Pravilan dizajn eneterijera muzeja 

Goppion

Muzeji su složene organizacije: kustosi, dizajneri izložbi, konzervatori, urednici i trgovci moraju raditi zajedno kako bi osigurali da umjetnička djela u galerijama i izložbama budu pravilno prikazana javnosti. Glavni instrument ovog procesa je upotreba učinkovitih vitrina, koje moraju i zaštititi umjetnost i estetski je istaknuti. U nastavku slijede neka od vizualnih i praktičnih razmatranja s fotografskim primjerima Goppiona.

Predmeti

Očito je da različite vrste umjetničkih djela zahtijevaju različite metode prikazivanja. Za slike su potrebni okviri; skulpture i drugi samostojeći predmeti trebaju pijedestal ili okomite vitrine; dok su knjige, papiri ili drugi slični predmeti često prikazani u policama. Ova razmatranja moraju se rješavati specifično, s osobinama objekta i cjelokupnom postavkom galerije ili izložbe. Na primjer, određene skulpture treba gledati frontalno, eliminirajući potrebu za cijelim staklenim kućištem. Isto tako, neke slike zahtijevaju posebne vrste okvira, posebno one s trodimenzionalnim aspektima ili velikim impastom. Sam je objekat stoga ključan pri odabiru predmeta za prikaz, jer naznačava koju vrstu prikazivanja treba koristiti ili jesu li predmeti za prikazivanje uopće potrebni.

Preventivna zaštita

S obzirom na to da cilj nije ograničen samo na prikazivanje u najboljim godinama – praktična pitanja, poput fizičke i hemijske zaštite, temeljna su za proces odlučivanja. Na ove probleme može utjecati niz faktora kao što su starost predmeta, materijal od kojih je izrađen, uslovi galerijskog prostora ili muzeja, te broj posjetioca za koje se očekuje da će doći u neposrednu blizinu djela. Neke skulpture ili drugi samostojeći objekti možda uopće neće trebati vitrinu. Međutim, za druge je neophodna prozračna zaštita koja osigurava da predmet s vremenom ne propadne ili se ošteti. Za osjetljive predmete poput ovih, dizajneri moraju odabrati opcije prikaza koje mogu osigurati potrebne uslove okoliša.

Prezentacija

Za mnoge umjetničke radove raspored i način prikazivanja su važna pitanja koje se ne rješava uvijek izravno objektnim zahtjevima: treba li bilježnicu umjetnika smjestiti u vodoravnu vitrinu, u okomiti slobodno stojeći element ili u vitrinu na zidu? Šta s ovom statuom? Ili s reljefom i slikom – trebaju li biti na zidu ili bi im postavljanje u samostojeću vitrinu s pojačanim leđima bilo učinkovitije? Često će ograničenja prostora ili kustoske namjere pomoći u rješavanju ovih problema i određivanju koji je slučaj najbolji za prikaz svakog umjetničkog djela.

Oblikovanje

Naravno, dizajn same vitrine je nevjerovatno važan. Dobar slučaj trebao bi učinkovito istaknuti umjetničko djelo, ali ne i odvraćati pažnju od istog. Također ne bi trebala oskakati od ostatka dizajna galerije ili izložbe, bilo da se radi o jednostavnom predlošku ‘bijele kocke’ ili složenije estetike. Dakle, dizajneri izložbe se moraju odlučiti između staklenih kućišta, drvenih okvira, metalnih okvira ili obojenih okvira. Ako odaberu okvire, moraju uzeti u obzir debljinu okvira, ujednačenost ove odluke među ostalim izložbenim materijalima i precizno bojenje okvira.

Interaktivnost

Za posebne prikaze ili galerije interaktivni prikazi mogu pomoći da izložba bude zabavnija za djecu ili obrazovnija za odrasle. Za posebne obrazovne eksponate koji imaju za cilj stvaranje interaktivnog ili imerzivnog okruženja – ili čak uštedu prostora – treba obratiti posebnu pažnju na odabir vrste vitrina.

print