, turizam u svom najosnovnijem obliku je jednostavan proces. Putnik posjeti zemlju, obavi razgledavanje, napravi nekoliko fotografija i ode. Za turistička središta poput Bangkoka ili Pariza, taj se putnik preko noći može pomnožiti s preko 19 miliona sličnih putnika, što doprinosi onome što je ključni dio ekonomije zemlje. Iako postoje razni razlozi koji nekoga privlače da posjeti određeno mjesto, postoji postojani faktor koji privlači turiste iz prošlosti i sadašnjosti – arhitektura mjesta.

Gizdava, ultramoderna arhitektura Dubaija svake godine privlači veliki broj turista, uz primjer projekata poput SJ Burj Khalifa. S druge strane, mjesta poput Venecije u Italiji i Stone Towna na Zanzibaru i dalje su popularna turistička mjesta dok ljudi hrle gledajući primjere historijski značajnih arhitektonskih djela. Gradovi poput ovih ubiru ekonomske koristi od arhitektonskog turizma, ali mogu patiti i od negativnih nuspojava turizma.

Venecija ima dugo dokumentirane probleme s turizmom. Romanička arhitektura, venecijanska gotika i renesansna arhitektura samo su djelić arhitektonskih stilova koji privlače turiste u talijanski grad. Međutim, trenutna populacija nastavlja da opada za 1000 stanovnika godišnje, a nedostatak povoljnog stanovanja pogoršava ovaj masovni egzodus stanovnika Venecije. S velikim brojem nekretnina koje se iznajmljuju turistima i pretvaranjem lokalnih trgovina u suvenirnice – Venecija se može smatrati primjerom kako turizam može na mnogo načina transformisati grad na gore. Grad može biti “zaglavljen” u pokušaju da se izobliči u skladu sa turističkim zahtjevima, ostavljajući ga bez živahnosti koja ga je učinila tako zadivljujućom destinacijom koju treba posjetiti – jer je turist prioritet nad stanovnikom.

Održivi arhitektonski turizam, daleko od toga da je samo prisustvo atraktivnih, historijskih zgrada – uključuje zdravu ravnotežu između potreba stanovnika i turista, gdje je gradska arhitektura više od lijepih zgrada i umjesto toga dio zdravog urbanog ekosistema.

Sličan je problem i sa Stone Townom na Zanzibaru. Sa živahnom mješavinom omanske, indijske, afričke i moderne evropske građevinske tradicije, Stone Town je dio grada s jedinstvenom arhitektonskom baštinom. Međutim, veliki dijelovi grada su privatizirani – a arhitektura Stone Towna namjerno je ostavljena da udovolji turističkoj slici daleke, daleke prošlosti. Infrastrukturni problemi obiluju na nekim mjestima – stanovnicima su odmah vidljivi, ali turisti na to gledaju kao dio “identiteta” mjesta. Mjesta kao što je Stone Town treba gledati kao na dinamična urbana mjesta, pozivajući se na njihovu prošlost, ali čvrsto ukorijenjenu u sadašnjost. Sadašnjost zbog koje turisti trebaju arhitekturu grada “baštine” posmatrati kao više od pukog sklopa atraktivnih fasada, kao trodimenzionalne zgrade koje bi istovremeno trebale služiti potrebama turista i zajednica domaćina.

Usred pandemije koja nas je uhvatila u koštac s održivim putovanjem, od izuzetne je važnosti ispitati i ispitati naša očekivanja o tome kakvo je mjesto kada putujemo.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE