Naslovnica Home Najskuplji mostovi na svijetu

Najskuplji mostovi na svijetu

Spektakularni inženjerski podvizi, najskuplji mostovi na svijetu prizor su koji treba vidjeti. U članku pročitajte koji su to najskuplji mostovi ikad, od kultnog mosta Golden Gate u San Franciscu do novih, najmodernijih kineskih mostova.

Most Golden Gate, SAD: 704,9 miliona dolara

Kako se San Francisco počeo širiti, postalo je jasno da nedostatak brzog prevoza sputava grad koji će postati Zlatni grad, pa je tako dizajniran most Golden Gate. Sa glavnim rasponom od 1.28 km, most Golden Gate u San Franciscu bio je najduži i najviši viseći most na svijetu od 1937. do 1964. godine. Ovaj most koštao je 1937. godine ukupno 39 miliona dolara, što je ekvivalentno današnjih 704,9 miliona, a ta suma je i bila predviđena budžetom.

Most Arthura Ravenela Jr., SAD: 900 miliona dolara

Ovaj 471 metara dug most premošćuje rijeku Cooper u Južnoj Karolini. Iako je to rijetkost za mega-projekte poput ovog, most Arthura Ravenela Jr. dovršen je godinu dana prije nego što je planirano, 2005. godine, po cijeni od približno 675 miliona dolara, što je ekvivalentno današnjih cca 900 miliona dolara.

Most Tacoma Narrows, SAD: 987 miliona dolara

Smješten u SAD-u, dvostruki most Tacoma Narrows Bridge prostire se preko tjesnaca Tacoma Narrows vašingtonskog zaljeva Puget Sound. Originalni most Tacoma Narrows otvoren je 1940. godine, ali se srušio samo nekoliko mjeseci zbog elastične nestabilnosti mosta, poznatog kao aeroelastično treperenje. 1950. godine je izgrađen zamjenski most i, s obzirom na njegovu popularnost, odlučeno je da se izgradi i drugi most prema istoku. Druga dionica završena je 2007. godine i koštala je 786 miliona dolara, što je ekvivalentno današnjih 987 miliona dolara.

Most Incheon, Južna Koreja: 1,3 milijarde dolara

Most Incheon u Južnoj Koreji jedan je od najdužih morskih prelaza na svijetu, ukupne dužine od 12,3 km. Prelaz povezuje Incheon, blizu Seula, sa zapadnom obalnom magistralom koja vodi do međunarodnog aerodroma Incheon. Dovršen je 2009. godine po cijeni od 1,25 milijardi korejskih jena, što je ekvivalent 1,3 milijarde dolara.

Most Jintang, Kina: 1,5 milijardi dolara

Dovršen 2009. godine, po cijeni od 7,7 milijardi juana, što je sada ekvivalentno 10,2 milijarde juana tj. 1,5 milijardi dolara, kineski most Jintang dug je oko 25 kilometara. Ovaj viseći hibridni most povezuje ostrvo Jintang sa kineskim kopnom.

Most Hangzhou Bay, Kina: 1,8 milijardi dolara

Ovaj 35,4 km dug most proteže se preko zaljeva Hangzhou u istočnoj Kini. Most, koji je prepolovio vrijeme putovanja od Ningboa do Šangaja, otvoren je za javnost 2009. Konačni račun za izgradnju dostigao je 1,5 milijardi dolara, što ekvivalentno današnjih 1,8 milijardi dolara.

Most Yeongjong, Južna Koreja: 2,1 milijardu dolara

Jedan od najvažnijih mostova u Južnoj Koreji, ovaj usidreni viseći most povezuje ostrvo Yeongjong s kopnom i čini dio autoputa međunarodnog aerodroma Incheon. Završen 2000. godine, ovaj most od 4,42 kilometra je investitore koštao 1,4 milijardu dolara, što je ekvivalentno današnjih 2,1 milijarde dolara.

Most Champlain, Kanada: 3,4 milijarde dolara

Most Champlain otvoren je za javnost u junu 2019. godine, zamjenjujući originalni most koji se protezao preko rijeke Saint Lawrence i Seawaya u Montrealu u Kanadi kako bi se omogućio veći obim prometa. Most dužine 3,4 km završen je sa šest mjeseci zakašnjenja i premašio je budžet za 235 miliona USD, što je konačni račun dovelo do ukupnih 4,4 milijarde USD. Demontaža starog mosta trebala bi biti završena do 2023. godine.

Most na Kerčkom moreuzu, Rusija / Ukrajina: 3,7 milijardi dolara

Ovaj kontroverzni most dobio je zeleno svjetlo nakon ruske aneksije Krima 2014. Veza od Rusije do sporne teritorije duga 19,3 km otvorena je u maju 2018. godine i koštala je ukupno 3,7 milijardi dolara. Prije nego što je most izgrađen, putnici su morao prolaziti kroz moreuz Kerč trajektom ili voziti kroz Ukrajinu do Krima s kopna Rusije. Također, preko mosta je otvoren dio željeznice bez pristanka Ukrajine, što je Evropska unija osudila kao neprikladan ulaz Rusije na ukrajinsku teritoriju.

Most Øresund, Švedska / Danska: 6,5 milijardi dolara

Najveći kombinovani putni i željeznički prelaz u Evropi, most Øresund povezuje Malmö u Švedskoj i Kopenhagen u Danskoj i ukupno se prostire na oko 16 km. Sastoji se od tri dijela: mosta od 8,9 kilometara, umjetnog ostrva zvanog Peberholm i podvodnog tunela od 4,49 kilometara. Radovi na mostu i neophodnoj infrastrukturi završeni su 2000. godine uz ukupni trošak od 30 milijardi danskih kruna, što ekvivalentno današnjim 41,1 milijarde kruna tj. 6,5 milijardi dolara.

Veliki most Danyang-Kunshan, Kina: 8,5 milijardi dolara

Zvijezda brze željeznice Peking-Šangaj, Veliki most Danyang-Kunshan najveći je most na svijetu, proteže se na nevjerovatnih 165,4 km. Povezuje Šangaj i Nanjing, Jiangsu. Drugi po veličini most, vijadukt Langfang-Qingxian, također je dio iste željezničke pruge. Megaprojekt je završen 2010. godine, a otvoren za javnost 2011. godine, sa pozamašnom cijenom od 8,5 milijardi dolara (6,46 milijardi funti).

Veliki most Seto, Japan: 15,4 milijarde dolara

Japanski Veliki most Seto, poznat i kao most Seto Ohashi, prostire se na pet otoka u moru Seto, ukupne dužine od 13,1 km, što ga čini najdužim dvostepenim mostom na svijetu. Otvoren 1988. godine, račun za most iznosio je 7 milijardi dolara, što je ekvivalentno današnjih 15,4 milijarde dolara.

Most Hong Kong-Zhuhai-Macau, Hong Kong / Kina / Makao: 20 milijardi dolara

Ovaj megaprojekat od 55 kilometara, koji je završen dvije godine nakon planiranog završetka, 2018. godine, povezuje Hong Kong, kontinentalnu Kinu i Makao, a sastoji se od tri mosta i tunela. To je najduži svjetski most za prelazak mora. Megaprojekat je također dobio titulu najskupljeg kompleksa mostova i tunela ikad, nakon što je koštao 20 milijardi dolara. Ne iznenađuje da je konačni račun bio tako velik, jer je u njegovu izgradnju uloženo enormnih 400 000 tona čelika – ekvivalent od 60 Eiffelovih tornjeva.

Novosti

Pregradni zidovi

0
Pregradni zidovi su vertikalni razdjelnici koji se koriste za razdvajanje unutrašnjih prostora zgrade u prostorije i područja za cirkulaciju poput hodnika. Ovisno o korištenom...

Panel fasade: StoVentec Glas

Koje se skele koriste u građevini

Related News

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime