Knauf: Spoj tradicije i inovacija

Strategija kompanije Knauf temelji se na inovativnom pristupu i primjeni tehnoloških inovacija. Partnerske kompanije zajedno stoje pod okriljem snažnog branda, zbog čega nude savršeno usklađene sisteme i rješenja u građevinarstvu, posebno kada je riječ o inovacijama, energetskoj učinkovitosti, ekonomičnosti i kvaliteti dizajna.Više o uspješnom poslovanju kompanije, njenim počecima i planovima za budućnost, za časopis m-Kvadrat govori, Leni Čaušević dipl. ing.

 

Ovu kompaniju su osnovala braća. Kako su izgledali počeci kompanije?

Kompanija Knauf je osnovana davne 1932. godine. Braća Alfons i Karl Knauf su bili rudarski inženjeri, preduzetnički orjentisani i spremni da preuzmu rizik. Prva gipsara je otvorena u Njemačkoj, u Iphofenu, mjestu poznatom po bogatom nalazištu gipsa. Ovaj bavarski grad je i danas sjedište kompanije. 1958. godine u rad je puštena prva Knauf fabrika za proizvodnju gipsanih ploča. Uslijedilo je uvođenje novih proizvoda na tržište, kao što su gipsani malteri, samonivelirajuće košuljice, ispune i mnogi drugi, čime su stvoreni novi trendovi u građevinarstvu. Knauf je danas korporacija sa više od 150 fabrika u 86 zemalja i preko 27.000 zaposlenih širom svijeta.

Knauf je kompanija s tradicijom dužom od 80 godina. U čemu se krije tajna njenog uspjeha?

Knauf je kompanija koja se razvila od malog porodičnog preduzeća u globalnu kompaniju u vlasništvu porodice Knauf. Proizvodimo građevinske materijale koji pojednostavljuju projektovanje i izgradnju, nude kompletna rješenja i pružaju kvalitet. Tokom decenija postojanja ostali smo vjerni našim vrijednostima: ljudskosti, partnerstvu, posvećenosti i preduzetničkom duhu. Vrijednosti se odnose na ljude koji su osnovali i izgradili ovu kompaniju: članove porodice, kolege i kupce.  

Na kojim sve tržištima poslujete?

Kompanija Knauf posluje u preko 80 zemalja na tržištima Evrope, Sjeverne i Južne Amerike, Azije, Afrike i Australije.

Gdje proizvodite i gdje distribuirate Vaše proizvode?

Za tržište jugoistočne Evrope Knauf proizvodi svoje proizvode u fabrikama u Zemunu, Debru, Kninu, Marici i Vidinu. 

Koja je Vaša misija i primarni ciljevi u poslovanju?

Naša misija je da tržištu ponudimo najefikasnija rješenja i sisteme za završne radove u građevinarstvu. Pri tome, naša politika kvaliteta, zaštite životne sredine, zdravlja i bezbjednosti na radu izuzetno je važan segment našeg poslovanja. Vođeni ISO standardima, omogućili smo transparetno poslovanje koje rezultira povjerenjem naših kupaca. Ono podrazumjeva proizvode i usluge najvišeg kvaliteta koje proizvodimo na ekološki prihvatljiv način uz posebnu brigu za zdravlje i sigurnost naših zaposlenih, a i svih drugih učesnika u ovim procesima..

Kako je organizovana distribucija Vaših proizvoda?

Knauf svoje proizvode distribuira do gradilišta, prodajnih mjesta i krajnjih kupaca zajedno sa svojim partnerima-distributerima. Ovakav model distribucije nam omogućava da pravovremeno odgovorimo na zahtjeve tržišta. Naši proizvodi su danas dostupni na više stotina prodajnih mjesta širom BiH.

Osnovne karakteristike Vaših brendova?

Knauf nudi sistemska rješenja za najrazličitije zahtjeve u završnim radovima u građevinarstvu, laku i jednostavnu ugradnju, odličan odnos cijene i kvaliteta, kao i sveobuhvatnu i stručnu tehničku podršku.

Koliko pažnje poklanjate očuvanju životne sredine?

Knauf je potpuno posvećen očuvanju životne sredine, od tretmana otpadnih voda preko prečišćavanja vazduha koji se koristi u procesu proizvodnje, sve do ozelenjavanja površina oko fabrike. U protekloj godini smo u zajedničkoj akciji sa kolegama iz Knauf Insulation-a zasadili 85 voćki, od kojih svaka simbolično pripada po jednom zaposlenom. Također, u procesu proizvodnje Knauf Zemun ne koristi opasne materije, dok se za čitav fabrički pogon koristi isključivo prirodni gas kao ekološki energent.

Recite nam koja je razlika između Knauf-a i Knauf Insulation-a?

Knauf Insulation je dio Knauf grupe, jedno od najuglednijih imena u svijetu izolacije. Svi proizvodi iz asortimana kompanija Knauf i Knauf Insulation su kompatibilni, bilo da se radi o sistemima pregradnih zidova, oblaganju potkrovlja, podnim ili fasadnim sistemima. Naše kompanije posluju kao odvojeni privredni subjekti, ali uz permanentnu saradnju timova iz svih sektora, naročito prodaje, tehnike i marketinga.

Šta sve proizvodi i kako funkcioniše Vaša fabrika u Srbiji?

Firma Knauf je u Srbiji osnovana decembra 1995. godine, a fabrika praškastih proizvoda u Zemunu je počela sa radom aprila 2008. godine. Tog dana, to je bila 104. fabrika kompanije Knauf u svijetu. Danas fabrika proizvodi preko 50 proizvoda – ljepkova za keramiku, hidroizolacija, ljepkova za fasade i fasadnih maltera, krečno-cementnih maltera, glet masa, fuga, cementnih i gipsanih estriha. Sistem upravljanja proizvodnjom je jedan od najsavremenijih u ovom dijelu Balkana, sa 0% učešća ljudi u procesu proizvodnje. Ovakav pristup omogućava ono što i čini Knauf brend najboljim na svijetu u ovom segmentu proizvodnje: konstantan kvalitet bez kompromisa. 

Koji su planovi za budućnost?

Ova godina će biti u znaku fasadnih sistema. Investicija u proizvodni pogon u Zemunu donosi osvježenje na tržište Srbije i regiona kada su u pitanju najnovije tehnologije izrade fasadnih maltera. U saradnji sa Knauf Razvojnim centrom iz Njemačke kreirani su jedinstveni proizvodi na našem tržištu. Jedan od njih je i spoljašnji fasadni malter ADDI sa dodatkom silikona, koji se može koristiti kako za sisteme sa EPS-om, tako i za sisteme sa kamenom mineralnom vunom. Mogućnost primjene na svim tipovima kontaktne fasade svrstava ADDI među najkvalitetnije maltere na tržištu. Knauf je posebnu pažnju posvetio izboru više od 400 nijansi boja čime će zadovoljiti zahtjeve svakog investitora. Postojanost ovih boja garantovana je pažljivim izborom odgovarajućih pigmenata koji se koriste za toniranje.

m-Kvadrat

print