Naslovnica Home Mostar dobiva dva tunela, tri podvožnjaka te jedan novi most

Mostar dobiva dva tunela, tri podvožnjaka te jedan novi most

U okviru plana JP Ceste FBiH za 2016. osigurana su sredstva za početak eksproprijacije, a ostatak će osigurati federalna Vlada.

mostar(4)

Radovi na dionici Medine – Miljkovići, dijelu južne mostarske obilaznice, trebali bi krenuti početkom 2017, a kako navode iz Ministarstva prometa i veza FBiH, njihov završetak očekuje se u roku od šest mjeseci. Ističu kako je planirano da radovi na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17, potez Dl i tunel “Novi”, počnu 2018., a razdoblje izvođenja je oko dvije godine.

Prema riječima ministra prometa i veza FBiH Denisa Lasića, koji je dolaskom na ovo mjesto i pokrenuo pitanje realizacije projekta za kojim postoji potreba već 20 godina, međutim, zapostavljan je zbog nedostatka sredstava, ali i političke volje, radovi će biti financirani iz kreditnih sredstava.

“Jedan od projekata u programu modernizacije, za koji je predviđeno financiranje kreditom EBRD-a, je izgradnja južne obilaznice Mostara. Za dovršetak izgradnje dionice Medine – Miljkovići planiran je iznos od 3 mil. eura, a za izvo¬đenje radova na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17, potez Dl i tunel ‘Novi’, planiran je iznos od 14,45 mil. eura”, kazao je Lasić.

Za preostale radove na dionici i završetak kompletnog projekta potrebno je osigurati dodatni novac iz kredita, o čemu ovisi nastavak izgradnje. Uzimajući u obzir specifičnosti pojedinih dijelova trase, kao i mogućnost fazne gradnje, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na M17 podijeljena je u tri poddionice.

“Prva dionica Dl dužine je oko 2,2 km, uključujući podvožnjak ‘Varda’ (30 m) i vijadukt ‘Marijanovića Draga’ (200 m). Druga dionica (D2) duga je 3,1 km, uključujući tunele ‘Novi’ (900 m), pokriveni tunel ‘Privorac’ (180 m) i vijadukt ‘Rodoč’ (168 m). Treća dionica (D3) dužine je 2,9 km. U ovu dionicu spadaju podvožnjaci ‘Bulevar’ (95 m) i ‘Aluminij’ (31 m), most Avijatičarski 2′ (133 m) te nadvožnjak ‘M17’ (150 m), kao i nadvožnjak iznad željezničke pruge dužine 30 m. Na poddionici D3 nalaze se čvor ‘Mostar’ na križanju s Bulevarom i čvor ‘M17’ na križanju s cestom M17. Na ovom potezu predviđena je izgradnja četverotračne ceste koja će riješiti gužve na ulazu u Mostar”, navodi se iz Ministarstva. U tijeku je izrada glavnih projekata za tunele “Novi” i pokriveni tunel “Privorac” na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17 te javna nabava usluga projektiranja podvožnjaka “Varda” i vijadukta “Marijanovića Draga” na potezu Dl. Iz Ministarstva ističu kako slijedi izrada glavnog projekta vijadukta “Rodoč”, podvožnjaka “Bulevar” i “Aluminij”, mosta “Avijatičarski 2”, nadvožnjaka “M17” i nadvožnjaka iznad želje-zničke pruge, za što sredstva nisu osigurana. “U planu je i provođenje postupka eksproprijacije za dionicu Miljkovići – Rodoč – veza na M17, poddionica Dl. U okviru plana i programa JP Ceste FBiH za 2016. osigurana su sredstva za početak eksproprijacije, a ostatak će osigurati Vlada”, navodi, ministar Lasić.

Prema sadašnjem stanju, sav promet iz zapadne Hercegovine prema M17 odvija se kroz uže gradsko središte, ulicama koje nisu uvjetne za preuzimanje tranzitnog prometa jer obiluju suženjima, priključcima, semaforima i pješačkim prijelazima.

Izgradnjom južne obilaznice Mostara premješta se cesta M6.1, a samim tim i tranzitni promet, iz užeg gradskog područja i zapadna Hercegovina se priključuje na cestu M17 te autocestu na koridoru Vc.

 

Večernji list

Novosti

Kako izračunati količinu čelika za ploču, temelj i stub?

0
Procjena količine čelične armature za betonsku ploču, temelj i stub, grede itd. presudna je za procjenu troškova gradnje.  Projektni crteži koriste se kao osnova...

Related News

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime