spot_img

Karlov most – dragulj Praga

Iako se sad zove Karlov most, prije toga se zvao Kameni most, a do 1841. godine je bio jedini most koji leži preko rijeke Vtlave u Pragu.

Karlov most jedno je od najpopularnijih turističkih atrakcija u Pragu, a nalazi se u centru grada. Poznat je po svojoj gotičkoj i baroknoj arhitekturi. Najstariji je most koji se proteže preko rijeke Vtlave, i drugi po redu najstariji most u Češkoj Republici. Izgrađen je po naredbi Kralja Karla IV, a izgradnja je trajala od 1357. do 1402. godine.

Istorija

Karlo IV je naredio da se izgradi Karlov most, jer je originalni Juditin most uništen zbog poplave 1342. godine. Juditin most izgrađen je da bi zamijenio drveni prijelaz preko rijeke, i stajao je tu od 1170. godine. Karlo IV unajmio je renomiranog njemačko-češkog arhitektu, Petra Parlera, da bi izgradio novi i bolji most koji će povezivati dva dijela grada.

Peter Parler također je odgovoran za izgradnju Katedralu Sv. Vitusa i Crkvu Naše gospe pod Týnom u Pragu, a onda je izabran i za gradnju veličanstvenog mosta preko rijeke Vtlave. Vjeruje se da je Karlo IV položio prvi kamen mosta 9. jula, 1357. godine u 05:31, u magične svrhe (stvara se sekvenca 1-3-5-7-9-7-5-3-1), ali nije poživio dovoljno da svjedoči završetku mosta. Vjerovao je u numerologiju, zbog čega je vjerovao da su ovo sretni brojevi, kada se zbog vremena i datuma napravio palindrom i učinio ovaj most ‘numeričnim’. U poplavi 1432. godine 3 stuba su oštećena. 1496. godine treći luk se srušio, nakon što se jedan od stubova spustio zbog vode, a popravljen je 1503. godine.

Također se priča kako su za most, napravljen od blokova pješčenjaka, korištena jaja koja su se ubacivala u malter da bi se ojačao, a jaja su se prikupljala širom cijele države da bi se dobilo dovoljno za masivni most. Dok historičari ne mogu potvrditi da li je ova priča istinita ili ne, interesantno je pomisliti da stojite na kamenu starom stotine godina, koji je vezan malterom i jajima.

Iako se sad zove Karlov most, to nije bilo njegove ime do 1870. godine. Prije toga se zvao Kameni most, a do 1841. godine je bio jedini most koji leži preko rijeke Vltave u Pragu.

Izgled

Karlov most izgrađen je od 15 stubova po dužini od 516 metara, a širok je 9.5 metra. Ima 3 velike Gotičke kule, Starogradski most Toranj i Malogradski most kule na svakom kraju mosta, i na sve se može popeti da se dobije spektakularan pogled na oba kraja Praga, Stari Grad i Malu Stranu.

Karlov most je sad pješački most, iako je bilo perioda u istoriji kada su preko njega prelazili konjski tramvaji, električni vodovi i autobusi. Međutim, radi očuvanja mosta, sad je samo most za pješake.

Jedan od najspektakularnijih dijelova mosta su 30 skulptura. Svaka od tih skulptura ima veliki značaj, a kroz historiju su se više puta obnavljale, još od 17. stoljeća.

Ivan Nepomuk najstarija je originalna statua koja još uvijek stoji, a postavljan je na most 1683. godine. Statua stoji na mjestu gdje je Kralj Wenceslas IV s mosta bacio Ivana u smrt, zato što je odbio otkriti informaciju o kraljevoj ženi dok je priznavao. Kruže priče kako ćete imati sreću u životu i kako ćete se ponovno vratiti u Prag ukoliko dodirnete statuu padajućeg sveca i mučenika.

Statue su smještane na most počevši od 1683. godine, da bi se Katoličanstvo vratilo u grad nakon graja Tridesetogodišnjeg rata, koji je završio 1648. godine nakon posljednjeg konflikta na Karlovom mostu tokom Bitke kod praga. U toku Tridesetogodišnjeg rata, Šveđani su okupirali zapadnu obalu Vltave, jer su pokušali prodrijeti do Starog Grada, gdje je bilo žarište bitke. U toku bitke, napravili su veliku štetu na jednoj strani tornja Starog Grada (strani koja gleda na rijeku) i ostaci skoro svih gotičkih dekoracija morali su se kasnije odstraniti.

Kroz historiju je ovaj most pretrpio nekoliko katastrofa i preživio mnoge historijske događaje. Na kraju Drugog svjetskog rata, izgrađena je barikada na kapiji Starog Grada. Glavna restauracija trajala je od 1965. do 1978. godine. Stabilnost stubova je ponovo osigurana, sva popucala kamenja su zamijenjena, a asfaltna površina je skinuta. Od tad je zabranjen prolazak bilo kakvim prevoznim sredstvima.

Most, njegovi tornjevi i statue često su popravljane i restaurirane

Od 2008. do 2010. godine, obnova je uključivala osnaživanje stubova i izgradnju novog hidroizolacijskog sistema koji će zaštititi most. To je također uključivalo rekonstrukciju puta mosta i zamjenu velikog broja kamena u zidovima mosta, što je bilo kontroverzno zbog grubog pristupa koji je usvojio tim za restauraciju, koji nije imao prethodnog iskustva u restauraciji mosta, kao spomenika kulturne baštine.

Prethodni članak
Naredni članak

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE