spot_img

Pelješki most žele graditi kompanije koje su gradile most na Bosforu

peljeski_most4Hrvatske ceste krajem ovog ili početkom sljedećeg mjeseca objavit će imena tvrtki koje ulaze u drugi krug natječaja za izgradnju Pelješkog mosta. Na natječaj se javilo ukupno 12 konzorcija i pojedinačnih tvrtki koje žele ovaj projekt, piše Jutarnji.hr.

Među prijavljenima su eminentne svjetske građevinske kompanije, a prvi put na natječaj u Hrvatskoj javile su se i pojedine kineske kompanije. Prema informacijama Jutarnjeg lista, na natječaj se javila samo jedna hrvatska tvrtka – zagrebački Viadukt, i to s francuskim Bouyguesom. Njemački Strabag jedina je tvrtka koja se samostalno javila na natječaj. Među natjecateljima su i tvrtke koje su već gradile u Hrvatskoj.

Tako su se na natječaj zajednički javili američki Bechtel i turska Enka koji su gradli autocestu Bosiljevo – Sveti Rok. Tu je i talijanski Astaldi koji je izvodio radove na autocesti Zagreb – Goričan. On se na natječaj javio s turskom tvrtkom Ic Içtaş. Oni su, primjerice, zajednički gradili impozantni most preko Bosfora.

Na natječaj se javio konzorcij koji predvodi španjolska Comsa koja trenutno gradi željezničku prugu Gradec – Sv. Ivan Žabno. Tu su i grčka kompanija Aktor koja je u konzorciju s južnokorejskim Daewoom, francuski Eiffage, talijanski Cimolai, španjolski Obrascon.

Na natječaj su se javila dva kineska konzorcija. Jedan predvodi China Road and Bridge Corporation, a drugi Sichuan Road and Bridges Corporation. Prema riječima sugovornika, radi se o uglednim i svjetski poznatim građevinskim tvrtkama koje su u mogućnosti realizirati ovaj impozantni projekt.

U prvom krugu svi oni moraju dokazati da su tehnički i financijski spremni ispuniti uvjete natječaja. U drugom krugu oni koji prođu predaju svoju financijsku ponudu. Uz sami most, u natječaj je uključena i izgradnja 1780 metara pristupne ceste s kopnene strane i 800 metara ceste s pelješke strane.

Prema riječima više građevinskih stručnjaka s kojima smo razgovarali, ponuđena cijena izgradnje mogla bi daleko premašiti procijenjenu vrijednost projekta od 1,756 milijardi kuna, koju je u natječaju predvidio investitor Hrvatske ceste.

“Ovako nisku cijenu eventualno bi mogle ponuditi kineske kompanije, ali i to je upitno”, tvrdi jedan naš sugovornik. Više sugovornika nam je reklo da je realna cijena ovog projekta oko 300 milijuna eura, odnosno oko 2,2 milijarde kuna.

“Pa u most ide oko 70 tisuća tona čelika. Njegova cijena s obradom da bude spreman za ugradnju danas je oko 3 eura po kilogramu, a cijena mu na tržištu raste. Dakle, to je već oko 200 milijuna eura. Primjerice, dnevni najam broda za zabijanje pilona u morsko dno je 10 tisuća eura, a gdje je sve ostalo”, tvrde sugovornici. Osim toga, cijenu povećava i oprema mosta. Tako će, primjerice, u trup mosta biti ugrađeni sustavi ventilatora i odvlaživači zraka kako bi se most zaštitilo od korozije. Takav sustav zaštite prvi put će se ugraditi u neki most u Hrvatskoj. Sugovornici ipak naglašavaju da će u konačnici najpovoljniju cijenu dati onaj tko bude mogao nabaviti što jeftiniji čelik i tu bi u prednosti mogle biti kineske kompanije.

akta.ba

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE