Promjene u tehnologiji i globalnim uvjetima se ubrzavaju. Futurist Jonathan Brill nudi 8 poslovnih strategija koje će pomoći AEC firmama da napreduju. Zacrtati kurs za uspjeh u nesigurnim vremenima zahtijeva stvaranje kulture inovacija i ponovnog promišljanja rizika.
Industrijska revolucija je trajala 80 godina. Digitalna revolucija trajala je 46 godina. Danas se brzina računarske snage umjetne inteligencije (AI) udvostručuje svaka tri mjeseca. Uzmite ovaj neviđeni tempo tehnologije, dodajte finansijske šokove, prekide u lancu nabavke, prirodne katastrofe, sajber prijetnje i pandemiju u mješavinu i imat ćete savršenu oluju smetnji u poslovanju.
Šta će biti potrebno firmama za arhitekturu, inžinjering i građevinarstvo (AEC) da se prilagode, opstanu, pa čak i napreduju suočeni sa ubrzanim promjenama i na nepoznatoj teritoriji? Uspjeh počinje s digitalnom zrelošću.
Kada su anketirani za Autodeskov globalni izvještaj o stanju dizajna i izrade za 2023. godinu, čelnici AEC-a su podijelili najhitnije pokretače promjena koji oblikuju njihove poslovne odluke. Nije iznenađujuće da je digitalna transformacija bila na vrhu liste, a 79% ispitanika je izjavilo da će budući rast njihove kompanije zavisiti od digitalnih alata.
Na sreću za AEC firme, „arhitektski način“ rješavanja problema, uzimajući i pogled s najvišeg nivoa i zumiranje detalja koji podržavaju uspjeh, je prednost kada se krećete u nestabilnim vremenima.
Ali šta ako preoblikujete volatilnost kao priliku za spremne?
To je perspektiva Jonathana Brilla, futuriste koji savjetuje start-upove, Fortune 50 i Tajnu službu Sjedinjenih Država o načinima da shvate i iskoriste sve neizvjesniji svijet. U svojoj knjizi Rogue Waves: Future-Proof Your Business da preživite i profitirate od radikalnih promjena, Brill opisuje kako tehnološki, društveni i ekonomski trendovi mogu biti poput “nevaljanih valova” koji se razvijaju u okeanu kada se individualno upravljivi talasi poremećaja sudaraju, stvarajući ogromne zidove vode koji mogu potopiti čak i najveće brodove u sekundi. Ovi nevaljani talasi sve teže, brže i češće pogađaju preduzeća, ali sa odgovarajućim procesima, ove trenutke radikalne promene možete konstantno pretvoriti u svoju korist.
1.Pristupite novim izazovima poput arhitekte
„Dok tehnologija preoblikuje industrije, vaša arhitektonska obuka je neiskorištena super sila“, kaže Brill. „Vaša sposobnost da zumirate i odzumirate je očajnički potrebna.”
Dok AI apsorbira podatke, „arhitekte na jedinstven način sintetiziraju složenost i daju uvid u rješenja usmjerena na čovjeka“, objašnjava on. „Kako mašine preuzimaju diskretne zadatke, ovo kontekstualno razmišljanje postaje još vrednije.
Ključ je, dodaje Brill, pronaći nove aplikacije za svoje ključne snage, umjesto da pokušavate promijeniti suštinu arhitekture. „Koristite svoje sistemsko razmišljanje da izvučete uvide i prevedete viziju u stvarnost i proširite svoju profesiju na nove domene.”
On poziva lidere da prošire svoj arhitektonski način razmišljanja izvan tradicionalnog dizajna zgrada. „Pilot usluge koje primjenjuju vaše prostorne i koordinacijske vještine na novim tržištima stvaraju iskustva spajajući fizičko i digitalno. Pomozite organizacijama svih vrsta da se prilagode.”, kaže Brill.
Ubrzani tempo promjena nagrađuje one koji shvate nove veze i implikacije. “Već imate ovu supermoć.”, kaže on. „Dopunite ga tehnologijom, a zatim je ponudite u velikim količinama kao željenu uslugu. Arhitektura ima trenutak da proširi svoju relevantnost koristeći svoje izvorne snage. Budućnost pripada onima koji razumiju cijeli sistem, a zatim ga postepeno poboljšavaju.”
U promjenjivom svijetu, pristupanje izazovima poput arhitekte – gledanje sa visine od 30.000 stopa, a istovremeno se fokusiranje na kritične detalje – nudi prednosti daleko od dizajna zgrada.
- Njegujte ABC: svijest, ponašanje, kultura
Firme moraju sistematski razmišljati – ne samo o tome šta postoji, već i o tome šta nedostaje. U svojoj knjizi Rogue Waves, Brill opisuje svoje ABC koje će pomoći firmama da napreduju u neizvjesnosti:
Svjesnost – Pažljivo skenirajte horizont u potrazi za tragovima: inovacijama u nastajanju, ekonomskim i društvenim promjenama koje bi se mogle sukobiti. Stalno nadgledajte svoje okruženje kako biste otkrili mrtve tačke.
Ponašanje – Spretno djelovati na rane signale; investirajte u vještine kako biste rano uočili promjene i brzo ih iskoristili. Uključite eksperimentisanje i strogost upravljanja u sve procese.
Kultura – Usadite kulturu radoznalosti, eksperimentiranja i učenja iz neuspjeha. Poravnajte hijerarhije tako da uvidi mogu proizaći s bilo kojeg mjesta.
Taj kulturološki dio je kritičan, firme se moraju osjećati ugodno s dvosmislenošću i donositi odluke kada možda nema dovoljno dostupnih podataka. Ovo zahtijeva sistemsko razmišljanje, iskorištavanje pomoći, otvorenost za neočekivane veze i odvajanje vremena da saznate šta nedostaje.
„Kao menadžeri, uslovljeni smo da rešavamo probleme“, kaže Bril. “Također ispitajte korijenske uzroke i sistemske nedostatke. Uložite vrijeme da shvatite šta nedostaje vašem okruženju i organizaciji. Rasporedite ABC da uočite slabe signale i postavite strateške opklade.”
3.Budite ispred tehnološke krivulje
Tehnologije poput generativnog dizajna i AI revolucioniraju očekivanja klijenata. Kao pružaoci usluga, AEC kompanije moraju da gledaju još dalje u budućnost kako bi bile ispred tehnološke krivulje.
To znači zapošljavanje za taj budući svijet sada. „Postoji taj trajni nesklad između vještina koje zaposleni imaju i onih potrebnih za budućnost“, kaže Brill. “Ako se očekivanja kupaca promijene, ali niste obučili ljude, ažurirali procese ili rekonstruirali structure, to je egzistencijalna prijetnja.”
Generativne AI tehnologije remete skoro svaki poslovni proces, tako da kompanije moraju da unaprijede vještine perspektivnog osoblja kroz praktičnu obuku o novim tehnologijama. „Neka vaši novostručni ljudi osmisle programe ‘obuci trenera’ i ažuriraju tokove rada i ponude, ali prvo isprobajte AI usluge u okruženjima niskog rizika prije nego što ih implementiraju u ključne projekte,” kaže Brill. “Tako dodajete vrijednost bez pretjeranog proširenja mogućnosti.”
4.Budite otvoreni za „poravnanje“ vaše organizacije
Sedamdeset dva posto ispitanika Design and Make reklo je da je radna snaga evoluirala više u posljednje tri godine nego u prethodnih 25 godina, a više od 90% se složilo da je dokvalifikacija važna. Kao rezultat toga, kompanije zapošljavaju zaposlenike kojima nedostaju vještine potrebne za njihove pozicije i planiraju ih obučiti na poslu.
Kada je u pitanju prihvaćanje transformativnih tehnologija kao što su virtualna stvarnost (VR), metaverzum i AI, vrijeme je sve. „Ako zakasniš, nemaš nikakvu vrednost“, kaže Bril. Ali ako ste prerano, često dobijate negativnu vrijednost. Morate ući u zonu ‘Zlatokosa’. Nećete tamo stići tako što ćete imati gomilu ljudi u 50-im godinama da pričaju o svom iskustvu tehnologije u prošlosti. Sada je toliko drugačije, a način na koji integrišete tehnologiju za pet godina biće toliko dramatično drugačiji da morate da uvučete mlade ljude u razgovore na višim nivoima, da razgovaraju o tome šta rade, pokazujući šta je moguće.
“Sve ćemo više tražiti od ljudi na nižim nivoima organizacije da donose odluke koje bi obično zahtijevale više prosuđivanja izvršne vlasti”, nastavlja Brill, dodajući da napredni timovi za inovacije u ime lidera zahtijevaju kultiviranje svijesti o velikoj slici, kompetencije i usklađenih interesa. On preporučuje uključivanje rotacijskih programa i dovođenje stručnjaka za nastupe kako bi se talenti s visokim potencijalom izložili novim načinima rada. Iskoristiti sve prednosti tehnologija koje se brzo razvijaju znači uvesti mlađe zaposlenike u razgovore na višim nivoima.
5.Postavite opseg dozvoljenog rizika
Stvaranje kulture eksperimentiranja znači podsticanje pametnih neuspjeha, ohrabrivanje pametnih eksperimenata u odnosu na siguran uspjeh i nagrađivanje zaposlenika koji isporučuju kvalitetne eksperimente naspram pouzdanih rezultata.
Ali inovacija nije samo preuzimanje rizika; radi se o upravljanju rizicima. Dajte raspon prihvatljivom riziku (Brill to naziva „opsegovima rizika“), gdje su rezultati koji su u tom rasponu dozvoljeni, čak i ako ideja ne uspije. „Recite: ‘Preuzmite ovoliko rizika, ali ni više ni manje”, objašnjava on. Bez donje granice, ne možete u potpunosti osnažiti ljude. Također želite dijeliti zaštitne ograde, a ne upute korak po korak. Ovo podstiče učenje i izbjegava mikroupravljanje.
„U našem sve konkurentnijem okruženju, postat će teže razlikovati svoju firmu osim ako ne podstičete pametne eksperimente u odnosu na siguran uspjeh“, nastavlja Brill. “Dok je ovakav način razmišljanja nekada imao manje smisla, moderni alati poput VR-a i generativnog dizajna omogućavaju brzu izradu prototipa i iteraciju po niskoj cijeni. Ovo omogućava eksperimentisanje sa novim konceptima; također ograničava opasnosti koje su se često javljale.”
6.Dizajnirajte inovativne procese ROGUE metodom
Brill kaže da se primjena radikalne inovacije kao pouzdane strategije svodi na proces koji on naziva “ROGUE metodom”:
Pretpostavke testiranja stvarnosti: “Naše razumijevanje tržišta, tehnologija i drugih sila često je zastarjelo ili netačno.”
Promatrajte sistem: “Odvojite vrijeme da shvatite šta je uzrokovalo trenutnu situaciju i šta će stvoriti pomake u nastajanju.”
Generirajte raspon mogućih budućnosti: “Razmotrite šta bi moglo biti, umjesto onoga što želite.”
Razdvojite prijetnje i prilike: “Potaknite najpoželjnije ishode i izbjegavajte najmanje poželjne ishode tako što ćete odrediti vrijeme, redoslijed i zaštititi svoja ulaganja.”
Eksperimentirajte u portfeljima: „Testirajte niz konkurentskih pristupa u malom obimu kako biste pronašli najbolje opcije prije nego što izvršite nepovratna ulaganja.
„Kada eksperimentišete, razmislite da li koristite pravi pristup“, savetuje Bril. „Hoćete li postepeno poboljšavati jedan proizvod ili slijediti portfolije rješenja? Automobilske kompanije su iterativno poboljšavale automobil 100 godina. Nasuprot tome, biofarmaci ulažu u portofolije molekula sa proračunatim rizicima kroz vremenske horizonte. Automobilske kompanije uvijek moraju biti uspješne, ali biofarme ne zavise od jednog uspjeha ili čak jedne kombinacije uspjeha. To im omogućava da postignu pravi rezultat u pravo vrijeme bez obzira na to koji pojedinačni eksperiment funkcionira.”
7.Iskoristite mogućnosti umjetne inteligencije u cijeloj svojoj organizaciji
Uz usluge umjetne inteligencije kao što je ChatGPT i alate bez kodiranja kao što je CoPilot koji čine umjetnu inteligenciju dostupnom svima, ključ je identificirati najbolje mogućnosti na svim nivoima vještina i postaviti sisteme koji donose najviše mogućnosti u vašoj organizaciji – traženje „brzih pogodaka“ sada dok gradite dugoročne strategije.
Trenutno je AI učinkovita, a ne kompetentna, što znači da AI sistemi mogu biti izvrsni u specifičnim zadacima, ali im nedostaje šire kontekstualno razumijevanje i rasuđivanje koje ljudi posjeduju. „U sljedeća 24 mjeseca postoji velika mogućnost da ćemo početi viđati neke od tih praznina popunjenih, jer sistemi s više agenata omogućavaju jednoj AI koja je pametna u vezi s jednom vrstom zadatka ili podataka da radi s AI-ima koji imaju druge kompetencije“, kaže Brill. “Kako se to dešava, odjednom se možemo naći u radikalno drugačijem svijetu. Mlađi ljudi u vašoj organizaciji će pronaći nove načine da rasterete svakodnevne poslove, kao što je usklađenost sa kodeksom i detalji o električnim utičnicama. U isto vrijeme, imat će pristup prečicama i virtuelnim trenerima koji im mogu pomoći.”
U međuvremenu, kompanije treba da poboljšaju svoje donošenje odluka kada su u pitanju složeniji zadaci koje AI još nije u stanju da uradi sama. Poslovne strategije zasnovane na umjetnoj inteligenciji moraju se brzo razvijati, jer umjetna inteligencija brzo postaje kompetentnija i ostvaruje sve složenije zadatke.
8.Dodirnite Potencijal podataka visoke vrijednosti
Uz ogromnu količinu informacija generisanih kroz informacije o projektu, komunikacije, senzore i druge tehnologije, AEC firme se nalaze na brdima vrijednih podataka. Kako kompanije prelaze u svijet u kojem je vođenje tih podataka lakše, vrijeme je za izgradnju sistema koji shvataju njihovu vrijednost.
„Vještine sistemskog razmišljanja arhitekata su skrojene za izvlačenje uvida iz složenosti“, kaže Brill. “Možete izgraditi sisteme za prevođenje ovog ‘ispuha podataka’ u poboljšane ponude.”
Kompanije koje koriste podatke za poboljšanje dizajna, optimizaciju tokova posla i pružanje prediktivne analitike klijentima će otkriti nove mogućnosti za prihod. „Podatke vaše firme tretirajte kao stratešku imovinu koja čeka da bude iskorištena,“ objašnjava on. „Međutim, pristupite podacima proaktivno, slojevito u upravljanju i etici od samog početka. Implementirajte privatnost po dizajnu i budite transparentni u načinu na koji se podaci koriste. Regulacija će na kraju uhvatiti korak.”
Poremećaji i padovi su neizbježni. Kako se AEC kompanije kreću ka digitalnoj zrelosti, prihvaćanje radikalnog razmišljanja, njegovanje kulture inovacija i pristupanje otpornosti kao strategiji rasta dovest će do veće agilnosti, stvaranja boljih iskustava za kupce i zaposlenike i zacrtanog puta za uspjeh u nepredvidivom svijetu.
AUTOR: Sarah Jones
Izvor: BHSInformatika