Kako organizovati spavaću sobu

Zamislite prostor bez nereda posvećen raskošnom odmornom snu – prostorija u kojoj je sve, od mirisa u zraku do posteljine, pažljivo odabrano kako bi se pojačalo osjećanje opuštenosti, mira i (zijevanja…) sna. U nastavku vam donosimo deset sitnica, od rituala spavanja do pametnih rješenja za skladištenje, kako biste svoju spavaću sobu pretvorili u vrhunsku prostoriju za spavanje.

Šta imati  na svom noćnom ormariću. Držite noćni ormarić jednostavanim i bez nereda, uz samo nekoliko sljedećih predmeta na njemu:

– vaza sa svježim cvećem

– trenutna knjiga koju čitate

– svijeća  s opuštajućim mirisom (probajte lavandu)

– šoljicu biljnog čaja ili vode

Udobnost učinite svojim prioritetom. Previše detalja poput perlica i šljokica, ukočenih  posteljina koje stvaraju noćni san manje mirnim. Prilikom odabira posteljine, pripazite da sve što odaberete bude dopadljivo – razmislite o svježim pamučnim plahtama i ugodnim komadima od  kašmira.

Posteljina je ljeti hladna i može se dugo koristiti ako se o njoj vodi briga. Možete imati osjećaj grubosti ili pak osjećaj nježnosti i mekanosti, zato uvijek, prije nego što je kupite, opipajte posteljinu kako bi ste osjetili kakav osjećaj pruža vašoj koži.

Pamuk je ono što želite ako volite osjećaj “hrskavog” lima. Ova klasična tkanina je glatka, ali čvrsta i odlično se snalazi u toplom vremenu.

Pamučni saten je vrlo mekan i gladak, gotovo svilenkast. Možda nije najbolji izbor za vruće vrijeme.

Isprobajte jedan od sljedećih smirujućih rituala prije spavanja:

  • Skuhajte šoljicu biljnog čaja (probajte kamilicu sa medom)
  • Pročitajte nešto umirujuće ili uzbudljivo, poput nekoliko prekrasnih pjesama ili inspirativne knjige
  • Postepeno smanjujte intenzitet svjetla u posljednjem satu prije spavanja, završavajući sa, samo svijećom, i potom je ugasite.
  • Okupajte se sa opuštajućim uljem lavande ili ruže
  • Poprskajte posteljinu sprejem od lavande
  • Slušajte istu opuštajući muziku prije spavanja

Tepih ili ne? Tepisi pružaju osjećaj nježnosti pod nogama, što ih čini posebno privlačnim za prvo ustajanje iz kreveta, a ujedno može pomoći u prigušivanju zvukova za mirnije raspoloženje. Međutim, ako imate alergiju na prašinu, tepih je teško održavati bez prašine, pa je najbolje da ga izostavite. Ako ipak volite osjećaj tepiha, morate biti spremni na temeljito čišćenje podova. Napravite kompromis s tepihom koji se može lako čistiti i prati na samom podu.

Razmislite o televizoru u spavaćoj sobi. Ekrani emitiraju plavo svjetlo, tako da to može otežati san. Televizor (i druge uređaje) držite van spavaće sobe i obavezno prije spavanja pročitajte pravu knjigu (na stvarnom papiru, a ne e-čitaču!).

Očistite zrak. Bez obzira da li imate alergije ili ne, svi imaju koristi od spavanja u čistijoj, zdravijoj spavaćoj sobi. Evo nekoliko načina za održavanje zraka u vašoj spavaćoj sobi svježim i čistim tokom cijele godine:

  • Upotrijebite pročišćivač zraka s filtrom za uklanjanje prašine, polena i zagađivača zraka
  • Držite sobnu biljku ili dvije u spavaćoj sobi
  • Usisavajte i čistite prašinu sedmično (uključujući i ispod kreveta), češće ako imate alergije
  • Otvorite prozore svako jutro bar 30 minuta kako bi ste prozračili sobu
  • Odaberite prirodna vlakna i materijale koji ne sadrže štetne isparljive organske spojeve
print