Kako pravilno oblikovati akustične školjke?

Akustične školjke su zanimljivi konstrukcijski elementi koji se viđaju u javnim prostorima širom svijeta. Ali pored njihove intrigantne forme, njihovo je djelovanje vrlo zanimljivo. Inspirirani dizajnom ljudskog uha, zvučni valovi proizvedeni unutar akustičnih školjki kontrolisani su oblikom konstrukcije i postaju jači i živopisniji za slušaoce koji se nalaze ispred konstrukcije.

S tehničkog stajališta, širenje zvuka vrši se odjekom koji je stvoren unutar ljuske i koji se širi u konkavnom oblikom prema gledaocima. Drugim riječima, nakon što se stvori zvuk, on pogodi školjku i zbog njenog pažljivo proračunatog oblika, distribuira se ka publici.

Pri dizajniranju akustičnih školjki, svaka se konstrukcija mora razmotriti ponaosob, zbog prostornih varijacija svake postavke u kojoj se mogu koristiti. Međutim, oni se općenito mogu zamisliti kao geometrijski rezultat praćenja polumjera projeciranog u tri dimenzije s tačke gledišta publike, poput položenog konusa. Ta bi tačka, dakle, trebala biti na približno istoj udaljenosti od svake tačke betonske školjke; međutim, moguće su različite geometrije koje se približavaju ovoj formi, a uspješna akustična školjka mogla bi vrlo dobro pratiti izvijenu geometriju, ili biti stvorena od geometrijskih oblika sedla ili grebena. Općenito, tvore se sa polukružnim bazama i paraboličnim otvorima.

Međutim, postoje i drugi faktori koji su uključeni u pravilno funkcionisanje akustičnih školjki. Obično tlo izvan školjke mora biti pod nagibom, jer to omogućava bolju vidljivost publici, a sjedeća mjesta mogu se rasporediti radijalno u obliku amfiteatra. Klimatski uslovi također su važni za pravilan rad, jer ako brzina vjetra prelazi 15 kilometara na sat, to može uzrokovati poremećaje zvuka. Također treba uzeti u obzir i okolišne materijale, jer određeni prirodni materijali, poput trave, djelomično apsorbiraju zvučne valove, dok su vodene površine odlični reflektori.

Mnogi arhitekti, posebno u modernom razdoblju, razvili su ikonične akustične školjke: Oscar Niemeyer, Henrique Mindlin, Décio Tozzi, … Danas se sistem akustičnih školjki primjenjuje u manjoj mjeri, jer je ovaj model zamijenjen zatvorenim pozorišnim objektima, gdje nijanse zvuka kontrolišu modernije tehnologije.

print