spot_img

Otvaranje autoputa Doboj-Prnjavor početkom septembra

Upotrebna dozvola za dionicu autoputa Banjaluka – Doboj od Prnjavora ka Doboju biće izdata početkom septembra, a do tada će svoj posao završiti komisija koja na terenu kontroliše kvalitet radova, odnosno vrši tehnički pregled svih izvedenih radova na trasi dugoj 36,6 kilometara.

autoput

– Naravno, radovi su kontrolisani i tokom izvođenja, ali je ovo sada tehnički pregled komisije koja se formira isključivo za tu svrhu. Oni imaju punu slobodu da na gradilištu izvrše uvid u sve radove, prvenstveno ono što se vidi golim okom. Mnogo je ozbiljniji pregled radova koji su skriveni, gdje treba da se uđe u tehničku dokumentaciju, u sve dnevnike građenja i sve ateste koji su isporučeni, te da se na takav način potvrdi kvalitet izvedenih radova – izjavio je Dušan Topić, direktor Autoputeva RS.

On se sa Srebrenkom Golić, ministarkom prostornog uređenja, građevinarstva i ekologije RS, dovezao trasom autoputa od Prnjavora do Johovca i uvjerio da su radovi pri kraju.

– Investitor JP Autoputevi RS je sredinom avgusta dostavio Ministarstvu zahtjev za izdavanje upotrebne dozvole. Oni su u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama izabrali pravno lice koje će vršiti tehnički prijem, ta komisija već radi svoj posao i očekujemo, ukoliko komisija konstatuje da su svi radovi izvedeni po revidovanom projektu i po građevinskoj dozvoli koju posjeduju, da neće biti smetnji za puštanje u redovnu upotrebu ove dionice autoputa – izjavila je Golić.

Edvard Režonja, projekt menadžer Integral inženjeringa, koji u konzorcijumu s makedonskim Granitom izvodi radove, kazao je da je tokom izgradnje između ostalog bilo četiri miliona kubika iskopa, 3,5 miliona kubika nasipa, postavljeno 60 kilometara sistema odvodnje, tri kilometra propusta, izgrađeno je 50 objekata, a najveći su most na rijeci Bosni u Johovcu, u dužini od 411 metara, potom most na Ukrini, te tunel Slatnica.

– Najteže je bilo raditi na tunelu Slatnica i mostu na Bosni. Tunel Slatnica pogotovo, pojavilo se klizište nakon kiše 2014. godine, i sanacija ovog klizišta je bila svakako zahtjevna – kazao je Režonja, te dodao da je 2014. godina građevinski bila izgubljena zbog poplava i kiše koja je padala od aprila do avgusta.

Bez obzira na kašnjenja uzrokovana vremenskim neprilikama, kaže Režonja, ovaj infrastrukturni projekat će za sedam do deset dana biti spreman za predaju investitoru, a do tada će biti postavljena saobraćajna signalizacija.

Do zvaničnog puštanja dionice u promet ostalo je još malo vremena, a uveliko traju radovi na trasi od Banjaluke ka Prnjavoru, koja bi trebalo da bude završena do kraja 2017. godine, kada će RS dobiti 110 kilometara autoputa, koji će vozačima obezbijediti da brže i sigurnije stignu na odredište.

Nezavisne novine

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE