spot_img

Projekat Hotel Adriatic

Adriatic je jedinstveni art hotel koji čini neponovljivi ambijent u kojem se prožimaju fantazija i realnost – umjetničke intervencije i svakodnevni objekti

Postojeća zgrada smještena na atraktivnoj lokaciji uz more izgrađena je 1913. godine kao jedan od prvih hotela u regiji, danas jedini u urbanom tkivu grada Rovinja.

Sveobuhvatnom obnovom i zajedničkim trudom kreativaca iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Italije, Njemačke i Francuske, okupljenih oko 3LHDovog koncepta, hotel je transformisan u luksuznu žarišnu tačku grada. U eksterijeru je zadržan tradicionalni, autentični historijski izgled, dok je novi interijer za koji su zaslužni Studio Franić Šekoranja s 3LHDom vizualno bogat, eklektičan, savremen, klasičan i elegantan, s mnoštvom tekstura, tonova i boja. Pri osmišljavanju koncepta naglasak je stavljen na stvaranje atmosfere i estetike a ne na restauraciju izvornog interijera. Glavna karakteristika interijera su site-specific instalacije, nadopunjene manjim radovima koji su pažljivo postavljeni/odloženi u interijeru svake sobe, čiji su autori poznati međunarodni umjetnici. Umjetničku kolekciju hotela, u kojoj će uživati znatiželjni gosti u potrazi za drugačijim iskustvom čini više od stotinu komada muzejske vrijednosti.

Umjetnike i umjetnine odabrala je kustosica Vanja Žanko. Oni rade u različitim medijima a na projektu ih je objedinila aktivna želja za dubljim povezivanjem s prostorom te aktivacijom lokacije i njezine baštinske vrijednosti. Stvaranje site-specific umjetničkih radova zahtjevalo je od umjetnika stalno fino podešavanje i ispitivanje vlastite prakse, te je rad na ovom hotelu predstavljao pravi suradnički izazov za sve uključene sudionike.

Pri uređenju hotela interpretirani su njegovi historijski slojevi, a umjetničkim intervencijama unesen je savremeni kozmopolitski duh. Objekat se nalazi u zaštićenoj historijskoj jezgri grada Rovinja, pa je u projektu obnove puno toga bilo unaprijed zadano. U potpunosti je ispoštovan stav konzervatora prema kojemu pri rekonstrukciji nije bila moguća savremena reinterpretacija fasade zgrade. U unutrašnjosti zgrade bile su dopuštene preinake. Investitorov zahtjev za ovu rekonstrukciju bio je da hotel ima prostrane sobe i da se ugostiteljski sadržaji u prizemlju orijentišu prema svim gostima Rovinja. Prostori unutar zgrade zato su kroz niz zahvata maksimalno otvoreni i postali reprezentativni. Naglasak je stavljen na očuvanje postojećeg stepeništa koje vodi od prvog do četvrtog sprata. Novo stepenište od prizemlja do soba postavljeno je ekscentrično u odnosu na prizemlje, kako bi se javni sadržaji hotela (caffe, brasserie) otvorili prema gradskom trgu.

Svaki tip prostora unutar hotela tretiran je specifično i odiše drugačijom atmosferom: brasserie je udoban, u mediteranskim tonovima i isprepliće se s krajolikom, hodnici crno obojenih zidova osvjetljeni svjetlosnim umjetničkim instalacijama vode do bijelih i prozračnih soba s pogledom na urbani život grada. U sobama tamna ogledala na zidovima kupaonica negiraju prostor i klasične pravougaone tlocrte čine „anti-klasičnima“.

Brasserie i Caffe bar u prizemlju orijentisani su prema svim gostima grada Rovinja, a ne samo hotelskim. Hrvatska umjetnica Sofija Silvia i slovenska umjetnica s londonskom adresom Jasmina Cibic osmislile su radove koji u dijalogu ispunjavaju ugostiteljski prostor. Atmosferične fotografije Zlatnog rta i Rovinjskog arhipelaga SofijeSilvie, otkrivaju sanjarsku zanesenost putnika pustolova, upravo tako osjeća se gost hotela dok na njima posmatra bajkovit krajolik. Instalacija Jasmine Cibic ovješena o strop, vizualno izvire iz fotografija u prostor, s pticama u letu koje se oslanjaju na sjajne postamente. Referirajući se na dekorativne elemente stropa iz Palače Haludovo na otoku Krku, priziva u sjećanje oblikovanje jednog od prvih modernih hotela u Hrvatskoj, sagrađenog 1972. godine.

Prozračne svjetle sobe doimaju se poput umjetničkih studija, njihovi intimni ambijent gostima pruža ugođaj elegantnog doma. Sobe su različitih veličina, uređene vrlo sličnim namještajem, ali s potpuno različitim radovima umjetnika. Dvoje umjetnika reagiralo je na prekrasne vremenske uvjete koji pretvaraju ovo podneblje u rajsko mjesto za odmor. Francuski umjetnik Abdelkader Benchamma na licu mjesta stvorio je crteže izravno na zidovima soba, u čistim i intenzivnim linijama, pozivajući gosta u melankoličnu i sanjivu viziju svemira i njegovih prirodnih fenomena koji se mogu javljati u obliku fantastičnih ostvarenja. Hrvatski umjetnik Igor Eškinja u svom suptilnom i elegantnom pristupu, sklon eksperimentu s raznim tehnikama, posvetio se istraživanju danas gotovo zaboravljene fotografske tehnike cijanotipije.

Najluksuznija soba u hotelu ima jedinstveni pogled sa dva balkona, samostojeću kadu smještenu kraj kreveta i ulje na platnu hrvatskog slikara Zlatana Vehabovića. U slici on spaja klasične i savremene vrijednosti, propitujući tehnološki razvoj i dostignuća 21. stoljeća.

U bijele sobe ulazi se iz prostranih crnih hodnika u kojima su radovi koji se bave različitim aspektima svjetla, važnom umjetničkom materijom u ovom projektu, koja hodnike pretvara u svjetlosne koridore. Talijanski umjetnik Massimo Uberti iscrtava arhitekturu kao da crta svjetlećom olovkom u prostoru. Svjetlosna instalacija u obliku otvora poziva promatrača da se poigra s vlastitom maštom; zamisli svjetove koji su obitavali u ovom prostoru hotela prije brojnih renovacija. Hrvatski umjetnik Goran Petercol je davne 1963. godine u noćnoj šetnji praznim ulicama Rovinja, dugim ekspozicijama bilježio svoje prve radove fotografskim aparatom i ne sluteći možda njihovu kasniju ulogu. Izložene u hotelu, postavljene su uz bok sadašnjem trenutku kojemu svjedočimo gledajući taj isti prostor.

U hodnicima je naglasak stavljen na očuvanje postojećeg stepeništa koje se proteže kroz sve spratove, jedinog izvornog elementa u interijeru – u čijem ambijentu je smještena umjetnička instalacija austrijskog umjetnika Valentina Ruhrya. Ruhryjev rad visok gotovo 15 metara prolazi kroz i spaja se sa starim stepeništem hotela, jedinim prostorom koji je zadržao svoju originalnu formu u interijeru, a time i duh stoljetne građevine. Geometrijski apstraktna kompozicija pravougaonih linija nosač je fluorescentnih cijevi koje stvaraju začudnu atmosferu i daju osvjetljenje prostoru.

Jedinstvene uniforme hotelskog osoblja koje su kreirale dizajnerice iz Studija I-Gle u skladu su s koncepcijom spoja tradicije i suvremenog artističkog izričaja. Predstavljaju svojevrsni estetski manifest kojim se podcrtava osnovna ideja Adriatica kao hotela koji baštini stoljetno nasljeđe.

Inspiracija za vizualni identitet koji su osmislili Lana Cavar, Marino Krstačić-Furić i Ana Tomić pronađena je u eklektičnom karakteru hotela. U njemu se sudaraju stara i nova arhitektura, klasično i savremeno, opušteno i otmjeno.

Ime projekta: Hotel Adriatic

Program: Slobodno vrijeme, turizam

Status: Realizacija

Datum početka projektovanja: 31.03.2014.

Datum završetka projektovanja: 01.06.2015.

Datum početka građenja: 28.01.2015.

Datum završetka građenja: 01.07.2015.

Adresa: Trg maršala Tita 5

Grad: Rovinj

Država:Hrvatska

Geolokacija: 45°4’54” N, 13°38’4” E

Kvadratura parcele (m2): 821

Kvadratura građevine (m2): 1911

Kvadratura tlocrta  (m2):            821

Nadmorska visina (m): 2.12

Investitor: Maistra d.d.

Budžet: 3.290.000 €

Voditelj projekta od strane investitora: Abilia d.o.o. (Davor Rovis)

Predstavnici investitora: Davor Rovis (Abilia d.o.o.), Peter Loesch (Maistra d.d.)

Autor: 3LHD

Projektni tim: Saša Begović, Marko Dabrović, Tatjana Grozdanić Begović, Silvije Novak, Zorislav Petrić, Dijana Vandekar

Saradnici projektnog tima: Nives Krsnik Rister, Nevena Kuzmanić, Ivana Šajn

Koncept i arhitektura: Studio 3LHD

Interijer: Studio Franjić Šekoranja sa Studio 3LHD

Kustoski koncept: Vanja Žanko

Umjetnici: Abdelkader Benchamma, Jasmina Cibic, Igor Eškinja, Chris Goennawein, Kristina Lenard, Federico Luger, Charles Munka, Goran Petercol, Valentin Ruhry, SofijaSilvia, Saša Šekoranja, Massimo Uberti, Zlatan Vehabović, Žižić/Kožul

Dizajn uniformi osoblja: Studio I-GLE

Vizualni identitet i grafički dizajn: Lana Cavar sa Marino Krstačić-Furić i Ana Tomić

Saradnici:

Umjetnički management: Ana Cvitaš

Asistent kustosa: Antonella Boldrin

Posebni projekti – tehnološki projekt kuhinje: Zoran Divjak (Dekode d.o.o.)

Troškovnik: Ivana Trobić, Renato Gulić (FOREL projekt)

Projekt konstrukcije: Krešimir Tarnik, Valentino Obajdin (Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva Krešimir Tarnik)

Projekt strojarskih instalacija: Igor Karačić, Katica Pocrnja (Eksperterm)

Projekt instalacija vodovoda i odvodnje: Ivan Vajdić, Davorin Gržan, Suzana Nuić (Eksperterm)

Projekt sprinkler instalacije: Branimir Samac (Sprinkler d.o.o.)

Projekt dizala: Rok Pietri (Lift Modus d.o.o.)

Elaborat zaštite od požara, Elaborat zaštite na radu: Josip Radeljić, Milan Carević, Matija Žerjav (Inspekting d.o.o.)

Projekt rasvjete: Ninoslav Kušter (ORTOFORMA)

Projekt elektroinstalacija: Alen Farago, Tatjana Bačan (ETS Farago)

Fotografija: Domagoj Blažević, Siniša Gulić, Ognjen Maravić, SofijaSilvia, Duško Vlaović, Jure Živković

Nadzor: Ramus d.o.o.

Glavni izvođač: Radnik d.d.

Podizvođači: Bistra d.o.o. (građevinski radovi), TM Elektroinstalacije d.o.o. (elektro instalacije), Instalomont Termocentar d.o.o. (strojarske instalacije), Vrh d.o.o. (vodovod i odvodnja), Adrion d.o.o. (završni radovi), Ariš Jarc d.o.o. (stolarija), Internova d.o.o. (stolarija i rađena oprema), Apin sustavi d.o.o. (sprinkler)

m-Kvadrat

Popularno

Copyright- 2021 | m-Kvadrat Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.