spot_img

Nacionalni muzej svjetskog pisanja

Mjesto: Seul, Južna Koreja

Dizajnerski tim: Petar Pejić, Ivana Marjanović, Stefan Jakovljević, Marko Korošec, ATI Project

Površina: 15320 m2

Godina projekta: 2017.

Ovaj projekt je zajednički pothvat Remorker Architect i ATI Project Italy.

Stroke na papiru / potez u gradu

Treba zamisliti Nacionalni muzej svjetskog pisanja kao novu kulturnu instituciju u Songdou s jedinstvenom konceptualnom snagom koja podržava muzejsku temu, a ne pruža generički muzejski odgovor. U slučaju novog Nacionalnog muzeja svjetskog pisanja ustanovili smo da je pitanje teme iznimno delikatno, budući da je figurativna snaga pisanja/slova neodoljiva. Nadalje, potrebno je poštivati ​​povijesnu i kulturnu važnost pisanja, pružajući pritom kontekstualno arhitektonsko rješenje. Konceptualizirajući način pisanja kao niz poteza na površini, javlja se jak konceptualni odnos s muzejom, gdje je zgrada zamišljena kao potez u gradu. Korištenje “crta” kao pokretačke snage dizajna način je izvlačenja univerzalne suštine pisanja kroz istoriju.

Dizajn spaja dva suprotna lika na mjestu (priroda i park s jedne strane, te gusta urbanizacija nebodera s druge) postavljajući zgradu kao linearni element na samoj granici između njih dvoje. Novi Nacionalni muzej svjetskog pisanja promatra se kao medij između njih dvoje, gdje horizontalnost i oblik zgrade obuhvaća park, dok se linearnost vidi kao izravna veza s vertikalnom linearnošću nebodera u okruženju.

Stroke u gradu je smislen i oprezan kao i kada je u pitanju pisanje. Uzima kontekstualne vrijednosti iz okoline i postavlja se kao medij između dva suprotna stanja. Međutim, za razliku od poteza na papiru koji je standardno dvodimenzionalan, novi Nacionalni muzej svjetskog pisanja zamišljen je kao trodimenzionalna apstrakcija pozicionirana u vremenu i prostoru. Rezultat je trodimenzionalno savijanje površine, sugerirajući njezinu orijentaciju na mjestu, uz istovremeno savijanje duž poteza.

Čitanje ove površine treba promatrati kao nelinearno razumijevanje pisanja kroz povijest čovječanstva, gdje je svaka kultura razvijala jedinstven način čitanja i pisanja. Ovo razumijevanje dualnosti i nelinearne prirode pisanja izravno je prevedeno na dizajn muzeja, gdje postoji stalni pomak između orijentacije površina unutar muzeja. Tokom kretanja kroz izložbe korisnik se susreće s tim osjećajem, gdje se površine poda prevode u površine zida i obrnuto.

RemorkerArchitects.

Karađorđeva 11, 11000 Beograd, Srbija

E-mail: office@remorker.rs

Tel: +381 64 444 74 49

Web: www.remorker.rs

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE