Naslovnica Home Novi investicioni ciklus na Koridoru 5C vrijedi 892 mil EUR - Pogledajte...

Novi investicioni ciklus na Koridoru 5C vrijedi 892 mil EUR – Pogledajte koji su sve projekti planirani

Početkom radova na dionici Klopče – Pečuj (Donja Gračanica) počinje novi investicioni ciklus na Koridoru 5C vrijedan 892 mil EUR. Radovi na ovoj dionici trebalo bi da počnu krajem maja, a u ovoj godini “Autoceste FBiH” nastaviće da grade Koridor 5C na nekoliko lokaliteta, najavio je Jasmin Bučo, v.d. direktor JP “Autoceste FBiH”.

cesta

– Krajem 2014. zaokružili smo prethodni investicioni ciklus i u potpunosti iscrpili kreditni kapacitet “Autocesta FBiH”. Stoga smo u proteklih šest mjeseci radili sa međunarodnim finansijskim institucijama na dogovaranju sredstava za nova 84 kilometra ceste koja bismo trebali izgraditi u ovom investicionom ciklusu – istakao je Bučo.

Šest projekata

Prema njegovim riječima, radovi će se izvoditi na nekoliko lokaliteta. Prvi od njih je zenička regija, gdje je previđeno šest projekata.

– Već se izvode radovi na poddionici Drivuša – Klopče vrijednoj 33 mil EUR. Za Klopče – Pečuj potpisali smo ugovor protekle sedmice, a priprema za izgradnju Pečuj – Vraca vrijedna 50 mil EUR u završnoj je fazi. Potpis tog ugovora očekuje se do kraja godine – istakao je Bučo.

On je dodao da su u toku protekle sedmice trebali biti završeni pregovori sa misijom EIB-a za 76 mil EUR vrijedan projekt tunela Zenica. Preostale dvije dionice finansirat će OFID sa 49 mil EUR i KFAED sa 36 mil EUR. Bučo je naglasio i da su za zeničku regiju aplicirali i za grant od 19 mil EUR.

– Drugi lokalitet je na jugu zemlje, gdje imamo spremna četiri projekta, znači, novih 30 kilometara od Međugorja do Mostara jug. Sada kada je usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o eksproprijaciji, očekujemo da dva projekta vrijedna 100 mil EUR na dionici Počitelj – Međugorje, uključujući most Počitelj, budu potpisana u julu ove godine. Priprema za narednu dionicu Buna – Počitelj, vrijednu 30 mil EUR, u završnoj je fazi, a dodjela ugovora se očekuje do kraja godine. Preostalih 160 mil EUR za dvije dionice između Mostara i Bune očekujemo odmah nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se okončati višegodišnji spor oko pozicije trase autoceste na području Blagaja – naglasio je Bučo.

Tunel Prenj – najveći izazov

Treći lokalitet na kojem su planirani radovi jeste prolaz kroz Prenj, odnosno priprema tri projekta od Ovčara do Salakovca, koji uključuju izgradnju tunela Prenj, koji je, prema Bučinim riječima, najveći izazov u ovom investicionom ciklusu.

– Model izgradnje je zamišljen tako da se privuku izvori finansiranja koji do sada na projektu nisu bili angažirani, a to su sredstva Exim banaka. Javni poziv za realizaciju ovih projekata će biti objavljen nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se izvršiti izmjena trase – kazao je Bučo, dodajući da je za realizaciju svih projekata potrebno između 900 miliona i milijardu eura i to je duplo veći investicioni ciklus od prethodnog.

U ovom ciklusu završava se i dionica Svilaj – Odžak, za koju je osiguran grant od 17,4 mil EUR.

Bučo je na konferenciji za novinare istakao i da se nova uprava suočila sa izazovom finansijske stabilizacije preduzeća kao nositelja izgradnje autocesta i brzih cesta u Federaciji BiH.

– Zatekli smo 173 mil KM kratkoročnih obaveza koje smo pokrili kvalitetnim izvorima EBRD-a od 80 mil KM i Razvojne banke od 38 mil KM. Preostali iznos je zatvoren finansijskim aranžmanima sa komercijalnim bankama tako da sada imamo stabilnu finansijsku situaciju koja nam omogućava da nastavimo s eksproprijacijom, odnosno s pripremom novih projekata – naglasio je Bučo.

 

Oslobođenje

Novosti

Kako izračunati količinu čelika za ploču, temelj i stub?

0
Procjena količine čelične armature za betonsku ploču, temelj i stub, grede itd. presudna je za procjenu troškova gradnje.  Projektni crteži koriste se kao osnova...

Related News

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime