Budući da izvještaji o klimatskim promjenama postaju svake godine sve hitnija potreba, Teslina nedavna najava da će početi nuditi Model 3 od 35.000 dolara nije mogla doći u bolje vrijeme, ali automobili su samo dio problema i možda čak nisu ni najgori doprinos klimatskim promjenama. Osim ako se električni avioni ne razviju kako bi zamijenili naše sadašnje avione koji troše gorivo, zamjena automobila cijelog svijeta električnim automobilima možda neće biti dovoljna da spriječe najgore posljedice klimatskih promjena.
Nevjerojatni troškovi avionskog saobraćaja
Na papiru, automobilska proizvodnja proizvodi više od polovine emisija ugljičnog dioksida po metričkoj tonaži cijelog transportnog sektora, to čini samo oko 9% emisija transportnog sektora, pa se čini protu-intuitivnim da bi razvoj električnog aviona mogao biti i više važan od razvoja električnog automobila. Izvan svijeta potrošnje goriva postaje sve jasnije da potrošnja goriva nije održiva bez obzira koliko je Modela 3 na putu da se proizvedu.
Nažalost, gotovo tri puta više ljudi lete svake godine nego što koriste vlastiti automobil, poređenja radi imamo 3,1 milijardu avionskih putnika na 1,4 milijarde automobila na cesti. Očekuje se da će se broj avionskih putnika povećati u sljedećih 20 godina, budući da će kineska srednja klasa u nastajanju i rastuća ekonomska moć Indije donijeti nezapamćenu potražnju za avioprijevozom.
Koliko god loši izgledaju ti brojevi, putovanje avionom već ima veći doprinos klimatskim promjenama nego što to čine automobili.
Razlika u brojkama emisija u metričkim tonama zamagljuje različite utjecaje tih emisija. Automobili koji rade u prizemlju emitiraju više stakleničkih plinova od prosječnog leta aviona, ali aviomi lete u stratosferi, gdje njihove emisije stakleničkih plinova imaju nesrazmjeran utjecaj na klimatske promjene, možda čak 2,7 puta na površinsku emisiju.
Naš trenutni nivo aviosaobraćaja jednostavno je ekološki neodrživ a još smo spremni dodati milijarde novih putnika koji će koristit zračni prijevoz. To čini avione koji pale gorivo jednim od najvećih izazova klimatske krize.
Zašto konzervacija i učinkovitost goriva neće pomoći
Jedan od najvećih izazova je obrazovanje javnosti o klimi. Svi znaju koliko automobili zagađuju zrak, o tome slušamo već desetljećima. Doneseni su zakoni o učinkovitost goriva u automobilima koje ljudi koriste svaki dan i jednom ili dva puta sedmično.
Troškovi su trenutni i redovno se podsjećaju na promjene cijena goriva i izbacivanje ispušnih plinova automobila u saobraćaju. Avioni, u međuvremenu, rijetko troše više od automobila koji su nam na očima, ali doslovno to rade hiljade metara iznad naših glava.
Najbolji način da se javnosti prikaže pravi trošak emisija zračnog saobraćaja kroz porez na ugljik je gotovo politički nepodoban za demokratske vođe.
Što se tiče smanjenja potrošnje goriva kroz učinkovitost, bezbrižni dani jeftinog goriva u avionu već su davno prošli. Proizvođači aviona već se više od desetljeća bore da redizajniraju avione kako bi usavršili svoju aerodinamiku kako bi smanjili otpor i učinili sve što je u njihovoj moći kako bi ih učinili lakšim kako bi privukli aviokompanije osjetljive na cijenu nafte, čiji je najveći trošak daleko veći trošak punjenja njihovih aviona.
Skoro sva učinkovitost koju možemo izvući iz velikog, aluminijskog letećeg stroja koji putuje stotinama milja na sat na 40.000 stopa već je uveden. Tamo ne možemo dobiti mnogo više.
Kako stoji Tesla Motors proizvodnja aviona?
Ideja o električnom avionu nije nova. Nikola Tesla je imao plan za izgradnju bežičnih odašiljača struje u redovnm razmacima duž glavnih pravaca za napajanje elektrificiranim zračnim prijevozom, iako nikada nije uspio izgraditi sam odašiljač, a još manje mrežu koju bi trebao imati takav sistem.
Pa zašto niko drugi nije pokušao od tada? Avioni zahtijevaju nevjerojatne količine energije da bi se podigli s tla, tako da što više težine dodate plovilu, to će vam biti potrebno više snage da ga podignete. Ključna blokada na električnom avionu tada je stvar jednostavne matematike.
Trenutne litij-ionske baterije mogu sadržavati 1.000.000 džula po kilogramu. Avionsko gorivo sadrži 43.000.000 džula / kg.
Dodajte električnu bateriju u avion koji ima 43 puta veću težinu goriva za mlazne motore i bit ćete sretni ako uspijete izvući avion iz hangara, a zaboravite da može poletjeti…
m-Kvadrat