spot_img

Marija Milojković: Jedna od najtraženijih tehnika dekorisanja zidova danas je tehnika sa motivima 

Svaka inovacija zahtjeva pripremu u vidu izrade uzoraka i isprobavanja, testiranja materijala i efekata koji daju.

Intervju: Marija Milojković

Dekorisanje zidova je jedan od najkreativnijih načina da transformišete svoje domove, kancelarije ili bilo koji drugi prostor u koji ulazite. Zidovi su kao prazno platno koje čeka da bude ispunjeno vašim inspiracijama, stilom i ličnim pričama.U nastavku je intervju sa stručnjakom za dekoraciju zidova Marijom Milojković.

Recite nam nešto o sebi?

Zovem se Marija Milojković , suvlasnica sam građevinske firme Wall Decor iz Beograda. Bavim se dizajnom i izradom zidnih dekorativnih tehnika i suprugova sam desna ruka u vođenju firme i u operativnom radu na terenu. Rođena sam 1983.na Kosovu i Metohiji. Oduvek sam bila očarana umetnošću kao načinom izražavanja emocija,misli i stavova, tako sam kao dete stalno stvarala kroz igru , to je bio moj eskapizam.
Međutim moje školovanje i obrazovanje je išlo u drugom smeru, završila sam Pravni fakultet i svoje znanje u domenu prava primenjivala u našoj novootvorenoj građevinskog firmi.

Kako ste počeli ovaj posao i otkud ljubav prema istom?

Ubrzo sam shvatila da izvođenje građevinskih radova ostavlja prostor za kreativno izražavanje i da bi moja pomoć u izvođenju radova dobro došla. Od tog momenta suprug i ja počinjemo sa eksperimentisanjem u dekoraciji zidova, uz njegovu stručnost i moju kreativnost izlazimo iz okvira zastarelih načina bojenja i dekorisanja zidova i počinjemo novu epohu zidnih dekorativnih tehnika. Ukoliko možete imati personalizovani nameštaj, haljinu ili slavljeničku tortu , zašto ne biste imali personalizovanu zid?! Glavni adut naših radova je upravo to, zidovi po želji i senzibilitetu klijenata. To je ta revolucionarna promena koja se desila u poslednjih nekoliko godina, prilagođavanje konkretnom klijentu, njegovom ličnom stilu. Dotadašnji načini dekorisanja zidova svodili su se na naučene pokrete ruku i izvodili su se šablonski po tačno definisanim pravilima.
Recite nam nešto više o radovima koje radite, molerskim tehnikama i sl.?

Jedna od najtraženijih tehnika danas je tehnika sa motivima. Sa njom tradicionalni molerski radovi odlaze u istoriju a na tron dolazi umetnost na zidu. Pojavom stencil arta, molerske veštine ulaze u domen umetnosti, a kao i za bilo koju primenjenu umetnost za njegovu izradu ne postoji uputstvo za rad. Osnovno pravilo je da nema pravila u izradi, vodimo se kreativnom energijom, uz malo prakse i uvežbavanja. Beskonačan je način kombinovanja šara i boja na zidu , kao i efekti koji se njome postižu razlicitim pokretima i materijalima . Zid može izgledati rustično , ali i elegantno i moderno, može imati zavodljiv , romantičan duh. Pokriva više stilova u enterijeru, boho, industrijski, rustični… Izvodili smo je u restoranima, hotelima, salonima lepote, ordinacijama, privatnim stanovima. Zahvaljujući industrijskom stilu enterijera veoma je zastupljena i beton tehnika, često se nalazi na zidovima poslovnog prostora, hala, ali i restorana i salona nameštaja . Ovu tehniku kombinujemo sa efektom oksidacije, sa zlatnim detaljima i sl. Vajanje različitih oblika na zidu ili imitiranje kamena ili stene je sve zastupljenije u enterijeru. Zajedničko svim dekorativnim tehnikama je osim estetike i lako održavanje, trajnost i ekonomičnost.

Da li je teško dekorirati zidove i koliko je to važno da bi jedan enterijer izgledao privlačno? 

Tehnički, dekorisanje zidova nije lagan posao, međutim trendovi se stalno menjaju pa morate biti u toku sa promenama koje se dešavaju , to je možda i teži deo ovog posla imajući u vidu limitiranu ponudu materijala na našem tržištu. Svaka inovacija zahteva pripremu u vidu izrade uzoraka i isprobavanja, testiranja materijala i efekata koji daju. Nekada taj posao traje danima ili nedeljama. Kada to izuzmemo, ovaj posao je jedna predivno iskustvo koje mi daje priliku da se iskažem i zajedno sa klijentom stvaram razmenjujući energiju i ideje na više nivoa, u privatnom razgovoru, poslovnom poduhvatu i stvaralačkom procesu.

Kako dolazite do klijenata na koji način se povezujete osim prezentiranja na društvenim mrežama?

Danas se ne može zamisliti enterijer lokala ili privatnog prostora, na kojem ne postoji nijedna dekorativna tehnika. Zidovi ostavljaju prvi utisak prilikom ulaska u bilo koji prostor, a pozvala bih se na maksimu da je samo jedan utisak prvi. Tržište i trendovi zahtevaju adekvatno plasiranje robe ili usluge, a za sve to nam je potrebna magija ambijenta u kojoj potrošač konzumira proizvod ili uslugu. Estetika zida je tu da dočara stil koji je tema prostora. Ukoliko niste u finansijskoj mogucnosti da promenite nameštaj i raspored u stanu sa dekorativnim tehnikama možete brzo i jednostavno transformisati čitav enterijer. Kažem ” brzo ” jer se dekorativne tehnike u jednom prosečnom lokalu ili stanu izvode za dva dana, pri tom nema prašine, niti buke. Osim toga dekorativne tehnike pružaju trajno rešenje prostoru, nije potrebno svake godine bojiti zidove, one su postojane, zahvalne za održavanje i relativno otporne na mehaničke udarce, zato su nizbežne u svakom enterijeru.
Naši klijenti su rezultat dugogodišnjeg rada i zastupljenosti u oblasti građevinarstva.
Veći broj klijenata nam se obraća zahvaljujući preporukama, mnoge firme koje se bave najrazličitijim delatnostima su naši stalni klijenti, takođe postoji i krug arhitekata sa kojima imamo stalnu saradnju.
Društvene mreže su svakako bitne za prepoznavanje novih klijenata, a s obzirom na brojne novine u izvođenju molerskih radova veoma su važne za plasiranje noviteta.

Najčešći izazovi sa kojima se susrećete u radu?

Svakom novom projektu se radujemo i pristupamo sa entuzijazmom, bez obzira da li se radi o pet metara kvadratnih ili o celom hotelu. Što se više odstupa od uobičajenog to je izazov veći, naročito ukoliko je klijent dobio inspiraciju na Pinterestu pa treba kopirati rad koji predstavlja tapetu ili rad koji je rađen u renderu za koji ne znamo šta tačno predstavlja ili bi trebalo da predstavlja. Takođe nedovoljna snabdevenost materijalima na našem tržištu je još jedna zamka za nas.

Planovi za dalji razvoj poslovanja?

Naši planovi su usmereni na osluškivanje potreba tržišta ,a da pri tom ostanemo dosledni našem stilu. Ne vodimo se slepo trendovima već pokušavamo da izgradimo nas stil i prepoznatljivost. Takođe, jedan od planova je da otvorimo izložbeni prostor u kom se klijenti mogu bliže upoznati sa našim radovima i to u kontekstu drugih elemenata u enterijeru.

Poruka čitateljima.

Proces stvaranja je interaktivna igra u kojoj su naši klijenti aktivni učesnici, neretko inicijalna ideja u toku rada doživi nadogradnju, tranformaciju i dovede nas na sasvim drugo mesto, zato klijente svaki put vodimo u jednu avanturu čiji je krajnji rezultat sve do samog kraja nepoznat.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE