Predloženim preuređenjem rješava se prostorna problematika škole i stvara novi, glavni, reprezentativni ulaz u osnovnu školu s većom dvoranom i korisnim višenamjenskim zelenim atrijem. Zahvatom se stvara funkcionalna i dizajnerska cjelina s postojećim dijelom škole i novom sportskom dvoranom.
ARHITEKTONSKI DIZAJN
Idejni projekat bavi se preuređenjem postojećeg prostora i novom izgradnjom dogradnje na mjestu postojeće zgrade u sjevernom dijelu škole, uređenjem otvorenih površina, uključujući ekonomski pristup kuhinji, cjelovit funkcionalni smještaj. prostornog programa, uvažavajući suvremene smjernice energetske učinkovitosti s naglaskom na uvažavanje okolnih prirodnih uslova.
Predloženim rješenjem rješava se prostorni problem škole i stvara novi, glavni, reprezentativni ulaz s većim predvorjem i korisnim višenamjenskim zelenim atrijem. Postojećim uređenjem škole uspostavili smo funkcionalnu i dizajnersku cjelinu . Obim radova ograničen je na prostor sadašnje zgrade. Statički ne zadiremo u dio škole koji se čuva, tako da će škola moći raditi bez ograničenja i za vrijeme izgradnje nove dogradnje.
Na mjestu nekadašnje sportske dvorane postavili smo novi jednoetažni objekt. U prizemlju se nalazi kuhinja i blagovaonica koja sa zapadne strane staklenim površinama izlazi na šumu te se u proljetnim mjesecima može proširiti na terasu. Na prvom katu nalaze se učionice, uredi i sanitarni čvorovi. Učionice su povezane širokim središnjim društvenim prostorom koji omogućava djeci odmor za vrijeme odmora, a prirodnu rasvjetu osiguravaju krovni prozori i bočna svjetla sa strane knjižnice.
Otvoreni stakleni paviljon povezuje školu i novu zgradu u prizemlju i na katu . Uloga paviljona nije ograničena samo na optimalno povezivanje dva dijela škole. Također vrlo dobro povezuje zeleni vanjski atrij ispred glavnog ulaza i novi park na zapadnom dijelu škole prema šumi. U prizemlju paviljona ulazimo stubištem u glavni školski hol gdje nas dočekuje dežurni učenik i izložba likovnih radova sa nastave likovne kulture. Predvorje je inače višenamjenski prostor, koji se po potrebi može proširiti u novu multimedijsku učionicu te tako omogućiti održavanje većih događanja, predstava, izložbi ili sastanaka.
Veza prizemlja starog i novog dijela škole je optimizirana i odvija se ravnim i širokim hodnikom uz istočnu stranu dvorane. Hodnik je kratak i povezuje glavne interesne točke škole – prošireni hodnik u starom dijelu škole – novi glavni hol – blagovaonicu.
Kroz predvorje ulazimo i u park sa zapadne strane škole, gdje se nalazi vanjska učionica i povrtnjak. Svi priključci omogućuju nesmetan pristup osobama s invaliditetom.
Kat paviljona rezerviran je za knjižnicu. Posebnost knjižnice je što se prostire na dvije razine. U otvorenom dijelu paviljona nalaze se stolovi za rad s djecom i niže police za knjige koje omogućuju nesmetan pogled na zelenilo i korisnu površinu za prezentacije novih proizvoda. Prostor tako omogućuje djeci učenje i širenje vidika na nekoliko razina.
Donja razina knjižnice nalazi se u postojećem dijelu škole i povezana je s gornjom etažom cijelom širinom knjižnice. Visinsku razliku premostili smo dužim platformama opremljenim sjedalicama i policama za knjige, koje ujedno služe i kao prijelaz između donjeg i gornjeg dijela knjižnice. Učenici ovdje mogu listati knjigu, čitati časopise i istraživati sadržaj. Unatoč razlici u etažama, knjižnica omogućava nesmetan pristup osobama s invaliditetom s gornje na donju etažu dužom rampom odgovarajućeg nagiba koja se proteže duž istočne strane knjižnice. Knjižnica je unutarnjim stepenicama povezana s multimedijskom učionicom u prizemlju.
Paviljon na prvom spratu omogućuje brz i raznovrstan prijelaz iz starog u novi dio škole, bez korištenja stepenica. Veliku pozornost posvetili smo problemu prolaza na katu jer smatramo da je prijeko potrebno osobama s poteškoćama u kretanju omogućiti brz i jednostavan prolaz bez korištenja dizala. Rješenje smo pronašli u adaptaciji postojećeg stubišta zapadno od nove knjižnice, koje u sadašnjem stanju ide samo do prvog kata. Adaptacija će se lako izvesti bez ikakvog rušenja postojećeg stubišta. Napravimo ravan prolaz koji kao u prizemlju na najkraći način povezuje glavne zanimljivosti školskog kata – prošireni hodnik u starom dijelu škole – prošireni prostor ispred knjižnice ( mogućnost izložbi) – središnji društveni prostor ispred učionica i ureda sa stubištem.
U suterenu iznad paviljona napravili smo novi ulaz za treću trijadu s većom nadstrešnicom. Kroz zeleni atrij, koji ujedno služi i kao društveni prostor, djeca će ulaziti u svlačionicu, osvijetljenu prirodnim svjetlom. U ovom dijelu svoje prostorije imaju i domar i arhiva. Lijevo od ulaza za treću trijadu planiran je stepenasti priključak na postojeći ulaz u školu, koji po potrebi može zadržati svoju funkciju i u budućnosti.
VANJSKA REGULACIJA
Preuređenjem postojećeg vestibula škole – zelenog atrija – stvorili smo reprezentativan vanjski prostor ugodnog i korisnog uređenja. Glavni ulaz smjestili smo u krajnji desni dio atrija i tako dobili prostor za blaže uređenje obale između donjeg i gornjeg ulaza.
Uređenje terena predviđeno je dužim klupama koje tvore terase odnosno prirodne sastojine. Stvara se prostor za druženje s raznolikim, više i manje privatnim okruženjima, pa čak i nastava na otvorenom, kazališna predstava, pjevačka izvedba i na kraju, ali ne manje važno, predivna grupna fotografija razreda. Vanjski prostor zelenog atrija nastavlja se kroz zgradu preko nove školske dvorane, pokraj vanjske učionice i povišenih kreveta, sve do šume.
REGULACIJA PROMETA
Učenici i profesori mogu sigurno pristupiti školi sa strane parkirališta preko platforme uz novu sportsku dvoranu i širokim zelenim atrijem do ulaza za treću trijadu odn. glavni ulaz u školu. Cijeli atrij rezerviran je isključivo za pješake i bicikliste. Parkiralište i rute dostave su potpuno odvojene i ne ugrožavaju djecu.
Dostava hrane za potrebe kuhinje predviđena je sa stražnje, sjeverne strane objekta, pored nove biciklarnice, kako bi se nesmetano odvijala u bilo kojem dijelu dana. Dio sjevernog razmatranog područja bit će fizički odvojen od ostatka školskog terena. Koristit će se za tehnološke uređaje, potrebne usluge i manipulaciju gospodarskog dvorišta.
Biciklarnica je uređena kao zaseban montažni objekt neposredno uz atrij. Biciklistima je omogućen brz i siguran pristup do biciklišta i iz biciklišta do oba glavna ulaza. Ne prelaze prometne površine. U sklopu sjevernog dijela spremišta za bicikle nalazi se i ekološki otok.
GLAVNE PREDNOSTI NAŠEG PRIJEDLOGA
Spoj postojećeg dijela škole s novim dijelovima. Atraktivno arhitektonsko i krajobrazno rješenje s osvrtom na postojeći dizajn objekata i okoliša. Pristup svim dijelovima objekta omogućen je svim osobama, pa tako i osobama s funkcionalnim poteškoćama. Optimizirane veze između postojećeg i novog posla. Široki i otvoreni hodnici. Očuvanje opsega izgrađenosti i jasno naznačen odnos prema postojećoj građevini. Dizajn je usklađen sa slikom nove sportske dvorane uz O.Š. Dizajn omogućuje kasnije funkcionalne prilagodbe ili moguća proširenja.
INFORMACIJE O PROJEKTU
Lokacija: Mengeš, Slovenija
Godina planiranja: 2021
Status projekta: idejno rješenje
„Područje našeg djelovanja su kako interijeri i jednostambene zgrade, tako i zahtjevnije veće građevine, obnove i energetske sanacije zgrada svih veličina. Od svakog projekta nastojimo stvoriti funkcionalan, estetski, energetski učinkovit i jedinstven proizvod. “