Arhitektura se često posmatra kao nešto što daje historijsku oznaku mjesta. Ali kako dizajnirati arhitekturu u svijetu koji se mijenja brže nego ikada prije, gdje čitav tip objekta nestaje u bljesku? Zaokružujemo pet vrsta objekata koji su se pojavili u modernim vremenima i koji nestaju jednakom brzinom kojom su se i pojavili. Nostalgija povezana s nestankom ovih objekata ulijeva u nama emocionalno, a ne intelektualno divljenje. Memorija i arhitektura usko su povezani. Arhitektonsko značenje proizlazi iz arhaičnih odgovora i reakcija koje pamte tijelo i osjetila. Neke od navedenih konstrukcija su zastarjele za svega pola životnog vijeka – zanimljiva tačka koju treba razmotriti u disciplini koja je prije svega cijenila trajnost. Ako konstrukcije više ne služe društvenoj funkciji, hoće li ih ljudi pamtiti?
Telefonske govornice
Telefonska govornica je izrazit kulturni artefakt koji je naizgled preko noći zastario. Jednostavno prepoznatljive i dovoljno velike kako bi se prilagodile osobi, kabine su bile sveprisutan dio društva.
Prva govornica, kao što znamo, dizajnirana je 1889. godine od strane Williama Graya, koji je stvorio telefon koji radi na kovanice koji nije zahtjevao operatera. Javne telefonske govornice počele su se graditi početkom 1900-ih, a kutije od stakla i aluminija koje danas poznajemo postale su popularne 1950-ih. Međutim, s pojavom mobilnih telefona, kraj telefonske govornice bio je neizbježan. Jordan, Belgija, Danska, Finska i Švedska potpuno eliminišu telefonske govornice i njihov nestanak nastavlja se širom svijeta. Neki gradovi pretvorili su ih u wi-fi hotspotove kako bi i dalje održali upotrebu ovih konstrukcija. Popularne crvene telefonske govornice u Velikoj Britaniji postale su sitni kafe barovi, trgovine mobitelima i slično.
Videoteke
Prije deset godina, ukoliko ste htjeli opuštenu i mirnu noć, bilo je vrijeme za premotavanje VHS-a i puštanje filma. VHS, DVD i Blu-Ray došli su i nestali u jednoj generaciji, a na njihovom su mjestu došle nove streaming usluge. U Australiji je, npr. više od 95% ovih objekata zatvoreno. Dok je s druge strane, nekoliko preostalih Blockbuster video trgovina u SAD-u nalaze se na Aljasci, gdje hladne zime i sporije internetske veze čine najamninu videa privlačnijima.
Kiosci
Nekad davno, gradske ulice su bile preplavljene novinskim kioscima, koji su imali jasnu svrhu. Naslovi su privlačili prolaznike, držali ljude povezane čak i ako nisu čitali novine. Uz minimalne troškove postavljanja, novinarske kuće omogućile su poduzetnicima priliku za povećanje mobilnosti. Obični, mali ljudi nisu mogli predvidjeli svijet u kojem bi se njihove male, individualizirane trgovine od drveta ili čelika praktično digitalizirale.
Kabine za fotografisanje
Od šezdesetih godina, automatizirane kabine omogućavale su istinsko opuštanje i udaljavanje od znatiželjnih očiju. Iako je konstrukcija bila samo sitna kutija, postojali su prostori u trgovačkim centrima ili željezničkim kolodvorima koji su omogućavali intimne priče. Ove kabine, ifotografije napravljene unutar njih „uhvatile“ su mnoge nježne trenutke u vremenu … i povremenu fotografiju za lični dokument.
m-Kvadrat