spot_img

Mentorstvo – put prema stvaranju novih lidera u građevini

Dobar mentor pomaže svom štićeniku pri donošenju odluka koje mu pak pomažu u postizanju karijernih ciljeva, dok u isto vrijeme izgrađuje međusobno povjerenje.

INSTITUT IGH, D.D.

Hrvatski stručnjaci iz svih polja inženjerstva i građevine cijenjeni su diljem svijeta. Tome najbolje svjedoče brojni međunarodni angažmani i projekti kompanije poput Instituta IGH, koji danas djeluje na nekoliko internacionalnih lokacija. No, koliko god bilo opširno znanje koje steknu na fakultetu, za buduće inženjere građevine iskustvo je ipak neprocjenjivo. Primjena stečenog teorijskog znanja i stjecanje praktičnog iskustva jedini su način za kvalitetno usvajanje materije i konkretna podloga za budući rad u struci. Zbog toga su programi mentorstva koji provode kompanije poput Instituta IGH izuzetno važni za obrazovanje budućih stručnjaka. Glavni cilj mentorskih programa je povezivanje teorije s praksom, ali i pružanje prilike mladima da steknu vještine, znanja, stavove i poznanstva koja će im omogućiti bolju integraciju u poslovni svijet i uvid struku koju su odabrali.

Dobar mentor pomaže svom štićeniku pri donošenju odluka koje mu pak pomažu u postizanju karijernih ciljeva, dok u isto vrijeme izgrađuje međusobno povjerenje. Bit  mentoriranja nije da umjesto svog štićenika odrađuje zadatke, već da ga nauči samostalno razmišljati, te mu omogući učenje na vlastitim greškama i uspjesima. Mentor je osoba sa širokim znanjem i iskustvom u željenom području, spreman podijeliti svoje resurse kako bi pomogao budućim kolegama u postizanju profesionalnih ciljeva. Upravo to je najbolji opis Miroslava Pauzara, člana Uprave Instituta IGH, koji već neko vrijeme svojim mlađim kolegama stavlja na raspolaganje svoje neprocjenjivo iskustvo i stručnost.

Stjecanje iskustva pod mentorstvom stručnjaka Instituta IGH

Miroslav Pauzar svoju karijeru u Institutu IGH gradi od 1986. godine – od 2013. godine djeluje kao voditelj Regionalnog centra Osijek, dok je od 2021. godine postao je  član Uprave IGH. Za njega ne postoje veliki i mali projekti, a svaki mu predstavlja poseban izazov kojem se posvećuje s jednakom pažnjom i zanimanjem.

“Kao inženjer prošao sam mnoge projekte od infrastrukture i općenito niskogradnje, pa sve do visokogradnje. Od izgradnje cesta i autocesta, mostova, od  poslijeratne obnove u Slavoniji , do  izgradnje značajnih infrastrukturnih građevine poput cesta i autocesta, mostova, te stambenih i javnih zgrada . No, nekako najzanimljiviji su mi uvijek bili projekti  restauracije i obnove kulturne baštine. Oni mogu biti najzahtjevniji i dugotrajan dio našeg rada, ali i onaj koji je najzanimljiviji, te nam pruža najviše zadovoljstva. Na njima vidimo postupnu transformaciju zgrada iz trenutnog stanja u izvorno. Pritom je bitno naglasiti suradnju velikog broja stručnjaka – od arheologa, konzervatora, restauratora, pa do izvođača, građevinara, nadzornih inženjera i drugih. Svi oni su stručnjaci u svom poslu i upravo ta multidisciplinarna komponenta je ono što ovakve projekte čini zahtjevnima ali i najzanimljivijima.”

A zanimljivim smatra i mentoriranje mlađih generacija, u čemu vidi budućnost svoje struke. Iako oni od njega mogu doista mnogo naučiti, Miroslav smatra kako i oni njemu daju uvid u nove načine razmišljanja i pristupanje izazovima.

“Prije svega, mislim da  sam skupio dovoljno radnog iskustva i neću moći unedogled raditi. Stoga mi je cilj kroz mentoriranje mlađih kolega na stvarnim projektima, ukazivati im na sve ono što dobro rade i što mogu unaprijediti. U konačnici im želim dati priliku da sami rade i griješe, te uče iz tih pogrešaka, te tako stvoriti stručnjake koje će nastaviti samostalno raditi i biti bolji i od mene.”

Iskustvo na terenu neprocjenjivo je u građevinskim projektima

Izgradnja sljedeće generacije lidera u industriji građevinarstva, jedan je od ciljeva programa mentorstva Instituta IGH. Njihov program studentski praksi i mentoriranja mladih inženjera pruža značajna i izazovna radna iskustva u raznim poljima, od projektiranja, sigurnosti i nadzora do rada u laboratoriju i upravljanja projektima. Svima njima zajedničko je relevantno praktično iskustvo koje ne mogu pružiti akademski uvjeti, kao niti manje, specijalizirane tvrtke u istom sektoru.

Magistar građevinarstva Bruno Bulić jedan je od mladih nada Instituta IGH, koji je na vlastitu inicijativu prije nešto više od godinu dana kontaktirao Institut IGH u potrazi za prvim zaposlenjem nakon završenog fakulteta. Nakon razmatranja svega što ova tvrtka nudi, odlučio se stjecati iskustvo na poslovima iz stručnog nadzora.

„Najizazovnije mi je ono što prije nisam znao, a to je da je nadzor jako opsežna djelatnost. Nadzor objedinjuje projektiranje, izvođenje i sve moguće zakone i sudionike u projektu. Kada sam prvi put dobio zadatak da odem na gradilište i proučim dokumentaciju kako bi se pripremio za vođenje istog, nisam znao odakle krenuti. Najveći mi je izazov što je sve u vezi nadzora preopširno. Izašao sam s fakulteta, gdje sam dobio dobru teoretsku podlogu koju sam mogao primijeniti na konkretnom projektu, ali me nisu mogli pripremiti po pitanju određenog gradilišta, gdje je sve bilo puno njegovih izazova, dokumentacije i različitih uključenih dionika.“

Srećom, imao je potporu starijih i iskusnijih kolega iz Instituta, koji su imali strpljenja i volje pomoći mu pri uhodavanju u nove zadatke.

„Kada me ljudi pitaju kako mi je na poslu, ja uvijek kažem da je odlično. Svima se hvalim, jer znaju da sam bio nestrpljiv još na fakultetu da što prije krenem raditi. Kada čujem druge u ostalim firmama da im je teško ili nešto ne valja, meni je to nepojmljivo.“

Povjerenje i stručnost – ključ mentorskog odnosa

Najveću pomoć i podršku Bruno ima od strane mentora Miroslava Pauzara, čije mišljenje itekako poštuje i kojeg prvog zove kada se suoči s nedoumicama.

„Inženjer Pauzar je odmah prepoznao moj problem. To je po meni bilo najbitnije u svemu. Shvatio je moju nestrpljivost i prema tome prilagodio svoje mentorstvo. Davao mi je zadatke, ali me i puštao da ih sam odradim. Dozvolio mi je da donesem vlastite odluke, naravno one koje ne utječu na neku kvalitetu ili sigurnost projekta. Osjećam da sam u posljednjih godinu dana naučio jako puno toga. Stekao sam naviku i pravilo da u rokovnik zapisujem sve što mi on govori, njegove naputke i obrazloženja. Trudi se da mi bilo koji problem ili pitanje koje postavim jednostavno objasni i nikad nisam imao osjećaj da moram izvlačiti informacije.“

Povjerenje koje mentori grade sa svojim neiskusnijim kolegama jedan je od važnijih faktora prilikom uspostavljanja mentorskog odnosa. No, ništa manje važna nije ni želja mladih stručnjaka za usavršavanjem, koje u ovoj struci traje čitav život.

„Mladim kolegama poručio bih da već kroz studiranje pronađu tu svoju strast i nadograđuju je. Neka odlaze u tvrtke kao što je IGH na studentske prakse i pristupe tome kao procesu učenja. Neka budu znatiželjni i propitkuju sve što ih zanima, pa čak i ustaljene metode rade. Nikada se ne zna kada će se roditi neka ideja koja će unaprijediti struku. Jednom kada završe fakultet i zaposle se neka pronađu mentora koji ih može voditi kroz stvarne izazove u graditeljstvu. Fakultet daje izvrsnu podlogu, prije svega teoretsku, ali tek stvarnim radom se taj proces učenja zaokružuje. I na kraju, da shvate da je učenje cjeloživotno i da se ne zadovoljavaju određenim nivoom znanja već da teže napretku – uvijek.“, istaknuo je Pauzar.

Sinergija mladosti, energija i iskustva odlična je podloga za svaki projekt, zato IGH ponosno provodi program mentoriranja mladih kolega. Studenti i mladi inženjeri kroz praksu upravo u Institutu, dobivaju vrijedno iskustvo i priliku dokazati se u odabranom sektoru.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE