spot_img

Kuća na Popovici u Novom Sadu

Jedan od glavnih projektantskih izazova je bio povezivanje kuće sa okruženjem i otvaranje vizura ka Fruškoj gori, što je rezultiralo „izlomljenim“ oblikom kuće. Klijenti su željeli da sačuvaju privatnost, uz istovremeno „otvaranje“ prema prirodnom okruženju. Zbog toga je kuća povučena u odnosu na ulicu i smještena na središnjem dijelu parcele.

 

Naziv objekta: Kuća na Popovici

  • Mjesto: Popovica, Novi Sad
  • Investitor: Privatni
  • Autori projekta:
    Arhitektura: Dejan Mitov, Nebojša Petković, Krsto Radovanović.
    Enterijer: Jelena Mitov, Slobodan Ćirić
  • Godina projektovanja: 2020.
  • Godina izgradnje: 2020-2021.
  • Površina: 300 m2
  • Spratnost: P+Pk
  • Fotografije: Miloš Martinović

Kuća na Popovici izgrađena je kao porodični dom. Jedan od glavnih projektantskih izazova je bio povezivanje kuće sa okruženjem i otvaranje vizura ka Fruškoj gori, što je rezultiralo „izlomljenim“ oblikom kuće. Klijenti su željeli da sačuvaju privatnost, uz istovremeno „otvaranje“ prema prirodnom okruženju. Zbog toga je kuća povučena u odnosu na ulicu i smještena na središnjem dijelu parcele. Specifičan oblik parcele također je uticao na poziciju i oblikovanje kuće. Gledano sa ulice, kuća djeluje zatvoreno i monolitno, bez velikih staklenih površina i otvora. Ipak, oblikovanjem kuće nagovještava se dinamična forma, koja se u potpunosti sagledava iz dvorišta, gdje dominiraju velika otvorena pročelja i staklene površine.

Oblik kuće zasnovan je na klasičnom dvovodnom krovu jednostavne forme, postavljene produžno u pravcu pružanja parcele. Dodavanjem dva istovjetna elementa postavljena pod uglom u odnosu na glavni kubus, forma kuće je postala dinamična i otvorena.

U vizuelnom smislu, na kući dominiraju četiri otvorena pročelja, naglašavajući funkcionalni raspored, ali i vezu sa okolinom. „Omotač“ kuće oblikovan je tako da je postignut veliki kontrast između sive opeke spolja i drvene obloge sa unutrašnje strane. Ovim kontrastom naglašava se toplina i osjećaj zaštićenosti koji pruža porodični dom, kao mjesto koje nas štiti od vanjskog sveta, dajući nam udobnost i komfor.

Kontrast između različitih materijala prenijet je i na dizajn enterijera, gdje su detalji od prirodnih materijala, poput drveta i opeke, iskorišteni da prostoru daju dozu rustičnosti i taktilnosti. U enterijeru dominiraju svijetli tonovi, što prostor čini otvorenim i prozračnim. Sa druge strane, detalji od prirodnih materijala, poput drveta i opeke, prostoru daju toplinu i osjećaj „ušuškanosti“. Pažljivim komponovanjem različitih materijala, boja i tekstura, dobiven je udoban i komforan prostor.

Prilikom gradnje kuće, važnu ulogu je odigrao detaljan BIM model u ArchiCAD-u, koji je koji je konstantno dorađivan u skladu sa situacijom na gradilištu, uz konstantan nadzor i komunikaciju sa izvođačima. Projekat enterijera je također urađen u istom BIM modelu, tako da su eventualne greške i korekcije prilikom izvođenja svedene na minimum.

Razgovor sa autorima projekta:

Šta je bila želja klijenta i kako ste Vi odgovorili projektni zadatak?

Želja naših klijenata je bila da stvorimo porodični dom za mladi bračni par sa dvoje djece. Pošto su se odlučili za gradnju kuće od temelja, uz uklanjanje postojećeg objekta na parceli, to nam je ostavilo odriješene ruke da kuću pozicioniramo i oblikujemo tako da se iskoriste sve prednosti lokacije. Jedan od glavnih projektantskih izazova je bio povezivanje kuće sa okruženjem i otvaranje vizura ka Fruškoj gori, što je rezultiralo „izlomljenim“ oblikom kuće. Postojeće stablo platana je također bilo veoma važan reper u pozicioniranju objekta na parceli. Cilj je bio da se stablo zadrži i da daje prirodni hlad, stvarajući mjesto za okupljanje porodice.

Koja je specifičnost ovog objekta, u čemu leži njegova originalnost?

Klijenti su željeli da sačuvaju privatnost, uz istovremeno „otvaranje“ prema prirodnom okruženju. Zbog toga je kuća povučena u odnosu na ulicu i smještena na središnjem dijelu parcele. Specifičan oblik parcele također je uticao na poziciju i oblikovanje kuće. Gledano sa ulice, kuća djeluje zatvoreno i monolitno, bez velikih staklenih površina i otvora. Ipak, oblikovanjem kuće nagovještava se dinamična forma, koja se u potpunosti sagledava iz dvorišta, gdje dominiraju velika otvorena pročelja i staklene površine.

Koja je bila glavna ideja za oblikovanje?

Oblik kuće proistekao je iz potrebe da se otvore vizure prema Fruškoj gori. Krenuli smo od jednostavne forme arhetipske kuće, postavljene produžno u pravcu pružanja parcele. Dodavanjem dva istovjetna elementa postavljena pod uglom u odnosu na glavni kubus, forma kuće je postala dinamična i otvorena. U vizuelnom smislu, na kući dominiraju četiri otvorena pročelja, naglašavajući funkcionalni raspored, ali i vezu sa okolinom.

„Omotač“ kuće oblikovan je tako da je postignut veliki kontrast između sive opeke spolja i drvene obloge sa unutrašnje strane. Ovim kontrastom naglašava se toplina i osjećaj zaštićenosti koji pruža porodični dom, kao mjesto koje nas štiti od vanjskog svijeta, dajući nam udobnost i komfor. Kontrast između različitih materijala prenijet je i na dizajn enterijera, gdje su detalji od prirodnih materijala, poput drveta i opeke, iskorišteni da prostoru daju dozu rustičnosti i taktilnosti.

Kako je okolna arhitektura i pripadajući kontakt utjecali na objekat?

Kuća se svojim oblikom uklapa u postojeću izgrađenu sredinu. To se posebno odnosi na klasičan dvovodni krov, koji dominira na okolnim objektima. Sa druge stane, prirodno okruženje je igralo važnu ulogu u oblikovanju kuće, iz čega je proistekla dinamična forma, sa karakterističnim pročeljima koja pružaju pogled na okolinu. Fasada od opeke daje kući klasičan, bezvremenski karakter, naglašavajući porodičnu toplinu i uklapajući se u lokalni kontekst vojvođanske kuće.

Od kojih materijala je urađena konstrukcija objekta i u kom konstruktivnom sistemu?

Konstrukcija objekta je urađena u klasičnom masivnom zidanom sistemu gradnje. Fasadni zidovi od termo blokova debljine 25cm, sa kamenom vunom debljine 15 cm. Temelj je armirano-betonski trakasti, a međuspratna i krovna konstrukcija su od punih AB ploča debljine 20 cm.

Koji su materijali primijenjeni na fasadi i za koju stolariju ste se odlučili?

Završni sloj fasade su listele od opeke, proizvođača Ceramica Rondine. Fasadna stolarija je Elvial 6800, sa trostrukim staklom i koeficijentom U=0.6W/m2K. Krovni pokrivač je crep Wienerberger, model Figaro u antracit boji.

Koji su bili najveći izazovi u projektovanju, a koji u izvođenju ovog objekta?

Najveći izazov u projektovanju je bilo uskladiti funkcionalni raspored sa karakterističnom arhitekturom, terenom i zahtijevanim urbanističko-tehničkim uslovima, ali uz pomoć BIM softvera i kompletnog modela u ArchiCAD-u, sve je bilo znatno lakše. Prije početka gradnje urađen je detaljan BIM model, koji je konstantno dorađivan u skladu sa situacijom na gradilištu, uz konstantan nadzor i komunikaciju sa izvođačima. Projekat enterijera je također urađen u istom BIM modelu, tako da su eventualne greške i korekcije prilikom izvođenja svedene na minimum.

Jedan od najvećih izazova tokom gradnje bilo je izvođenje oplate za pune armirano-betonske krovne ploče, koje su morale biti vrlo precizno izvedene, pod zadatim uglovima i presječnim tačkama. U izvođenju krovne konstrukcije presudnu ulogu je također imao BIM model, koji je proceduru znatno olakšao i ubrzao.

Koji su sve sadržaji zastupljeni u objektu i kako su organizovani?

U prizemlju kuće nalazi se prostrana dnevna soba, direktno povezana sa trpezarijom i kuhinjom, u nivou vanjskog prostora terase i platoa kod bazena. Enterijer kuće čini neodvojivu cjelinu sa terasom i bazenom. U prizemlju se također nalaze tehničke prostorije i garaža, kao i radna soba.

Noćna zona je smještena u potkrovlju i uključuje spavaću sobu sa kupatilom, dvije dječje sobe sa zajedničkim kupatilom i gostinsku sobu, sa pratećim prostorijama (vešeraj, ostava i garderober). Sve sobe imaju posebne lođe, sa pogledom na obronke Fruške gore

Šta je bila ideja za enterijersko uređenje i opremanje?

U enterijeru dominiraju svijetli tonovi, što prostor čini otvorenim i prozračnim. Sa druge strane, detalji od prirodnih materijala, poput drveta i opeke, prostoru daju toplinu i osjećaj „ušuškanosti“. Pažljivim komponovanjem različitih materijala, boja i tekstura, dobijen je udoban i komforan prostor.

Većina namještaja rađeno je po mjeri, uključujući kuhinjske elemente, plakare, komode itd.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE