spot_img

Pogledajte trasu budućeg Koridora 5C na području Mostara

buna5cNa zadnjoj sjednici Doma naroda Parlamenta FBiH donesen je Prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za FBiH „Autocesta na koridoru 5c” čime je ostvaren doprinos za nastavak izgradnje koridora 5c, gdje se treba izgraditi još 175 kilometra.

Federacija BiH koristi 92 km autoceste na koridoru 5c, a do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih cca 13 km.

Usvajanjem plana konačno je i usklađena trasa autoceste na dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Umjesto prolaska trase kroz Blagaj ona je pomjerena na način da prolazi između Zračne luke Mostar i magistralne ceste M17.

S promjenom položaja petlje Mostar Jug bit će osigurana brža povezanost autoceste i magistralne ceste M17.

Kako prenosi Oslobođenje, dosad jedina trasa autoceste u Hercegovini napravljena je od graničnog prijelaza Bijača do Zvirovića. Gradnja bi se trebala nastaviti od Zvirovića do petelje Počitelj,  a u sklopu navedene dionice se radi i rekonstrukcija dijela regionalne ceste R425a (od petlje Zvirovići preko Miletine do Tromeđe). Ova dionica se trebala početi graditi nakon otvaranja financijskih ponuda 27.10.2015. godine.

Na oba lot-a najpovoljniji je bio konzorcij Hering-Vijadukt, međutim do danas izvođači radova još nisu izabrani.

Izmjena položaja trase na poddionici Mostar Jug-Počitelj je uzrokovala izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar Sjever – Mostar Jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara.

Na jučerašnjoj sjednici amandmanima je obuhvaćena i definirana kompletna trasa Autoceste koridora 5c od Svilaja (granica s Hrvatskom na sjeveru) do Bijače na jugu, na granici s Hrvatskom, koja će omogućiti koridor 5c i Jadransko-jonsku autocestu, odnosno utvrđen je konačan položaj trase Autoceste kroz teritorij BiH.

Najznačajnije izmjene, koje su predviđene amandmanima, odnose se na dionicu Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever. Omogućavaju jeftinije i bolje rješenje izgradnjom tunela Prenj i skraćivanje trase autoputa za 18 kilometara, kao i veću isplativost projekta.

Tunel Prenj počinje se graditi u proljeće 2018.

“Izgradnja dionice Mostar Sjever – Mostar Jug, kao i tunela Prenj trebala bi početi u proljeće, odnosno s početkom građevinskesezone, naredne godine”, kazao je za direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.

Terzić je za Slobudnu Bosnu kazao kako je izabrana nešto skuplja varijanta trase s izgradnjom tunela koji bi išao ispod naseljenih područja i poljoprivrednog zemljište, kako bi šteta za okolinu bila što manja.

“Činjenica je da će izgradnja tunela poskupjeti izgradnju autoceste na ovoj dionici, ali će ona i dalje biti niža nego predviđena trasa brdima iznad Blagaja”, pojasnio je Terzić.

“S početkom proljeća imat ćemo četiri gradilišta, a tijekom godina, nadam se, ukupno šest gradilišta”, kazao je.

Izvor: Akta.ba

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE