spot_img

Poddionica Počitelj – Zvirovići: Gradnja koja povezuje Hercegovinu s Europom

default

Poddionica Počitelj – Zvirovići predstavlja ključni dio dionice Počitelj – Bijača na koridoru Vc, a njena važnost ogleda se u unapređenju prometne infrastrukture, povezivanju lokalnih i regionalnih centara te osiguravanju bolje povezanosti Bosne i Hercegovine s Republikom Hrvatskom i Europskom unijom. Ukupna dužina poddionice iznosi 11,07 kilometara, a projekt je podijeljen na dva LOT-a: LOT 1, koji obuhvaća autocestu i petlju Zvirovići, te LOT 2, koji čini impresivni most Hercegovina.

Tehnički podaci i značaj projekta

Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići potpisan je 20. lipnja 2019. godine, dok su radovi službeno započeli 22. studenog iste godine. Projekt je vrijedan 101.379.722,70 eura (bez PDV-a), a financiran je kroz zajam Europske investicijske banke (EIB) te bespovratna sredstva Europske unije, osigurana kroz Investicijski okvir za zapadni Balkan (WBIF).

Ovaj infrastrukturni projekt ima višestruki značaj. Osim poboljšanja prometne povezanosti, projekt će značajno doprinijeti razvoju gospodarstva i stvoriti nove uslove za razvoj i napredak ovog dijela zemlje. Poseban naglasak stavljen je na turističku dimenziju, budući da će autocesta olakšati pristup Međugorju, jednom od najvažnijih vjerskih centara u regiji, te omogućiti bolje povezivanje s Hrvatskom.

LOT 1:

LOT 1 obuhvaća trasu autoceste od preko 10 kilometara, na kojoj su smješteni brojni važni objekti, petlja Čapljina sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, Interregionalno čvorište, tri vijadukta, tunel Hercegovina i otvorena trasa.

Izvođač radova je kineska kompanija China State Construction Engineering Corporation Limited, dok nadzor nad gradnjom obavlja IRD Engineering S.R.L. iz Italije. Projektiranje su proveli stručnjaci iz IPSA INSTITUTA d.o.o. Sarajevo i DIVEL d.o.o. Sarajevo. Vrijednost ugovora iznosi 70.940.170,94 Eura bez PDV-a.

LOT 2: Most Hercegovina

LOT 2 čini most Hercegovina, koji je projektiran kao kontinuirani prednapeti gredni most s glavnim rasponom od 147 metara. Ovaj most dug 945 metara premoštava rijeku Neretvu, magistralnu cestu M-17 te željezničku prugu Sarajevo – Ploče, i uzdiže se do visine od 97 metara.

Most je projektirala IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo, a izvođači radova su konzorcij Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana i kineske kompanije Sinohydro Corporation Limited te Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. Nadzor nad gradnjom također je povjeren IRD Engineering S.R.L. iz Italije. Vrijednost ugovora za izgradnju mosta iznosi 30.439.551,76 Eura bez PDV-a..

Dana 06.07.2023. godine završnim spajanjem rasponske konstrukcije u poljima 6 i 7  spojen je most Počitelj.

Ukupna količina materijala ugrađena u most: 38.000 kubnih metara betona, 9.000 tona armature, 1.500 tona kablova za prednaprezanje i 20.000 kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije.

Ime mosta – simbol Hercegovine

Uprava JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar je na sjednici održanoj 15.07.2024. godine donijela Odluku o usvajanju izmjena naziva objekata autoceste na Koridoru Vc po kojoj je, između ostalog, most na dionici Počitelj – Zvirovići službeno dobio naziv „Hercegovina“.

Iako se tokom gradnje zbog svoje lokacije most često nazivao „Počiteljski most“ ili „Most Počitelj“, prilikom odluke o službenom nazivu uzeti su u obzir regionalni značaj ove impozantne građevine koja je već postala simbol ovog dijela BiH te je odlučeno za naziv „Hercegovina“.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE